Czym jest marketing automation?

Kategoria:
marketing automation - czym jest

Zastanawiasz się, co zrobić, aby usprawnić procesy marketingowe w swojej firmie? Chcesz maksymalnie wykorzystać potencjał internetowych kanałów dotarcia do grupy docelowej? Jeśli ponad wszystko cenisz produktywność i wdrażasz optymalizacje wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, to koniecznie dowiedz się, czym jest marketing automation!

Marketing automation – co to takiego?

O co przede wszystkim chodzi w biznesie? Tak, masz rację – o to, żeby zarabiać. O tym, czy Twoja firma jest liderem w branży, czy plasuje się na szarym końcu, mogą zdecydować różne czynniki. Jednym z istotnych elementów jest podejście do działań marketingowych i to, w jaki sposób próbujesz dotrzeć z ofertą do potencjalnych klientów.

Marketing automation to sprawdzony sposób na zwiększenie skuteczności promocji firmy w sieci. Korzystając z nowoczesnego oprogramowania, ułatwisz sobie codzienną pracę – czynności, które do tej pory wykonywałeś ręcznie, będą w pełni zautomatyzowane. Dzięki temu wyeliminujesz ryzyko błędu ludzkiego. 

Maile będą wysyłane zgodnie z zaplanowanym wcześniej harmonogramem, niezależnie od tego, czy pani Krysia przyjdzie w poniedziałek do pracy na czas, czy spóźni się z powodu ogromnych korków w mieście.

Potencjalni klienci odwiedzający Twoją stronę internetową zostaną powitani wiadomością na chacie o każdej porze, w każdy dzień – nieważne, czy będzie to środa, czy sobota! Okazja na pozyskanie leada nie przejdzie Ci więcej koło nosa.

Są takie czynności w marketingu, które wykonuje się cyklicznie. Dzięki oprogramowaniu do marketing automation nie będziesz musiał sobie zaprzątać nimi głowy. Raz zaprojektowana ścieżka będzie pracowała na Twoje zyski.

Co zyskasz dzięki automatyzacji marketingu?

Marketing automation to nie tylko modny trend w świecie marketingu. To skuteczny sposób na efektywne docieranie do potencjalnych klientów i personalizowanie przekazu marketingowego. Nowoczesne narzędzia marketingowe to prawdziwa rewolucja! Przekonaj się, że warto już dziś stać się jej częścią. 

Oszczędzisz czas

Niezależnie od tego, czy mieszkasz na wsi, w niewielkiej miejscowości czy w dużym mieście, zapewne korzystasz z pralki automatycznej. No bo po co prać ręcznie, skoro już od przynajmniej kilku dekad pralka automatyczna to jeden z obowiązkowych sprzętów w naszych domach. Pozwala na realne oszczędności – zarówno czasu, jak i pieniędzy. 

Podobnie jest z marketing automation. Nie musisz tracić czasu na ręczne wykonywanie działań marketingowych. Korzystając z odpowiedniego programu, jesteś w stanie w pełni zautomatyzować np. komunikację z klientami w ramach e-mail marketingu. 

Zoptymalizujesz wydatki na działania marketingowe

Marketing automation to nie tylko oszczędność czasu, lecz również pieniędzy. Automatyzując procesy marketingowe, jesteś w stanie ograniczyć wydatki na działania, które nie przynoszą zysków. Inwestujesz jedynie w te kanały dotarcia do potencjalnych klientów, które przynoszą oczekiwany zwrot z inwestycji. Przestajesz opierać się na własnej intuicji, a podejmujesz decyzje na podstawie twardych danych.

Spersonalizujesz przekaz reklamowy

Marketing Automation to Twoja szansa na dotarcie do klientów z takim przekazem reklamowym, jakiego oczekują. Wysyłasz spersonalizowane komunikaty dostosowane do etapu lejka sprzedażowego, w którym znajduje się ich odbiorca. 

Zwiększysz skuteczność kampanii marketingowych

Personalizacja przekazu reklamowego przełoży się na większą skuteczność kampanii marketingowych. Powód jest prosty – przekaz kierowany do wszystkich, tak naprawdę nie trafi praktycznie do nikogo. Bo kto lubi być traktowany jak wszyscy inni? Mało kto. 

Marketing automation umożliwia wysyłanie takich wiadomości do odbiorców, które faktycznie ich zainteresują. Klient zyskuje poczucie wyjątkowości, czuje się doceniony – krok po kroku budujesz w ten sposób zaufanie do marki i kształtujesz długofalową relację.

Jak działa marketing automation?

No dobrze, ale tak właściwie, to jak to jest, że np. wiadomości e-mail trafiają w odpowiednim czasie do właściwych odbiorców, czyli powitalny mail leci na skrzynkę odbiorczą osoby, która dopiero co zapisała się na newslettera?

To, że pewne akcje wykonywane są automatycznie, wcale nie oznacza, że nie masz na nie żadnego wpływu. Wręcz przeciwnie – tylko i wyłącznie od tego, jakie reguły ustalisz, będzie zależało to, czy do klienta zostanie wysłana wiadomość, czy też nie. Musisz utworzyć odpowiednią ścieżkę – pamiętaj, że każda przyczyna wywołuje określony skutek. Przykładowo, tak jak już zostało to wspomniane w poprzednim akapicie, możesz określić, że po wypełnieniu formularza rejestracji do newslettera (przyczyna) klient otrzyma maila powitalnego (skutek).

Narzędzia do automatyzacji marketingu gromadzą dane o użytkownikach odwiedzających stronę internetową – pozwalają na dokładną analizę ich zachowań. Kolejna funkcjonalność, na którą warto zwrócić uwagę, to możliwość segmentacji użytkowników. Możesz podzielić bazę klientów ze względu np. na miejsce zamieszkania czy zainteresowania i wysyłać do każdej grupy inne wiadomości.

Marketing automation – rozwiązanie nie tylko dla dużych graczy

Automatyzacja procesów marketingowych doskonale sprawdzi się zarówno w małych firmach, jak i w dużych przedsiębiorstwach. Nie ma znaczenia, jak dużą firmę prowadzisz, ani w jakiej branży działasz. 

Marketing automation to szansa na wyższą konwersję, zgromadzenie większej liczby leadów, ratowanie porzuconych koszyków, a także doskonały sposób na zwiększenie świadomości marki w grupie docelowej. Narzędzia dostępne na rynku umożliwiają tworzenie rozmaitych ścieżek, których celem ma być realizacja różnych celów biznesowych. Chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób marketing automation może pomóc w rozwoju Twojej firmy? Skontaktuj się z nami!

5/5 - (2 votes)