Reklama na Tik Toku – co musisz wiedzieć?

Kategoria:

Tik Tok od kilku lat kształtuje trendy w mediach społecznościowych. Nie da się ukryć, że twórcy tej platformy wiedzą, co robić, by z sukcesem angażować użytkowników i zachęcać do ich dalszej aktywności na swoich kontach.

Tik Tok na fali  

Od 2020 roku Tik Tok to najpopularniejsza aplikacja mobilna, szczególnie wśród młodych ludzi, stając się ważnym sposobem komunikacji pokolenia Z.

Z opublikowanych danych w raporcie Gemiusa wynika, że Tik Tok w 2022 roku odnotował 12,87 mln użytkowników i choć nadal wyprzedzają go Facebook oraz Instagram, to właśnie Tik Tok może pochwalić się najdłuższym średnim czasem, jaki spędza przeciętny użytkownik – 18 godzin, 31 minut i 55 sekund średniego czasu korzystania. Trzeba przyznać, że wyniki robią wrażenie i nic nie zapowiada, aby w najbliższym czasie mogły się pogorszyć.

Co więcej, wraz ze wzrostem popularności, to właśnie koncern Marka Zuckerberga zaczął mocno inspirować się pomysłami z chińskiej aplikacji.

Treści organiczne na Tik Toku

Głównymi materiałami publikowanymi na Tik Toku są krótkie formy wideo – angażujące, zabawne, a nawet i kontrowersyjne. Ale pod względem contentu mamy tak naprawdę nieograniczone możliwości, gdzie wszystko zależy od naszej kreatywności.

Co zobaczymy na Tik Toku?

Zaczęło się od viralowych, trendujących tańców i śpiewów. Ale teraz, nie trzeba się „wygłupiać”, by odnieść sukces na tej platformie. To świetne miejsce do udzielania wskazówek, porad, czy ciekawostek. Jednym słowem wszystko to, co pozwala na budowanie relacji, skuteczną komunikację czy wywieranie wpływu. Największą zaletą aplikacji jest fakt, że w krótkim czasie możemy dotrzeć do tysięcy użytkowników, i to bez większego wysiłku, ponieważ przeciętny użytkownik bardzo szybko i chętnie reaguje na obejrzany materiał.

I choć na Tik Toku znajdziecie szereg kreatywnych rozwiązań, już na samym początku swojej przygody warto określić, w którym kierunku chcecie podążać i tego się trzymajcie. Dzięki systematyczności i spójnej tematyce publikacji, pozwolicie widzom przyzwyczaić się i zapamiętać Wasz profil oraz content. Pamiętajcie – Tik Tok, jak każde medium społecznościowe, wymaga konkretnego planu i strategii.

Reklama na Tik Toku

Reklamy na Tik Toku pomagają dotrzeć z komunikatem do młodszej grupy użytkowników, ale jeśli uważacie, że nie ma tam Waszego targetu, to tracicie ważny placement reklamowy dla swojej marki.

Jedną z najważniejszych różnic między Tik Tokiem, a platformami Meta jest fakt, że do prowadzenia działań reklamowych na Tik Toku, nie musicie posiadać dedykowanego profilu marki i prowadzić na nim komunikacji organicznej.

Ale chcąc rozpocząć reklamowanie na tym kanale, podobnie jak w przypadku Meta, powinniśmy założyć konto reklamowe, layoutem przypominające Meta Business Manager.

Samo utworzenie konta jest bardzo intuicyjnie i z pewnością sobie z tym poradzicie.

Cele reklamowe na Tik Toku

Tik Tok Ads Manager pozwala realizować wiele celów reklamowych – od budowania zasięgu, przez zwiększenie ruchu na witrynie, aż po bezpośrednią sprzedaż. Znany podział? A i owszem.

Jakie więc cele znajdziemy w menedżerze reklam na TT? Wszystko zależy od schematu tworzenia reklam (o czym napiszę później), ale łącznie wyróżnimy:

  • zasięg – dotarcie do maksymalnej liczby osób,
  • ruch – kierowanie użytkowników do konkretnej strony lub aplikacji,
  • instalacja aplikacji – uzyskanie jak największej liczby instalacji aplikacji,
  • wyświetlenia wideo – uzyskanie jak największej liczby wyświetleń wideo,
  • generowanie leadów – pozyskanie kontaktów do formularza,
  • interakcje społeczności – budowanie interakcji generuje większy ruch na profilu i umożliwia pozyskiwanie nowych followersów,
  • konwersje – dostarczenie wartościowych konwersji na naszej stronie www (zakup).

Jeśli mieliście do czynienia z kampaniami Meta Ads, nie powinniście mieć problemu, by ustawić reklamę na Tik Toku. Jeśli to wszystko dopiero przed Wami – wiecie, gdzie nas szukać. 😉

Tworzenie reklam na Tik Toku

Tak jak wspomniałam w akapicie wyżej, Tik Tok wyróżnia dwa schematy tworzenia reklam – uproszczony (Simplified Mode) oraz bardziej rozwinięty, zawierający kroki budowania lejka sprzedażowego (Custom Mode).

