Trendy w social media w 2019 roku

Kategoria:
Trendy social media 2019

W mediach społecznościowych z roku na rok dzieje się coraz więcej. Zmieniają się trendy, pojawiają się nowości, a wytyczne, którymi kierowaliśmy się do tej pory odchodzą do lamusa. Co prawda, pierwszy kwartał 2019 roku już za nami, ale warto poznać nowe możliwości w serwisach społecznościowych oraz najpopularniejsze kierunki działań. Na czym powinni skupiać się marketerzy, aby ich biznes przynosił korzyści? Sprawdźcie!

Autentyczność jest w cenie

Nie tylko ty wolisz oglądać rzeczywiste przekazy, a nie sztuczne reklamy. W 2019 roku taka autentyczność zyskuje na popularności i nadal będzie. Użytkownicy z zapałem śledzą transmisje live, które są prowadzone na obserwowanych przez nich kanałach w mediach społecznościowych. Coraz chętniej też angażują się w trwający przekaz, zadając pytania w komentarzach. Taki układ daje firmom możliwość bezpośredniego kontaktu z fanem i budowanie jego zaufania. Dobrym rozwiązaniem jest również wykorzystanie tego typu formatu do pokazania swojego środowiska, tego jak wygląda na co dzień twoja praca oraz jak tworzone są produkty twojej firmy. Takie działania sprawiają, że użytkownicy czują się dopieszczeni, mając jednocześnie świadomość, że marka jest autentyczna i szczera.

Przewaga wideo

Kiedy masz wolną chwilę, np. w drodze do pracy, jaką aplikację otwierasz jako pierwszą? Na pewno część mobilnych użytkowników decyduje się na odpalenie aplikacji TVN24 lub innego serwisu informacyjnego, traktując je jako główne źródło wiedzy o tym, co się dzieje na świecie. Inni przeglądają feed na Facebooku, śledzą stories na Instagramie, a niektórzy informują znajomych o korkach na mieście wrzucając szybkie zdjęcie na Snapchata. Przyznam szczerze, że ja po kolei wertuję wszystkie aplikacje, ale zaczynam od… Instagrama, a dokładniej od InstaStories. Przypadek? Nie sądzę. Nie tylko ja uważam IS jako jeden z najbardziej angażujących formatów w mediach społecznościowych. Użytkownicy śledzą nie tylko to, co wrzucają ich znajomi, ale coraz częściej skupiają się na Stories marek, które obserwują. Reklamodawcy są tego świadomi, dlatego wrzucają na swoje kanały informacje o promocjach czy nowościach. To też idealne miejsce na potwierdzenie kreatywności. Format wideo oraz dynamiczne formy angażowania użytkowników tylko temu sprzyjają. Już od kilku lat obserwujemy wyparcie zdjęć materiałami wideo. Coraz więcej użytkowników zastępuje telewizję social mediami. Wraz z rozwojem Stories, ten trend również się utrzyma. Przypomnijmy, że rok temu pojawiła się nowość na Instagramie, dzięki której możemy dodać dłuższe formy video. Przewidujemy, że IGTV, bo o nim oczywiście jest mowa, będzie wisienką na torcie w strategiach komunikacji online w 2019 roku. W związku z tym, podpowiadamy firmom, żeby koszt reklamy w TV zainwestować w materiały wideo tworzone na potrzeby mediów społecznościowych.

Siła repostu

Wykorzystujesz content swoich fanów? Jeśli nie, to błąd. Jeśli tak, rób to dalej, bo właśnie w ten sposób firmy budują zaufanie. Podążając za wyżej wymienionymi trendami, wśród których wymieniliśmy autentyczność, nasuwa się dość retoryczne pytanie: kto przedstawi dany produkt w bardziej wiarygodny sposób niż użytkownik? No właśnie. Jeśli mamy czym się chwalić, to to róbmy i podziękujmy za zaufanie.

Chatboty 24/7

To już nie tyle co trend, a naturalna kolej rzeczy. Już w zeszłym roku zauważyliśmy rozwój komunikacji za pośrednictwem robotów, które zdecydowanie ułatwiają pracę. Przy bardzo dobrym zaprogramowaniu, chatboty potrafią samodzielnie rozwiązać do 20% najbardziej popularnych problemów użytkowników. W trwającym, 2019 roku, sztuczna inteligencja zyskuje na popularności. Już dziś za pośrednictwem Messengera możemy otrzymać nie tylko same porady, ale również branżowe artykuły w trybie 24/7. Wykorzystanie chatbotów jest korzystne zarówno dla klienta, ponieważ otrzymuje natychmiastową odpowiedź, jak i dla firmy oraz koordynatora, który oprócz zadowolonego klienta, zyskuje dodatkowy czas, który może przeznaczyć na inne zadania.

Influencer marketing

Ponad 70% osób kupujących szuka informacji o produktach w mediach społecznościowych i blogach. To właśnie wpływa na sukces i popularność influencerów. Dzięki realnej opinii, którą serwuje się użytkownikom, budują zaufanie i przywiązanie do danej marki. Influencer marketing nie polega na bezpośredniej komunikacji z konsumentami. Dociera do nich dopiero przez osoby, które mają wyraźny wpływ na ich opinię. Taka współpraca marki z popularnymi w sieci osobami na pewno przynosi niemałe korzyści. Influencerami mogą być celebryci, blogerzy oraz vlogerzy. Wśród najbardziej popularnych platform przy tych działaniach jest Instagram. Nic dziwnego. InstaStories umożliwiają dodawanie relacji w dowolnym momencie i z każdego miejsca. Dzięki temu użytkownicy w mgnieniu oka mogą poznać oferowany content.

Brzmi jak prawdziwe wyzwanie? Nie martwcie się! My je podejmiemy i zaopiekujemy się Waszą marką w mediach społecznościowych!

Katarzyna Michalik, Social Media Manager

Bądź pierwszy i oceń ten post!