Case study

Hello Smile – kompleksowa e-strategia

150.63% Realizacja planu na leady

O Kliencie

Hello Smile to producent i jeden z liderów szybko rozwijającej się branży nakładek ortodontycznych na zęby, posiadający kilkadziesiąt gabinetów partnerskich w całym kraju. Nakładki Hello Smile to produkt polski, charakteryzujący się wysoką jakością. W połączeniu z dbałością serwisu ortodontycznego, będącego składową całościowej usługi – daje to niesamowite rezultaty i wielu zadowolonych Klientów, którzy odzyskują swój uśmiech.

Problemy i cele

Celem Klienta było i jest zbudowanie skali sprzedaży. Cel ten był długo realizowany z inną agencją marketingową, jednakże w trakcie prowadzonych rozmów, dostaliśmy feedback, że Klient nie jest do końca zadowolony z dotychczasowej obsługi. Niezadowolenie wynikało po części z efektywnościowego modelu rozliczenia, który niósł spore ryzyko dla Klienta z powodu jego małej transparentności, jak również z zastosowanego autorskiego rozwiązania technologicznego z zakresu web, które niejako skazywało Klienta na współpracę z jego ówczesną agencją.

Problem, w przypadku wielu kanałów reklamowych, stanowił również rodzaj prowadzonej działalności – niestety, ale spore ograniczenia narzucane na branżę medyczną sprawiały, że nie mogliśmy wykorzystać pełnego potencjału danej platformy reklamowej – np. Meta Ads.

Podjęte działania

Pierwszym etapem naszej współpracy był nieodpłatny audyt dotychczasowych działań z zakresu e-marketingu na rzecz Klienta. Wskazaliśmy w nim błędy strategiczne i techniczne w niektórych podjętych działaniach – m.in. Google Ads, SEO, Meta Ads, jak również wykazaliśmy małą opłacalność zastosowanego modelu rozliczeniowego. To wszystko, w połączeniu z wysokimi kosztami technologicznymi sprawiło, że Klient postanowił nawiązać z nami współpracę.

Kolejnym etapem było wprowadzenie zmian strategicznych w obrębie realizowanych działań, w tym przede wszystkim:

  • W zakresie zarządzania całościowym budżetem reklamowym – Zgodnie z naszym DNA, zastosowaliśmy tutaj pełną transparentność działania – Klient od tego momentu miał wgląd w to, co robimy i jak są wydawane jego pieniądze. Odeszliśmy od wcześniej zastosowanego przez poprzednią agencję modelu CPL i paradygmatu, że dopóki koszt leada się zgadza, dopóty wszystko jest ok. Postawiliśmy na elastyczne, zwinne zarządzanie budżetem reklamowym – dostaliśmy w tej materii zielone światło – to po naszej stronie było decydowanie, ile i na co wydajemy, co przełożyło się na szybkość decyzji i oszczędności, wynikające z optymalizacji.
  • W zakresie Google Ads – Praktycznie całkowita przebudowa konta Google Ads – jego struktura, na właściwie wszystkich poziomach, zawierała tak wiele błędów, że postanowiliśmy to konto postawić od nowa, co niestety wiązało się z utratą benefitu płynącego z historii konta, ale w finalnym rozrachunku wyszło nam na dobre, o czym niżej.
  • W zakresie Meta Ads – niestety nie udało nam się odzyskać konta Meta Ads i byliśmy zmuszeni do postawienia całej infrastruktury od nowa tak czy inaczej, przy uwzględnieniu wszelkich ograniczeń, narzucanych przez Metę usługom medycznym.
  • W zakresie WEB – po audycie aktualnej części frontowej WWW pod kątem UX/UI, zderzeniu naszych rekomendacji z możliwościami ingerencji we front WWW, jakie dawał autorski CMS i zastosowana technologia, zdecydowaliśmy się zarekomendować postawienie części frontowej od nowa, w oparciu o najpopularniejszy CMS świata – WordPress. To, przy dużej ilości zmian i aktywności, które Klient wprowadza na co dzień, miało obniżyć koszty usług IT, podnieść współczynnik konwersji i dać lepsze wyniki marketingowe.
  • W zakresie SEO – podobnie jak w przypadku zmian UX/UI, tak i w przypadku rekomendacji SEO występował problem małej “elastyczności” serwisu na nasze uwagi, dlatego zmiana WWW była istotna również dla zespołu SEO. Tutaj dodatkowo pojawiał się problem migracji WWW, dlatego z dużym zaangażowaniem i precyzją podeszliśmy do takich obszarów jak: 
  • zachowanie struktury adresów URL,
  • uniknięcie błędów 404, 
  • wykonanie odpowiednich przekierowań, 
  • zwiększenie objętości (site) serwisu poprzez rozbudowę contentu, optymalizację nowych podstron

Mimo pewnych perturbacji, związanych z migracją, przy wdrożeniu własnej strategii link i content building – udało się utrzymać dodatnie tempo przyrostu pozycji, a nawet nieco te tempo zwiększyć.

Jak nasze działania przełożyły się na wyniki?

Wprowadzone zmiany: w strategii zarządzania budżetem, przemodelowany rozkład podziału środków, pomiędzy poszczególnymi kanałami, nowe, zoptymalizowane struktury kont Google Ads i Meta, wdrożona strategia SEO, a także nowa, przemyślana, zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami, odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek i zmigrowana strona WWW – przyniosły oczekiwane rezultaty:

  • obniżenie kosztu konwersji dla kampanii Google Ads do poziomu 189,60 zł z 438,84 zł (zmiana o 56,80 % w dół) 
  • realizacja celu max CPL, który był założony na poziomie 275,00 zł, a w rzeczywistości wyniósł 189, czyli o blisko 45% niżej
  • wygenerowanie ponad 89% więcej konwersji z kanał Google Ads, przy budżecie niższym o 18% w stosunku do poprzedniego, analogicznego okresu
  • podniesienie współczynnika konwersji z Google Ads o 122%
  • wygenerowanie 631 konwersji z kanału Google Ads (realizacja planu na poziomie 130%)
  • wygenerowanie 904 konwersji z kanału Meta Ads (realizacja planu na poziomie 169%)
  • osiągnięcie kosztu konwersji w Meta Ads na poziomie 90 zł (o 50% niżej niż zakładany cel)
  • udana migracja do nowej WWW, z przeniesieniem całego środowiska back-endowego na nowy serwer, z utrzymaniem dodatniego trendu w zakresie SEO widoczności.
sdfasdf

Wykres pokazujący wzrost po migracji WWW

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyboru agencji reklamowej Roial.
Agencja realizuje kompleksową obsługę marketingową w zakresie Google Ads, Meta Ads oraz
SEO. Wykonana została również strona internetowa – w pełni profesjonalna i zawierająca
wszystkie informacje, które chcieliśmy przekazać potencjalnym klientom.
Profesjonalna obsługa, pomoc na każdym etapie współpracy, rzetelność, doradztwo i
dostępność. Tu współpraca jest na najwyższym poziomie!
Szczególnie podkreślam doskonałą komunikację, która stanowi fundament sprawnego
funkcjonowania.”

Damian Waliłko – Prezes Zarządu

Hello Smile – kompleksowa e-strategia
top
Google partner
Skontaktuj
się z nami
x
Lub

Odezwiemy się do Ciebie najszybciej jak to możliwe.