Case study

Monnari – SEO dla sklepu internetowego

73.24% wzrost przychodu z SEO

O Kliencie

Monnari to polska marka odzieżowa, działająca na bardzo trudnym rynku modowym już od ponad 20 lat. Firma posiada ponad 160 salonów odzieżowych w całej Polsce, a od dłuższego czasu skutecznie rywalizuje również o Klienta internetowego, z pomocą swojej platformy e-commerce: Emonnari.pl.

Klient realizuje swoje biznesowe cele w Internecie na wielu płaszczyznach, w tym za pomocą działań SEO, które mamy przyjemność wspierać.

Problemy i cele

Klient od początku naszej współpracy zwracał nam uwagę na podstawowy problem, jaki widział we wcześniejszej współpracy i działaniach SEO realizowanych z poprzednią agencją, a mianowicie: brak wzrostu ruchu i przychodu ze słów generycznych.

Ruch organic co prawda rósł, ale wynikało to głównie ze wzrostu rozpoznawalności marki – przyrosty były pochodną zwiększonej liczby zapytań z użyciem słów brandowych, które tak czy inaczej charakteryzowały się wysoką ekspozycją sklepu Emonnari.pl w wynikach naturalnych.

Podjęte działania

Agencja Roial zapoznawszy się z problemami i celami stawianymi przez Monnari przygotowała i wdrożyła strategię SEO na 3 płaszczyznach:

  • Optymalizacja techniczna sklepu
  • Optymalizacja treści
  • Link building zewnętrzny i wewnętrzny

Pracując przy projekcie mieliśmy pełne dostępy i zielone światło do wdrażania kolejnych zmian. Żeby przyspieszyć tempo prac z zakresu optymalizacji treści przeprowadziliśmy wewnętrzne szkolenie w zespole redakcyjnym. W tym samym czasie realizowaliśmy inne zadania, które wyznaczyliśmy sobie w przyjętej strategii SEO.

Ruch i przychody z kanału SEO rosły, ale dynamika tego przyrostu nie była zachwycająca – kilkuprocentowe wzrosty miesiąc do miesiąca nie robiły wrażenia ani na Kliencie, ani na Nas. Niska dynamika wzrostu w początkowym okresie współpracy (2020 rok) wynikała z dużo większego zaangażowania Emonnari.pl w inne działania online w tym czasie. Pandemia i zamknięcie wielu punktów offline, w tym galerii handlowych, niejako wymusił na Kliencie większą ekspansję w Internecie. Przełożyło się to także na zaangażowanie w działania Google Ads, które w kampaniach Search konsumowały ruch brandowy, przez co przez praktycznie cały 2020 rok musieliśmy nadrabiać ten rodzaj trafficu z nawiązką.

W 2021 dynamika działań online u Klienta nie spowolniła, ale dla Nas to była bardzo dobra wiadomość – mieliśmy jednakowe warunki i środowisko do porównań wyników SEO w 2021 w stosunku do 2020. Dopiero w tym roku porównania year over year, z zachowaniem sezonowości, zaczęły mieć rację bytu. Jak prezentują się wyniki, zwłaszcza na polu ekspansji wśród fraz generycznych?

  • Wzrost liczby słów kluczowych w Top 100 o 58,25%
  • Wzrost liczby słów kluczowych w Top 10 o 124,49%
  • Wzrost liczby słów kluczowych w Top 3 o 43,19%
  • Średnia pozycja słów kluczowych w wynikach naturalnych spadek o 14,62%
  • Wzrost miesięczny ruchu organic średnio o 42,98%
  • Wzrost miesięcznych przychodów z kanału organic średnio o 73,24%
  • Wzrost pozycji trudnych słów generycznych, charakteryzujących kategorie – średnio o kilkadziesiąt pozycji i wysoka ekspozycja w Top 3

Dziękujemy Monnari za zaufanie i cierpliwość, którą wykazali się Managerowie E-commerce. Mamy w zanadrzu kolejne rozwiązania i pomysły, które pozwolą na dalsze wzrosty Emonnari.pl w wynikach organicznych.

Monnari – SEO dla sklepu internetowego
top
Google partner
Skontaktuj
się z nami
x
Lub

Odezwiemy się do Ciebie najszybciej jak to możliwe.