Jak analizować konto Google AdWords?

Kategoria:

Przejrzyj strukturę konta

Pierwszym krokiem w analizie konta jest zrozumienie jego struktury. Struktura konta może oznaczać wiele rzeczy, więc oto krótka lista, od której możesz zacząć:

  • Ile kampanii jest na koncie? Grup reklam na kampanię? Słów kluczowych na grupę reklam?
  • Czy grupy reklam są podzielone według typu dopasowania?
  • Która metoda ustalania stawek jest używana?
  • Sprawdź ustawienia kampanii.
  • Czy kampanie są ograniczone budżetem?
  • Czy istnieje jednolite nazewnictwo?

Utrzymanie spójnego nazewnictwa na całym koncie pomoże uporządkować kampanię.

Analiza urządzenia

Warto sprawdzić wydajność urządzeń. Komórka działa inaczej niż komputer, który działa inaczej niż tablet, najczęściej widać to w odsetku konwersji. Powinieneś używać zmniejszających dostosowań stawek dla urządzeń gorzej konwertujących. Głębsza analiza użytkownika mobilnego pomoże ci lepiej zrozumieć dane.

Analiza demograficzna

Raporty demograficzne zwiększają zrozumienie odbiorców. Wiedząc, który przedział wiekowy konwertuje lepiej, możesz lepiej dopasować tekst reklamy i kreacje banerowe. Dane demograficzne można znaleźć zarówno w Google Analytics, jak i Google Adwords.

Analiza pory dnia

Przeprowadzanie analizy pory dnia jest to szczególnie przydatne, jeśli masz kampanie ograniczone budżetem. Jeśli kampanie w określonych godzinach nie uzyskują żadnych konwersji, przez obniżenie stawki lub wyłączenie kampanii w tym okresie, możesz zaoszczędzić budżet na lepsze godziny. Warto spojrzeć na dłuższy okres np. cały rok. Jeżeli są godziny, które w ciągu ostatnich 365 dni nie miały konwersji to bezpiecznie można założyć, że znaczące obniżenie stawek w tych godzinach przyniesie korzyści.

Rozszerzone reklamy tekstowe

Mimo że przejście do rozszerzonych reklam tekstowych miało miejsce jakiś czas temu, nadal istnieją konta z grupami reklam bez rozszerzonych reklam tekstowych. Upewnij się, że wszystkie grupy reklam zawierają rozszerzone reklamy tekstowe. Obecnie Google zaleca posiadanie co najmniej trzech rozszerzonych reklam tekstowych w grupie reklam.

Kolejną rzeczą do sprawdzenia są ustawienia rotacji reklam. Opcja optymalizuj, dzięki wykorzystaniu systemów uczących się Google, umożliwi wyświetlanie tych reklam, których spodziewana skuteczność jest wyższa niż innych w grupie reklam.

Analiza rozszerzeń reklam

Rozszerzenia reklam to szybki sposób na zwiększenie współczynnika klikalności i sprawienie, by reklamy zajmowały dużo miejsca w wynikach wyszukiwania. Po upewnieniu się, że na koncie dostępne są wszystkie dostępne rozszerzenia, możesz przejrzeć skuteczność. Czy są jakieś rozszerzenia, które nie działają dobrze? Pamiętaj, że rozszerzenia promocji są dostępne, ale tylko w nowym interfejsie Adwords.

Końcowe przemyślenia

Jest to, szybki i prosty wstęp do przeprowadzenia analizy konta. Każda z tych analiz pozwoli ci lepiej zrozumieć konto. Jedną rzeczą, o której należy pamiętać podczas przeprowadzania tych analiz, jest to, że jest o wiele więcej niuansów, niż tu omówiłem.

Maciej Chętnik, SEM Specialist

Bądź pierwszy i oceń ten post!