Google partner
(+48) 792 130 054

Blog

Jak generować tanie konwersje dzięki kontekstowym reklamom graficznym? [Case study]

Opublikowano przez roial
Lut , 16
Jak generować tanie konwersje dzięki kontekstowym reklamom graficznym? [Case study]

W Agencji Interaktywnej Roial udało nam się poprawić wydajność kampanii naszego klienta za pomocą kontekstowych reklam graficznych. Poniżej opisujemy jak działają kampanie reklam kontekstowych oraz podajemy przykład kampanii dzięki, której nasz klient odnotował znaczący wzrost liczby konwersji oraz współczynnika konwersji celu.

Kampanie displayowe świetnie wpływają na ekspozycję marki przy stosunkowi niskich kosztach, jednak mimo to trudno wygenerować bezpośrednie konwersji przy pomocy takiej kampanii reklamowej.

Podobnie jak w przypadku platform społecznościowych kampanie displayowe nie wyświetlają reklam na podstawie zapytań. Dzięki czemu nasze reklamy trafiają do szerokiego grona odbiorców. Nie gwarantuje to jednak trafienia do osób, które w danym momencie będą zainteresowane naszą ofertą. Właśnie dlatego reklamy w wyszukiwarkach są skuteczniejsze, ponieważ kierując odbiorców za pomocą słów kluczowych, można łatwiej trafić do osób, które aktywnie szukają naszych produktów.

Właśnie tutaj pojawia się widok kontekstowy, który pozwala na przyciągnięcie dużej liczby odbiorców, którzy zobaczą Twoje reklamy, ale również uwzględnia słowa kluczowe w kampaniach, dzięki czemu mamy możliwość dotarcia do odpowiednich odbiorców we właściwym czasie.

Jak to działa?

Kampanie kontekstowe wykorzystują witryny z sieci reklamowej Google i obsługują szeroki zakres reklam displayowych oraz reklam elastycznych. Przy wyborze miejsc, w których będą wyświetlać się nasze reklamy Google wykorzysta słowa kluczowe określone w kierowaniu i wyświetli reklamy tylko na stronach, które zawierają te słowa kluczowe. Dzięki temu możemy być bardziej pewni zamiarów odbiorcy strony. Ważne jest tutaj wykluczenie miejsc docelowych oraz stosowanie wykluczających słów kluczowych, ponieważ wyszukiwanie to działa na takiej samej zasadzie jak wyszukiwanie słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym w sieci wyszukiwania.

Konfiguracja kontekstowej kampanii display

Konfiguracja takiej kampanii przypomina konfigurację dowolnej kampanii display. Jedynie przy ustawieniach kierowania zamiast wybrać tematy, listy remarketingowe, miejsca docelowe, odbiorców o podobnych zainteresowanych lub odbiorców na rynku wybieramy słowa kluczowe w sieci reklamowej. Możemy wybrać kierowanie na „Odbiorców” lub „Treść”

Opcja „Odbiorcy” pozwala znacznie zwiększyć zasięg, jednak sprawia że funkcja ta będzie podobna do kampanii opartej na tematach. Kierowanie na „Treść” co prawda zmniejszy liczbę odbiorców jednak pomoże uniknąć niepożądanych kliknięć.

Najskutecznieszje grupy reklam w sieci kontekstowej korzystają z niewielkich list słów kluczowych, z odpowiednio ukierunkowanymi reklamami. Tworząc liczne grupy reklam można skuteczniej nimi zarządzać oraz sprawdzić, które lepiej konwertują.

Skuteczny sposób na wybór najlepszych słów kluczowych?

Jeśli posiadasz konto ze zbudowaną historią konwersji wybór odpowiednich fraz kluczowych będzie szybki i łatwy. Wystarczy wybrać kilka słów z największą liczbą konwersji z kampanii w sieci wyszukiwania i zastosować podobne komunikaty w swoich reklamach.