W uproszczonej wersji mamy zaledwie trzy cele reklamowe: interakcje ze społecznością, przekierowanie na witrynę oraz pozyskiwanie kontaktów. W kwestii targetowania nie znajdziemy tutaj zbyt wielu rozbudowanych opcji – określimy jedynie lokalizację, dane demograficzne oraz zainteresowania.

Zdecydowanie większe możliwości daje nam Custom Mode, gdzie można bardzo dokładnie określić cele i targetować reklamy do wąskiego grona użytkowników, również remarketing oraz lookalike.

Warto pamiętać, że jeżeli Waszym celem jest konwersja, to na domenie internetowej należy umieścić piksel TikToka i skonfigurować jego zdarzenia (dokładnie tak jak w Meta Ads), aby mógł on śledzić ruch i działania użytkowników.

TikTok Ads Manager, podobnie, jak inne platformy społecznościowe automatyzują proces tworzenia reklam. Podczas ustawiania kampanii mamy możliwość wyboru typu budżetu: dzienny lub całkowity, który możemy w dowolnym momencie zmienić, podobnie jak czas trwania całej kampanii, model atrybucji czy TG.

TikTok umożliwia kierowanie reklam na odbiorców według płci, lokalizacji, wieku, zainteresowań, urządzeń oraz grup niestandardowych (np. osób reagujących na reklamy lub publikowane treści, odwiedzających witrynę) i lookalike, czyli w zasadzie wszystko to, co możemy znaleźć na konkurencyjnych platformach.

Formaty reklamy na Tik Toku

Na Tik Tok’u wiodą prym krótkie dynamiczne reklamy podobne do treści, którzy tworzą Tik Tokerzy za pomocą kreatora. Rekomendowana długość reklamowanego Tik Toka to 15-30 sekund (na feedzie wideo mogą trwać dłużej – aktualnie nawet do 10 minut).

Spośród formatów wyróżniamy:

  • In-Feed Ads (reklama w kanale Tik Toka)

Najbardziej powszechna i standardowa reklama wyświetlana w zakładce „Dla Ciebie”, wyświetlająca wideo na feedzie, do 15 sekund z możliwością dodania Call To Action. W tym formacie reklamy są wyświetlane w modelu aukcyjnym mamy do wyboru: CPM (koszt 1000 wyświetleń), CPV (koszt obejrzenia) oraz CPC (koszt kliknięcia). Treści tworzone są samodzielnie za pomocą interfejsu Tik Toka.

  • Reklama wideo TopView

Wyświetlane są jako filmy pełnoekranowe trwające od 5 do 60 sekund w kanale „Dla Ciebie” użytkownika, zaraz po włączeniu aplikacji. Każda reklama zawiera wideo, wyświetlany obraz reklamy, nazwę marki lub aplikacji oraz tekst reklamy.

  • Spark Ads

Najnowszy format reklamowy na Tik Toku, który umożliwia promowanie filmów już opublikowanych na kanale. Ciekawą opcją jest także możliwość promowania filmów innych użytkowników – oczywiście za ich zgodą. Dzięki Spark Ads sponsorowane treści mogą dotrzeć do większej liczby osób i przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności marki. Badania Tik Tok pokazują, że reklamy Spark Ads mają o 24% wyższy wskaźnik ukończenia i o 142% wyższy wskaźnik zaangażowania niż standardowe reklamy In-Feed.

  • Brand Takeover

To format reklam dostępny tylko na TikTok’u. Umożliwia on reklamodawcy przejęcie regionalne aplikacji na jeden dzień i tworzenie reklam za pomocą zdjęć, animacji i wideo, a także wykorzystywanie zaproszeń hashtag challenge lub linków odsyłających do witryn.

  • Branded Hashtag Challenge

Ten typ reklam zachęca użytkowników do tworzenia treści generowanych przez użytkowników i buduje świadomości marki. Odbiorcy, którzy klikną w hashtag zostaną przeniesieni na stronę docelową w Tik Tok z logo firmy, krótkim opisem, linkiem do strony www oraz filmikami, które używają hashtaga.

Tik Tok nie przesyła wskazówek optymalizacyjnych i nie udostępnia możliwości auto optymalizacji kampanii, więc to najlepiej zlecić doświadczonemu specjaliście, który oprócz obniżenia kosztów kampanii będzie w stanie zwiększyć jej możliwości, gdyż sporo dodatkowych konfiguracji dostępnych jest tylko dla biznesowych partnerów Tik Toka.

Korzystacie z Tik Toka? Reklamujecie się na tej platformie? Chętnie poznamy Waszą opinię na temat tego portalu.

Co ciekawe, coraz częściej mówi się, że aplikacja rozwijana przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance, może nawet osłabić obecną pozycję wyszukiwarki Google.

Czy tak się stanie? Dajcie znać, jakie jest Wasze zdanie również na ten temat.

5/5 - (1 vote)