Menadżer Reklam, czy Power Editor – które narzędzie do tworzenia reklam na Facebooku wybrać?

Kategoria:

Jak powszechnie wiadomo, Business Manager Facebooka to podstawowe narzędzie do prowadzenia profesjonalnych kampanii reklamowych na Facebooku dla większości marketerów. Większość z nich korzysta w nim z wbudowanego narzędzia zwanego Menadżerem Reklam. Część z nich korzysta z Power Editora, który daje nieco większe możliwości. Ogólnie rzecz biorąc Power Editor powstał po to, by umożliwić hurtowe zmiany w kampaniach reklamowych, a Menadżer Reklam był przeznaczony stricte do ich tworzenia. Z biegiem czasu funkcjonalności narzędzi zaczęły się duplikować, jednak nadal widoczne są między nimi pewne różnice, które chciałbym omówić.

Tworzenie reklam

W momencie tworzenia kampanii w Menadżerze Reklam kampanie, zestawy reklam i pojedyncza reklama są tworzone automatycznie przez kreatora (która działa raz lepiej, raz gorzej). W przypadku Power Editora każdy element kampanii, począwszy od jej samej możemy tworzymy manualnie, po czym zestawy reklam i reklamy możemy dowiązać do kampanii później.

Cele reklamy

W przypadku Menadżera Reklam mamy do dyspozycji łącznie 10 celów reklamy podzielone na 3 kategorie: Świadomość, Działania oraz Konwersje. Z pierwszej kategorii mamy do dyspozycji cele Świadomość i Zasięg, które pomogą zbudować pierwszy zasięg w przypadku nowej marki a także stabilny zasięg przy promocji treści, jeśli chodzi o cel Zasięg. W przypadku działań mamy do dyspozycji cele: Ruch, Aktywność, Instalacje aplikacji, Wyświetlenia filmów, Pozyskanie kontaktów. Są to cele, w których de facto płacimy za konkretny efekt. Ostatnia grupa to Konwersje, gdzie do dyspozycji mamy cele: Konwersje, Sprzedaż katalogu produktów oraz Wizyty w firmie.
W przypadku Power Editora otrzymujemy jeszcze dodatkowe cele w kategorii Działań: Polubienia strony, Reakcje na wydarzenia oraz Aktywność dotycząca posta.

Targetowanie

W przypadku menadżera reklam mamy do dyspozycji grupy niestandardowych odbiorców, lokalizację, wiek, płeć i języki. Dodatkowo możemy uściślić zainteresowania i zachowania, a także dodać połączenia do fanpage, lub je wykluczyć. W przypadku Power Editora mamy do wyboru to samo co w przypadku Menadżera Reklam plus opcję użycia zapisanej wcześniej grupy docelowej.

Kierowanie reklam na poszczególne urządzenia mobilne

W Menadżerze reklam nie mamy do dyspozycji pełnych możliwości kierowania reklamy na poszczególne urządzenia mobilne. Dopiero Power Editor daje możliwość skierowania reklamy np. jedynie na urządzenia z systemem Android, iOS lub telefony wielofunkcyjne osobno.

Zbiorcza edycja zestawów reklam w Excelu

Power Editor w odróżnieniu od Menadżera Reklam zawiera unikalną funkcję. Jest to możliwość eksportu danych z zestawów reklam do pliku .xlsx, dzięki czemu możemy wyedytować pożądane przez nas zestawy reklam w Excelu, a potem zaimportować je do Power Editora.

Podsumowanie

Jak widać, poszczególne narzędzia, choć są do siebie podobne na pierwszy rzut oka, różnią się od siebie. Jeśli chcesz zatem tworzyć reklamy poprzez kreatora, targetując je ogólnie, i mając do dyspozycji mniej celów reklamowych, ale za to w bardziej zautomatyzowanym procesie – wybierz Menadżera Reklam.

Jeśli z kolei wolisz bardziej zaawansowane ustawienia w targetowaniu na urządzenia mobilne, a także wolisz mieć do wyboru więcej celi i czujesz się pewniej przy ręcznej konfiguracji kampanii, zestawów i samych reklam, oraz chcesz przed zastosowaniem zmian sprawdzić je jeszcze kilka razy, a także edytujesz kampanie w Excelu – wybierz Power Editora, które jest może narzędziem bardziej zaawansowanym i dającym większe możliwości.

Bartek Przybysz, Social Media Manager, bartek@roial.pl
3-letni praktyk social media.
Współtworzył strategie i content dla najbardziej rozpoznawalnych fanpage w Polsce takich jak: Mordor na Domaniewskiej, ASZdziennik.pl czy Kwejk.pl.

Bądź pierwszy i oceń ten post!