Rodzaje reklam w Google Ads – tekstowe, graficzne, wideo i aplikacje.

Kategoria:
rodzaje reklam w Google

Wszyscy już doskonale wiemy, że reklamy płatne w Google to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych dostępnych dla firm. Wśród zalet wymienić można wysoką skuteczność w dotarciu do klientów, możliwość kontrolowania kosztów i precyzyjne analizowanie wyników. Kluczem do sukcesu jest jednak idealne dostosowanie kampanii do swoich potrzeb i wymagań swojego biznesu. Dowiedz się, jakie są rodzaje reklam w Google Ads i dowiedz się, która z nich sprawdzi się u Ciebie najlepiej. 

Elastyczność kampanii reklamowych

Reklamy płatne w Google Ads pozwalają na bardzo dużą elastyczność. Pozwala to idealnie dopasować kampanię do swoich potrzeb i wymagań. Można określić wiele parametrów takich jak kraj, grupa wiekowa, płeć, zainteresowania czy nawet godziny wyświetlania reklam. Zanim jednak zabierzesz się za szczegóły swojej kampanii, skup się na wyborze odpowiedniego rodzaju reklamy. Możesz wybrać spośród: 

  • reklamy tekstowej, 
  • reklamy graficznej, 
  • reklamy wideo, 
  • reklamy promującej aplikację. 

Reklamy tekstowe

Reklamy tekstowe to formaty reklamowe, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania w Google. Są to krótkie, tekstowe komunikaty, które zawierają informacje na temat oferowanych przez daną firmę usług bądź produktów. Kliknięcie w reklamę skutkuje przekierowaniem na konkretną stronę internetową. Reklamy tekstowe są skuteczne, ponieważ wyświetlane są tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę frazę, która jednocześnie znajduje się w naszej strukturze słów kluczowych. Niezwykle ważny jest wybór typu dopasowania. Od niego zależy stopień dotarcia reklamy do użytkownika. Możemy wybierać spośród:

  • dopasowania przybliżonego – reklamy wyświetlą się na frazy, które są luźno powiązane ze słowem kluczowym, 
  • dopasowanie do wyrażenia – reklamy będą wyświetlać się na frazy, które zawierają wyrażenie o tym samym znaczeniu co słowo kluczowe,
  • dopasowanie ścisłe – reklamy będą wyświetlać się na frazy, które mają dokładnie takie samo znaczenie co słowo kluczowe. 

Obecnie najbardziej popularne są elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Tworząc je należy podać kilka nagłówków oraz tekstów reklamowych. Następnie system stworzy z nich kombinacje, które na bieżąco dostosowywać będzie do odbiorców. Tego typu zabieg może znacznie zwiększyć skuteczność kampanii. Elastyczne reklamy w wyszukiwarce umożliwiają dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów, a także pozwalają zaoszczędzić czas. 

Reklamy tekstowe to doskonały wybór dla osób, których celem jest zdobycie potencjalnych klientów, zwiększenie liczby transakcji czy też przekierowanie użytkowników do swojej strony internetowej w celu zwiększenia ruchu. Plusem reklamy tekstowej jest również fakt, że jej utworzenie nie wymaga przygotowywania banerów reklamowych czy filmów wideo. Całość reklamy opiera się jedynie na tekstach reklamowych i słowach kluczowych. 

Reklamy dynamiczne – DSA

Reklamy dynamiczne w wyszukiwarce to doskonałe rozwiązanie dla biznesów, które mają rozbudowaną witryną bądź szeroki asortyment, co znacznie zwiększa szanse na pozyskanie klientów. Reklamy kierowane są bowiem na podstawie treści, które znajdują się na stronie internetowej. Wystarczy jedynie dodać tekst reklamy, a nagłówki będą automatycznie dopasowywane przez system. To pozwala na wyświetlanie odbiorcom bardziej precyzyjnych i dopasowanych komunikatów reklamowych. 

Reklamy graficzne

Reklamy graficzne, jak sama nazwa wskazuje, opierają się przede wszystkim na grafikach, czyli stronie wizualnej biznesu, produktu czy usług. Niezwykle istotne jest, by banery reklamowe przyciągały uwagę użytkownika, dlatego dobrze stosować na nich bezpośredni zwrot do odbiorcy, czyli CTA. Reklamy graficzne składają się z logo, grafik, tekstu reklamowego (nagłówków i tekstów) i linku prowadzącego do strony internetowej. Wzbogacić je można również o wideo. Reklamy graficzne spotkać można w witrynach internetowych, aplikacjach mobilnych i w serwisie YouTube. Ich ogromną zaletą jest wizualne przekazywanie informacji, co znacznie zwiększa szansę zapamiętania przez użytkowników reklamowanej marki, produktu czy usługi. Reklamy graficzne pomagają w budowaniu świadomości marki, a także w dotarciu do znacznie szerszej grupy odbiorców.  

Reklamy graficzne nie bazują na słowach kluczowych. Kierowanie oparte jest na hasłach, określonych typach odbiorców, miejscach docelowych bądź też treści czy tematyce danej witryny. 

Reklamy wideo

Kolejny rodzajem reklam w Google Ads są reklamy wideo, które składają się z krótkich filmów reklamowych wyświetlanych w serwisie YouTube oraz w sieci reklamowej Google. Ich zaletą jest to, że są w stanie przyciągnąć uwagę odbiorców, a w połączeniu z odpowiednio dobranym przekazem reklamowym, mogą skutecznie zachęcić do skorzystania z oferty danej firmy. Reklamy wideo to przede wszystkim duży zasięg – mają ogromny potencjał dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Reklamy te polecane są osobom, które chcą zwiększyć świadomość marki. W przypadku zwiększenia liczby kliknięć bądź konwersji, zdecydowanie lepiej będzie skorzystać z reklam innego rodzaju.

