Google Data Studio pozwala tworzyć raporty z wizualizacjami danych, które możesz udostępniać swoim klientom. Postaram się wyjaśnić jakie korzyści płyną z używania Google Data Studio dla agencji interaktywnej i jej klientów.
Ilość danych dostępnych w odległości kilku kliknięć może być przytłaczająca. Nie jest łatwo zapewnić klientom łatwego do odczytania i zrozumienia raportu z działania strony lub kampanii. Zazwyczaj agencje pobierały dane z GA, wrzucały je do Excela i tam tworzyły wykresy i tabelki dla klientów.
Dzięki Google Data Studio możemy w łatwy sposób (bez pobierania danych z różnych źródeł i bez obróbki wielu arkuszy) tworzyć bardzo ładne i w pełni dostosowane do potrzeb klientów raporty. Co ważne raz stworzony raport będzie aktualizowany w czasie rzeczywistym!
Raporty są łatwe do odczytania, łatwe do udostępnienia, a nawet do personalizacji. Możesz wybrać sposób prezentacji danych – wykresy słupkowe, wykresy liniowe, tabele i wiele innych. Możesz zmieniać czcionki i kolory, a także umieścić logo.
Poniżej przykładowy zrzut z programu Data Studio:
Kolejną przydatną rzeczą w Data Studio, jest to, że możesz pobierać dane nie tylko z Google Analytics, dostępne są takie źródła jak AdWords, DCM, MySQL, Search Console, Atribution 360, Big Query, YouTube Analytics a nawet Google Sheets.
Z Data Studio raportowanie i monitorowanie wielu kampanii stało się znacznie łatwiejsze i mniej czasochłonne.
Maciej Chętnik, SEM Specialist