Budżet dzienny vs budżet łączony

Kategoria:

Planując kampanię marketingową najczęściej należy zacząć od określenia budżetu, w kampaniach AdWords nie jest inaczej. Zarządzamy wydatkami za pomocą dziennego limitu, który od października 2017 może być przekroczony o 100% (wcześniej pozwalano na przekroczenie budżetu jedynie o 20%). Trzymanie budżetu w ryzach stało się trudniejsze i wymaga więcej uwagi. Z pomocą przychodzi najnowsza funkcja budżetowania – łączny budżet kampanii.

Budżet łączny

Jest to szczególnie przydatne, jeżeli budżet jest sztywny tzn. pomimo dodatniego zwrotu z inwestycji (ROI) nie możesz wydać nic ponad zakładany budżet. Przy użyciu łącznego budżetu kampanii system nigdy nie przekroczy zakładanego kosztu. Bez konieczności stałego zarządzania budżetem możesz poświęcić więcej czasu na testowanie reklam i dostosowywanie nakierowania.

Aby skonfigurować całkowity budżet kampanii, musimy określić datę rozpoczęcia i zakończenia kampanii. Reklamy mogą być wyświetlane, gdy tylko zostaną zatwierdzone, przestaną być wyświetlane w dniu zakończenia kampanii. Musisz pamiętać o dacie zakończenia kampanii, aby w razie potrzeby włączyć kampanię ponownie.

Całkowity budżet kampanii musi być przeznaczony tylko na jedną kampanię, nie może być używany jako wspólny budżet w różnych kampaniach. Jeśli chcesz używać jednego budżetu w wielu kampaniach, łączny budżet kampanii nie jest dla Ciebie.

Obecnie tylko kampanie wideo mogą korzystać z całkowitego budżetu kampanii.

Budżet dzienny

Budżety dzienne pozostają domyślnym ustawieniem budżetu. Kampanie z takim budżetem mogą działać w dowolnej sieci, mogą działać bezterminowo lub mieć ustawioną datę zakończenia. Ten sposób zarządzania budżetem jest bardziej elastyczny, gdyż system reaguje na zachowania rynku poprzez przekroczenie dziennego budżetu nawet o 100%.

Jeśli budżet dzienny to bezwzględne maksimum, które możesz wydać każdego dnia,  musisz zachować ostrożność, korzystając z dziennych budżetów. Wydatki mogą się bardzo różnić w zależności od dnia tygodnia lub ilości wyszukiwań.

Jeśli planujesz prowadzić kampanie AdWords w nieskończoność i dostosujesz poziom wydatków do osiąganego ROI, prawdopodobnie będziesz nadal korzystać z dziennych budżetów kampanii.

Jeśli jednak masz budżet na prowadzenie tymczasowej kampanii wideo przez kilka tygodni lub miesięcy, lub chcesz tylko poprawić rozpoznawalność marki przy ustalonym budżecie, całkowite budżety kampanii mogą być świetną opcją dla Twoich kampanii.

Maciej Chętnik, SEM Specialist

Bądź pierwszy i oceń ten post!