W kampaniach wideo mamy możliwość wykorzystania różnych formatów:

  • reklamy In-Stream możliwe do pominięcia – widz może je pominąć po 5 sekundach od wyświetlenia; sprawdzą się u osób, które chcą promować swoją markę przed, w trakcie lub po  filmach, które wyświetlane są w serwisie YouTube bądź w witrynach i aplikacjach w sieci partnerów wideo Google, ale nie zależy im na tym, by odbiorcy obejrzeli reklamę do końca, 
  • reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia – widz nie może pominąć reklamy, która maksymalnie może trwać 15 sekund; reklamy wyświetlają się w tym samym miejscu co reklamy In-Stream możliwe do pominięcia, 
  • reklamy wideo In-Feed – ten format reklamy wyświetla się w wynikach wyszukiwania w YouTube, obok powiązanych filmów w YouTube oraz na stronie głównej YouTube na urządzeniach mobilnych; składa się z tekstu i miniatury pobranej z promowanego filmu,
  • bumpery reklamowe – czas trwania reklamy w tym formacie to maksymalnie 6 sekund; reklamy nie można pominąć; to idealnie rozwiązanie dla osób, które chcą dotrzeć ze swoim krótkim przekazem do szerokiego grona odbiorców, 
  • reklamy Out-Stream – format przeznaczony jedynie na urządzenia mobilne i wyświetlany w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google; reklamy odtwarzają się z wyłączonym dźwiękiem; polecane osobom, które chcą dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, 
  • reklamy w banerze masthead – można zarezerwować je tylko u przedstawiciela handlowego Google; wyświetlane są na stronie głównej na YouTube i na wszystkich urządzeniach; zajmują dużą powierzchnię, dzięki czemu są bardziej widoczne. 

Reklamy promujące aplikację 

Reklamy promujące aplikację to format, którego celem jest zachęcenie użytkowników do pobrania i zainstalowania aplikacji mobilnej, a także zwiększenia sprzedaży. Wykorzystuje najczęściej informacje z aplikacji, aby automatycznie optymalizować reklamy. Może również korzystać z zasobów tekstowych, graficznych oraz wideo. Reklama widoczna jest m.in. w sieci wyszukiwania, Google Play, YouTube, jak i kartach Discover. To rozwiązanie idealne dla osób, którym zależy na zwiększeniu nie tylko liczby instalacji, ale i zaangażowania oraz rejestracji w aplikacji mobilnej. Ogromną zaletą tego formatu jest łatwa konfiguracja oraz proste zarządzanie. 

Reklamy produktowe

Reklamy produktowe sprawdzą się przede wszystkich w e-commerce. Pozwalają na wyświetlanie produktów w sieci reklamowej oraz na karcie Zakupy Google wraz ze zdjęciem, tytułem, ceną, a także marką. Pojawiają się w momencie, gdy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę odpowiednie słowo kluczowe, co znacznie zwiększa szansę na zakup. Aby utworzyć kampanię produktową, konieczne jest jednak posiadanie konta Merchant Center, które umożliwia zarządzanie dostępnymi w sklepie internetowym produktami.

Reklamy Performance Max

Kolejnym rodzaj kampanii reklamowych w Google Ads to Performance Max. Jest to format, który coraz częściej wykorzystywany jest przez reklamodawców ze względu na wysoką skuteczność. Kampania Performance Max ma bowiem dostęp do wszystkich zasobów reklamowych i łączy wiele kanałów reklamowych w jednym miejscu, co umożliwia bardziej skuteczne targetowanie i personalizację kampanii reklamowych. Automatyzacja pozwala na szybsze i łatwiejsze osiąganie celów. Reklama ta korzysta z zasobów tekstowych, graficznych oraz wideo. W przypadku e-commerce dodać można również produkty. 

Decydując się na reklamę Performance Max trzeba mieć jednak świadomość, że nie ma się nad nią pełnej kontroli. Jedyne, co można robić, to stale ulepszać kreacje poprzez dodawanie nowych komponentów i informacji o odbiorcach. 

Reklamy w skrzynce Gmail – reklama Discovery

Do 2021 roku Google oferował reklamę Gmail Sponsored Promotion, która wyświetlała się użytkownikom w skrzynce odbiorczej. Obecnie reklamy te są dostępne jedynie do odczytu – nie można tworzyć nowych kampanii ani wprowadzać zmian w tych już istniejących. Nie oznacza to jednak, że nie można wyświetlać ich w ogóle. Aby to zrobić najlepiej jest utworzyć kampanię Discovery, która zawiera nagłówki, grafiki i logo i wyświetla się na stronie głównej YouTube, w sekcji Warte Obejrzenia, na kartach Discover, a także na kartach “Oferty” oraz “Społeczności” w skrzynce odbiorczej Gmail. Reklamy Discovery wykorzystują dużą bazę odbiorców i sygnały dotyczące zamiarów klientów, co pozwala na wyświetlanie reklam tym, którzy z największym prawdopodobieństwem będą zainteresowani Twoim biznesem i oferowanymi usługami czy produktami. 

Google Ads oferuje naprawdę dużo możliwości, co pozwala na idealne dopasowanie rodzaju reklamy do konkretnego biznesu. To narzędzie dostępne dla każdej firmy, niezależnie od wielkości i budżetu reklamowego. Zdecyduj, która z reklam jest dla Ciebie najbardziej odpowiednia i zacznij rozwijać swój biznes.

5/5 - (1 vote)