W przypadku gdy zaczynasz od „zera” należy użyć podobnych grup reklam jak w kampaniach w sieci wyszukiwania. Wyświetlanie kontekstowe pozwala między innymi na dodawanie elementu wizualnego. Należy to wykorzystać dzięki chwytliwym obrazom, które będą kontrastować z tłem większości reklam internetowych.

Jak optymalizujemy kampanie w Agencji Interaktywnej Roial?

Kontrola miejsc docelowych ma tutaj kluczowe znaczenie. Sprawdzamy, które miejsca docelowe generują wysokiej jakości wyświetlenia reklam. Jeśli, któreś miejsce docelowe nie spełnia założonych przez nas celów wykluczamy je, dodajemy wykluczające słowa kluczowe lub usuwamy niektóre słowa kluczowe. Tylko takie filtrowanie kampanii na samym początku jej działania pozwala nam na szybsze uzyskanie zadawalających wyników.

Jak zwiększamy budżet, nie zwiększając kosztu konwersji

W zależności od odbiorców, kampanie mogą być organiczne ze względu na zbyt szerokie kierowanie. Jeśli mamy dobre wyniki staramy się zwiększyć budżety lub dodać nowe słowa kluczowe, by jeszcze bardziej zwiększyć zasięgi.  Oto jak to robimy, nie podnosząc przy tym kosztu konwersji.

Dołączamy nowe grupy reklam podobne do tych, które działają

Tylko czasami Google dobrze sugeruje, które słowa kluczowe należy dodać do naszych kampanii. W trakcie budowania grup reklam i dodawania słów kluczowych kontekstowych badamy je w taki sam sposób jak w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania. Zwracamy uwagę na wielkość grup odbiorców, którą Google szacuje gdy dodajemy słowo kluczowe.

Dodajemy najskuteczniejsze słowa z wyszukiwarki

Wszystkie konwersje jakie pozyskujemy ze słów kluczowych z wyszukiwarki, niezależnie od kosztu konwersji testujemy w kierowaniu kontekstowym. Testujemy również słowa, które konwertują po wyższym koszcie. Czasami niższy koszt kliknięcia w połączeniu z solidną reklama displayową sprawia, że słowa te zostaną prze konwertowane po niższym koszcie.

Sukces naszej kampanii [case study]

Konkurencja na rynku deweloperskim jest ogromna. W związku z tym rosną również koszty kliknięcia w reklamach w wyszukiwarce. Skutecznie przeprowadzona przez nas kampania w sieci wyszukiwania przyniosła naszemu klientowi setki konwersji miesięcznie. Aby dotrzeć do potencjalnych kupców nowymi kanałami przesunęliśmy część budżetu na kampanię kontekstową display. Za cel przyjęliśmy zwiększenie liczby oraz współczynnika konwersji celu. Wyniku obejmują okres 4 miesięcy, 2 pierwsze miesiące były miesiącami testowymi.

Dzięki naszym działaniom zwiększyliśmy ruch w ciągu 4 miesięcy do witryny o 782% co dodatkowo zasiliło nasze kampanie remarketingowe. W czasie realizacji kampanii udało nam się zwiększyć współczynnik konwersji celu z 0,40% w testowy okresie do 0,90% w dwóch ostatnich miesiącach trwania kampanii. Pomimo wahań w ilości ruchu, liczba konwersji stale rosła co przełożyło się na wzrost zainteresowania ofertą naszego klienta. Prowadzone przez nas działania doprowadziły do wzrost parametru jakościowego ruchu (współczynnik odrzuceń czyli ilości osób, które odwiedziły jedną stronę, nie podjęły żadnej dodatkowej interakcji i ją opuściły) zmalał z 88,86% do 86,64%. Nasze działania pozwoliły na zwiększenie liczby konwersji o 1893%.

Wzrost ruchu o 782%

Wzrost liczby konwersji o 1893%

Wzrost współczynnika konwersji celu o 126%

Spadek Bounce Rate z 88,86% do 86,64%

Piotr Zwierz, SEM Specialist

Komentarze