Case study

VisitMalopolska – SEO dla portalu turystycznego

334.80% wzrost ruchu organicznego

O Kliencie

Visitmalopolska to portal turystyczny Województwa Małopolskiego prowadzony przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Na portalu znajdziemy największy wybór atrakcji turystycznych w Małopolsce i najświeższe informacje z regionu. Klient realizuje swoje biznesowe cele w Internecie na wielu płaszczyznach, w tym za pomocą działań SEO, które mieliśmy przyjemność wspierać.

Problemy i cele

Celem współpracy było znalezienie przyczyny – dlaczego mimo dużej eskpozycji serwisu na słowa kluczowe, sporej ilości zaindeksowanych podstron (kilkadziesiąt tysięcy) – nie rósł ruch organic. Jak szybko udało się nam zdiagnozować, strona „zgarniała” pozycje na dużą ilość słów kluczowych, ale głównie niszowe. Słowa generyczne cały czas „wisiały” na drugiej i kolejnych stronach wyników wyszukiwania, co nie miało przełożenia na ruch.

Podjęte działania

Współpracę z Klientem rozpoczęliśmy od obszernego audytu, który w dużej mierze wykazał, gdzie leżą problemy. Podstawowymi błędami, na które zwróciliśmy uwagę były błędy techniczne na stronie oraz nieprawidłowe linkowanie wewnętrzne, które jest bardzo ważnym aspektem z punktu działań SEO dla dużych, bogatych w treść serwisów.


Pierwszym poważny błąd jak wykryliśmy, dotyczył wersji językowych strony, które nie działały poprawnie. Sugerowane przez Google używanie tagu x-default na potrzeby języków bez dopasowania sprawiało problemy. W wynikach wyszukiwania pojawiały się wyniki dla różnych wersji językowych w jednym czasie. Wyznaczenie ścieżki naprawy problemu oraz wdrożenie zmian przez zespół deweloperski po stronie Klienta, zaowocowały poprawieniem błędnych atrybutów hreflang, dzięki czemu problem przestał istnieć i strona zaczęła wyświetlać się w odpowiednim języku dla danej wersji językowej Google.


Po przecrawlowaniu całej witryny mogliśmy przeprowadzić dokładniejszą analizę adresów URL, co zaowocowało znalezieniem olbrzymiej liczby podstron, które wykazywały błąd 404. Stosując przekierowania 301 udało nam się uporać z tą niedogodnością i wyeliminować ją. Problem sprawiał też nadmiar przekierowań 302 i 307, które przy współpracy z zespołem IT Klienta udało się zredukować.

Poprawa linkowania wewnętrznego stanowiła kolejne wyzwanie. Tak bogaty w treści serwis to kopalnia jakościowych landing pages SEO, które dzięki właściwemu „link flow” mogą być eksponowane bez dużego wsparcia linkowania zewnętrznego. Pracę nad poprawą linkowania wewnętrznego zaczęliśmy zatem od szkolenia z wewnętrznym działem redaktorskim Klienta, co dość szybko przełożyło się na lepszą optymalizację produkowanych treści pod kontem „link flow”.


Równolegle do wprowadzanych poprawek optymalizacyjnych rozpoczęliśmy link building oparty o zdobywanie odnośników z treści artykułów powiązanych tematycznie serwisów (głównie artykułów sponsorowanych). Systematycznie zdobywane linki do witryny klienta w połączeniu z optymalizacją techniczną przyczyniły się do dużych wzrostów ruchu organicznego w 2021 roku. Była to dla nas dobra wiadomość, dzięki porównaniu wyników rok do roku, mamy pewność, że nasza strategia SEO realizowana w odpowiednim tempie daje efekty. Jak prezentują się zatem wyniki 2021 do 2020?

  • Wzrost liczby słów kluczowych w TOP100 +16.29%
  • Wzrost liczby słów kluczowych w TOP10 +88,74%
  • Wzrost liczby słów kluczowych w TOP3 +171,02%
  • Średnia pozycja słów kluczowych +34,85%
  • Średni wzrost miesięczny ruchu organic +334,80%

Dziękujemy VisitMalopolska za udaną współpracę i ciekawy projekt SEO. Wzrost ruchu organic średnio o 334% jest dla Nas najlepszym przykładem tego, że przyjęta metodologia i strategia SEO przekłada się na realne, mierzalne wyniki.

VisitMalopolska – SEO dla portalu turystycznego
top
Google partner
Skontaktuj
się z nami
x
Lub

Odezwiemy się do Ciebie najszybciej jak to możliwe.