Remarketing dynamiczny – czym różni się od standardowego?

Kategoria:
remarketing dynamiczny

Działasz w branży e-commerce i szukasz skutecznego sposobu na zwiększenie liczby konwersji? Mimo że Twój sklep internetowy cieszy się ogromną liczbą odsłon, to zdecydowanie zbyt rzadko użytkownicy decydują się na finalizację procesu zakupowego? Postaw na remarketing! Dowiedz się, czym jest remarketing dynamiczny i dlaczego jest tak skuteczny w podkręcaniu wyników sprzedaży.

Co to jest remarketing, czyli jak nie dać o sobie zapomnieć użytkownikom?

Jeśli chociaż odrobinę interesujesz się marketingiem internetowym, to doskonale wiesz, że myśląc o nowoczesnych kanałach dotarcia do potencjalnych klientów, masz do wyboru różne typy kampanii reklamowych. 

Kompleksowa strategia marketingu internetowego obejmuje nie tylko działania SEO czy komunikację z przedstawicielami grupy docelowej przy pomocy mediów społecznościowych, lecz także kampanie Google Ads oraz Facebook Ads

Dobór skutecznego typu kampanii reklamowej zależeć będzie od tego, jakie cele biznesowe chcesz zrealizować. Analizując możliwości na przykładzie systemu Google Ads, warto wyróżnić m.in. kampanie takie jak:

  • Search, czyli kampanie w sieci wyszukiwania;
  • Display, czyli reklamy graficzne w sieci partnerskiej Google;
  • PLA, czyli reklamy produktowe;
  • YouTube, czyli reklamy wideo.

Wymienione wyżej formaty reklam pozwalają dotrzeć z ofertą do nowych osób. Jednak co zrobić, gdy finalizacja procesu zakupowego nie zakończy się sukcesem? Nie odpuszczaj, wykorzystaj remarketing i nie daj o sobie zapomnieć potencjalnym klientom.

Knock, knock – pamiętasz mnie jeszcze? O remarketingu słów kilka

Krótko i na temat – remarketing, to rodzaj reklamy ukierunkowany na użytkowników, którzy już przynajmniej raz odwiedzili Twoją stronę internetową i zainteresowali się zaprezentowaną na niej ofertą, jednak nie sfinalizowali procesu zakupowego. Remarketing najczęściej wykorzystywany jest w branży e-commerce, jednak odznacza się dużą skutecznością również w przypadku firm usługowych.

Kampanie remarketingowe to nic innego, jak działania nastawione na przypomnienie oferty użytkownikowi, który z jakichś względów opuścił stronę internetową i nie doszło do konwersji. Remarketing pozwala na wyświetlanie reklam potencjalnym klientom np. z przeglądaną wcześniej ofertą sklepu internetowego. Wyróżnić można m.in. remarketing standardowy oraz remarketing dynamiczny.

Remarketing standardowy vs. remarketing dynamiczny – na który typ kampanii się zdecydować?

Standardowe kampanie remarketingowe polegają na tym, że użytkownikowi wyświetla się reklama kierująca do serwisu, który wcześniej odwiedził. Takie reklamy (tekstowe lub graficzne) mogą pojawiać się zarówno w mediach społecznościowych, jak i np. w sieci partnerów Google. 

W przypadku remarketingu dynamicznego, użytkownik otrzymuje przypominajkę (w postaci reklamy), dotyczącą konkretnego produktu, którym wcześniej był zainteresowany. Remarketing dynamiczny jest bardziej dopasowany do potrzeb potencjalnego klienta, a przez to zwiększa szansę konwersji.

Jak można remarketing dynamiczny zobrazować na konkretnym przykładzie?

Sezon wakacyjny w pełni, zapewne myślisz już o tym, aby jak najlepiej przygotować się do rodzinnego wyjazdu w góry lub nad morze. Zatrzymajmy się przy górach. Co będzie Ci potrzebne? Bez wątpienia przydadzą się buty trekkingowe. Kompletujesz sprzęt turystyczny i nagle przypominasz sobie, że Twoje ulubione trapery dosyć mocno nadszarpnął ząb czasu i nie przetrzymają kolejnej górskiej wędrówki – postanawiasz poszukać nowych.

Przeglądasz ofertę sklepu internetowego X. Zainteresował Cię jeden model, ale postanawiasz się przespać z decyzją o zakupie. Jako że do wyjazdu jeszcze kilka tygodni, odkładasz finalizację procesu zakupowego – być może masz nadzieję, że natrafisz gdzieś na promocję.

Co w takiej sytuacji może zrobić właściciel sklepu X, któremu zależy na tym, aby jednak przekonać Cię do dodania produktu do koszyka i opłacenia zamówienia? Może skorzystać z remarketingu dynamicznego. Wówczas, będą Ci się wyświetlały reklamy tych konkretnych butów trekkingowych, które wcześniej oglądałeś i szansa, że zdecydujesz się na ich zakup, wzrasta.

Poznaj zalety remarketingu dynamicznego

Jedną z największych zalet remarketingu dynamicznego jest dokładne dopasowanie do użytkowników zainteresowanych konkretnym produktem lub usługą

  • Reklamy nie wyświetlają się przypadkowym osobom, lecz wyłącznie tym, którzy już wcześniej wykazali zainteresowanie daną ofertę – dzięki temu zwiększasz szansę na finalizację procesu zakupowego.
  • To jednak nie wszystko – kampania remarketingowa to także doskonały sposób na zwiększanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. 
  • Sam określasz wysokość budżetu – możesz zmieniać ustawienia w dowolnym momencie, w zależności od sytuacji finansowej firmy. 

Remarketing dynamiczny w Google Ads i na Facebooku

Kampanię remarketingu dynamicznego możesz uruchomić zarówno w systemie reklamowym Google Ads, jak i na Facebooku (niezbędna będzie instalacja Pixela Facebook). W każdym przypadku cel kampanii jest taki sam – dotarcie do użytkowników, którzy byli na stronie, lecz nie zdecydowali się na zakup produktu lub zamówienie usługi. 

Szukasz specjalisty, który skonfiguruje kampanię marketingu dynamicznego dla Twojej firmy? Zależy Ci na maksymalizacji zysku i zwiększeniu liczby konwersji? Skontaktuj się z nami!

5/5 - (3 votes)