Jak widać Instagram pod skrzydłami Facebooka bardzo szybko się rozwija. Podpowiadamy, na co zwrócić szczególną uwagę, aby właściwie wykorzystać potencjał tego serwisu.
Zakupy przez Instagram
Teraz to możliwe i tylko świadczy o tym, że Instagram jest obecnie jednym z ważniejszych narzędzi biznesowych. Dzięki dotychczasowym aktualizacjom proces sprzedaży stał się o wiele łatwiejszy. Przekierowanie z InstaStory na www za pomocą przeciągnięcia w górę (jeśli liczba twoich obserwujących przekroczyła 10 tys.) , link umieszczony w naszym BIO oraz sponsorowane lub bezpośrednie oznaczenia produktów linkujące do strony zakupu zdecydowanie pomagają w marketingu na urządzeniach mobilnych. Jak zrobić zakupy z poziomu posta na Insta? Jeśli na danym zdjęciu w poście pojawia się ikona torby, to dla ciebie bezpośredni znak, że możesz zrobić szybkie zakupy. Po pierwsze dotknij zdjęcie, aby wyświetlić cenę zamieszczonych produktów. Po drugie, po kliknięciu, uzyskasz natychmiast szczegółowe informacje o przedmiocie. I po trzecie, wybierz opcję „buy now”, aby aplikacja przekierowała cię do witryny internetowego sklepu. Prawda, że proste?
Zdjęcia mają moc
Efekt wizualny na Instagramie jest szczególnie istotny, dlatego warto poświęcić dłuższą chwilę, aby dopieścić każdy post. W celu uatrakcyjnienia grafiki służą przeróżne filtry, których regularnie przybywa. Swój własny filtr mają celebryci, np. Kylie Jenner. Wystarczy obserwować profil gwiazdy, aby móc z niego korzystać i nakładać na usta kolory pomadek autorstwa Kylie.
Bardzo ważne jest zachowanie spójności i realizowanie obranej na starcie strategii publikowania zdjęć na swoim Instagramie. Ten sam rozmiar, wcześniej wspomniany filtr, opisanie hasztagami marki świadczy o przemyślanym marketingowym działaniu. Popularnym, wykorzystywanym motywem publikacji jest tzw. układanka, gdzie na końcowy efekt składa się 3,6 lub 9 zdjęć, które tworzą całość. Tutaj trzeba pamiętać, że jeśli zdecydujemy się na wykorzystanie tego modelu, musimy trzymać się reguły publikowania jednorazowo tej samej ilości zdjęć, aby nie zaburzyć efektu.
Video i IGTV
Tworzysz własne video? Pochwal się nim! Ale przy tym pamiętaj, że na Instagramie maksymalna długość filmiku nie może przekroczyć minuty. Sam proces publikacji jest adekwatny do zdjęć. Musisz jedynie pamiętać o zachowaniu instagramowych proporcji. W celu dopasowania odpowiednich wymiarów można wykorzystać szereg aplikacji, m.in. Vidstitch. Jeśli natomiast montujesz zaawansowane materiały w programach typu Hit Film możesz od razu ustawić sugerowane pod Insta wymiary 640×640. Ścieżką rozwoju dla tych formatów jest IGTV, gdzie od czerwca 2018 roku możemy publikować nawet 10-minutowe video. Przypomnijmy, że od dwóch miesięcy istnieje możliwość wrzucenia na swój profil filmu z IGTV w formie zapowiedzi dłuższego materiału. Wówczas obserwujący podejmuje decyzje, czy przechodzi dalej, aby obejrzeć całość.
Rozwój InstaStory
Publikowanie krótkich filmików lub ulotnych zdjęć na InstaStory to już norma. Możemy je dowolnie uatrakcyjniać i oznaczać inne osoby, hasztagować, dodawać filtry, tła i naklejki, lokalizację, datę, godzinę, a nawet prognozę pogody. Zdecydowanym usprawnieniem marketingowych działań firm na IG jest możliwość wyróżnienia relacji i zachowania jej na swoim profilu na dłużej niż 24h. Fajnym rozwiązaniem jest także grupowanie ich według własnego pomysłu, tak aby były przede wszystkim czytelne dla followersów. Warto korzystać z tej opcji w celu wyróżnienia nowej oferty, promocji, wydarzeń lub różnych tutoriali.
Reklama na Instagramie
To już 4. rok istnienia płatnych reklam na Instagramie. Reklamy zarówno na Facebooku, tak i na Instagramie są obecnie niezbędne, aby przebić się ze swoim contentem. Nie tylko budują naszą społeczność i zaufanie, ale również utrwalają wizerunek w sieci. Dzięki odpowiedniemu dopasowaniu grupy docelowej i pozycjonowaniu dają nam możliwość sprzedaży i osiągnięcia zysków. Z pewnością jest to szansa na rozwój firm z mniejszym budżetem na media społecznościowe. Sam proces publikacji reklamy płatnej na IG jest zbliżony do Facebooka i też za pośrednictwem tego drugiego serwisu je tworzymy. Określanie targetu, lokalizacji oraz sposób rozliczeń Insta oparł na podobnych rozwiązaniach. Same koszty dotarcia do użytkowników są zależne od aktualnego zapotrzebowania oraz asortymentu.
Należy jednak pamiętać, że na sukces twojej marki na Instagramie wpływa nie tylko wykorzystanie większości, jak nie wszystkich możliwości, jakie oferuje nam Instagram, ale również przemyślana strategia działań w social media. Pierwszym krokiem jest opracowanie pożądanych i dopasowanych do twojego potencjalnego użytkownika treści, aby stopniowo powstał profil, który będzie interesujący.
Pozostań z nami w kontakcie!
Katarzyna Michalik, Social Media Manager