Kampania Performance Max – poznaj 4 elementy, które mają kluczowe znaczenie przy jej tworzeniu!

Kategoria:
kampania performance max

Kampania Performance Max to stosunkowo nowy typ kampanii, który dostępny jest w systemie reklamowym Google Ads. Zastąpiła ona inteligentne kampanie produktowe. Początkowo wielu marketerów podchodziło do niej z dużą rezerwą, obawiając się negatywnych skutków wynikających z ograniczonych możliwości jej optymalizacji. Z czasem jednak zyskała zaufanie. Dowiedz się, czym jest kampania Performance Max, a także na co zwrócić uwagę przy jej tworzeniu. 

Performance Max – co to takiego?

Kampania Performance Max, jak zostało już wspomniane, jest kampanią automatyczną. Działa na zasadzie „wielkiego worka”, do którego dodaje się jedyne zasoby w postaci nagłówków, tekstów reklamowych, grafik, filmów. Jej zadaniem jest oczywiście zrealizować postawiony cel. Można powiedzieć, że jest to typ kampanii, które łączy w sobie wszystkie inne typy kampanii. Performance Max może bowiem wyświetlać się: w sieci wyszukiwania, jako reklamy tekstowe i produktowe (po dodaniu feed’a produktowego), w sieci reklamowej, w YouTube, Mapach Google, Google Discover czy w Gmail. Trzeba przyznać, że spektrum jest dość szerokie. 

Z uwagi na to, że kampania Performance Max w pełni korzysta ze sztucznej inteligencji Google Ads, warto prowadzić ją przynajmniej przez 6 tygodni. To optymalny czas na zebranie wystarczającej ilości danych przez systemy uczące. 

Performance Max – 4 kluczowe elementy

Strategia ustalania stawek 

Tworząc kampanię tego typu dostępne są dwie strategie określania stawek. Jest to: 

  • maksymalizacja liczby konwersji, 
  • maksymalizacja wartości konwersji. 

Maksymalizacja liczby konwersji to strategia, dzięki której system dążyć będzie do dostarczenia Ci jak największej liczby określonych wcześniej działań – zakupu, wykonania połączenia, przesłania formularza itp. Opcję tę rozszerzyć można o docelowy koszt za konwersję. 

Druga opcja to dobre rozwiązanie dla osób, których konwersja ma określoną wartość. Decyzja o użyciu tej strategii powinna jednak zapaść dopiero po zebraniu przez kampanię wystarczającej ilości danych.  

Teksty reklamowe i grafiki 

Kolejnym niezwykle istotnym elementem kampanii Performance Max jest wszystko to, co daną reklamę tworzy, czyli teksty reklamowe i grafiki. Aby tego typu działania przyniosły zamierzony efekt, warto wykorzystać cały oferowany przez Google Ads potencjał. Istotne są zatem nie tylko grafiki statyczne w odpowiednich formatach, ale i wideo, logo oraz nagłówki i teksty reklamowe, a dla e-commerce plik produktowy. 

Dodając poszczególne komponenty, warto mieć na uwadze, że nie można ustalać kolejności wyświetlania się treści i wyboru poszczególnych obrazów. Dodając i tworząc zasoby istotne jest zatem, by były na tyle uniwersalne, żeby mogły być ze sobą zestawiane losowo. 

Najlepiej wykorzystać potencjał kampanii Performance Max w 100% i dołączyć do niej maksymalną liczbę komponentów: 15 nagłówków, 5 tekstów reklamowych, 7 komponentów graficznych i 1 komponent wideo. 

Podział na komponenty 

„Grupa komponentów to zbiór kreacji powiązanych z daną tematyką lub grupą odbiorców.” – czytamy w suporcie Google. Oznacza to, że każdy komponent znajdujący się w danej grupie komponentów może zostać powiązany z dowolnym innym w obrębie tej samej grupy. 

Podział kampanii Performance Max na poszczególne grupy komponentów jest szczególnie istotny dla sklepów internetowych. W przejrzysty sposób można pogrupować poszczególne produkty tematycznie bądź też zastosować podział według ustawień kierowania, np. w taki sposób, by precyzyjnie docierać z komunikatem osobno do kobiet i osobno do mężczyzn. 

Istnieje również opcja automatycznego tworzenia komponentów. Google korzysta wówczas z technologii AI, której celem jest stworzenie komunikatu, który precyzyjnie dotrze do potencjalnych klientów. 

Sygnały odbiorców 

Niezwykle istotnym elementem w tworzeniu kampanii Performance Max są sygnały odbiorców. W tego typu działaniach nie można precyzyjnie określić, do kogo chce się trafiać. Można jednak dać systemowi pewne wskazówki w postaci wspomnianych sygnałów odbiorców, aby skrócić czas uczenia się. Najlepiej korzystać z grup remarketingowych, list niestandardowych odbiorców, list podobnych odbiorców, a także kierowania na listę klientów. 

Tego możesz nie wiedzieć: 

Niedawno Google umożliwiło podgląd danych z kampanii Performance Max. Mogą być one cennymi wskazówki w dalszych działaniach reklamowych. Podejrzeć można m.in. wyświetlenia, kliknięcia i konwersje pochodzące z haseł, na jakie wyświetliła się reklama pochodząca z kampanii Performance Max. 

Od jakiegoś czasu dostępna jest również opcja złożenia prośby o wyłączenie określonych słów kluczowych, tematów lub miejsc docelowych. Wystarczy wypełnić odpowiedni formularz i przesłać go do supportu Google. Ważna informacja: na jedno konto można przesłać tylko jeden taki formularz. Link tutaj: https://support.google.com/google-ads/contact/pmax_implementation?hl=en&sjid=8607098461006497525-EU

Mam nadzieję, że te informacji sprawią, że tworzenie kampanii Performance Max nie będzie problemem i pomoże Ci ona zrealizować zamierzone cele biznesowe. 

Bądź pierwszy i oceń ten post!