Z miesiąca na miesiąc obserwujemy wzloty i upadki w serwisach społecznościowych. Z pewnością do wzlotów należy rosnąca popularność LinkedIn, czyli platformy stricte zawodowo-biznesowej, gdzie obserwujemy rozwijającą się sieć profesjonalistów oraz coraz to nowe funkcjonalności.
Czy LinkedIn to serwis jedynie do szukania pracy? Pozory mylą. Tę platformę wykorzystuje szereg marketerów B2B. Główny cel? Dystrybucja kontentu.
Profesjonaliści, do których chcesz dotrzeć, mogą spędzać czas w różnych mediach społecznościowych. Twoim zadaniem jest złapanie ich we właściwym miejscu i czasie. Czyli wtedy, gdy są na rynku. Właśnie to wyróżnia LinkedIn. To tam specjaliści, z którymi chcesz się połączyć są gotowi do współpracy z różnymi markami, również takimi jak Twoja.
Według danych z początku roku 2019 mamy 610 milionów aktywnych, szukających nowych możliwości, użytkowników LinkedIn na całym świecie. To są liderzy biznesu na całym świecie, osoby decyzyjne, twórcy, dzisiejsi praktykujący oraz przyszli liderzy. To wszyscy ci, którzy mają znaczenie dla Twojej marki. Dzięki tej grupie osiągasz jakościowy zasięg na bardzo dużą skalę.
Medium wspierające biznes
Co prawda, LinkedIn z założenia był traktowany jako Twoje wirtualne CV. Ale to nie jedyna funkcja serwisu. Pomaga wygenerować więcej leadów, zdobyć nowych obserwujących, a zarazem potencjalnych klientów, jak również przekierowuje ruch na Twoją stronę www.
Dlaczego Twoja marka powinna być aktywna na LinkedIn? Przede wszystkim trafiamy do profesjonalistów z dużym potencjałem nabywczym, którzy są otwarci na marketing oraz są przekonani, że treści, które znajdują na tym kanale są wiarygodne. Przekłada się to także na zasięgi, które organicznie są znacznie wyższe niż np. te, które osiągamy na Facebooku. Głównym zadaniem Company Page, czyli firmowej strony jest również, a może nawet przede wszystkim, interakcja z odbiorcami, co odgrywa bezpośrednią rolę w budowaniu świadomości marki. To tutaj masz szansę wyróżnić się ze swoją marką.
Opowiedz swoją historię
Jak zachęcić do swojej marki? Storytelling. Opowiadanie historii to podstawowy sposób, w jaki Twoja marka może najlepiej komunikować się z ludźmi, których próbujesz zaangażować. Podczas, gdy wiele elementów wchodzi w sztukę markowego opowiadania, twój sposób myślenia ma ogromny wpływ na to, jak dobrze łączy się Twoja historia z odbiorcami i ich angażuje. LinkedIn zaspokaja gawędziarzy, zapewniając kanał, na którym ludzie oczekują nauki, rozrywki i inspiracji. Dzięki opowieściom, które zawierają emocje i elementy wizualne, zapraszasz swoją publiczność w swoje progi. Takim działaniem tworzy się silne powiązanie z Twoją marką. Storytelling też trzeba czuć. Wówczas przywołasz emocje, które zainspirują twoich fanów do działania.
A od czego w ogóle zacząć? Najpierw musisz skonfigurować swoją stronę LinkedIn, czyli Company Page. Kolejnym kluczowym krokiem jest stworzenie strategii treści związanej z Twoimi celami oraz planu, który określa, co chcesz osiągnąć, spędzając czas na LinkedIn. Dowiedz się, jakie informacje przyciągają Twoich odbiorców, jakie tematy ich interesują, jakie wyzwania stoją przed nimi. Następnie powiąż je z własnymi celami w mediach społecznościowych. I voilà! ?
LinkedIn Showcase Page
To miejsce, gdzie ludzie poznają Twoją markę, a Ty poznajesz swoich odbiorców. Często odwiedzenie firmowego profilu danej marki na LinkedIn jest pierwszym krokiem potencjalnego klienta. Możesz przyciągnąć ich uwagę przedstawiając w postach odpowiednie oraz kreatywne treści, eBooki, zabawne anegdoty. Tym samym odpowiadasz na zainteresowania klientów, wspierasz zaangażowanie i rozprzestrzeniasz historię Twojej marki.
Przede wszystkim traktuj tę stronę jako dynamiczne narzędzie marketingowe o nieograniczonych możliwościach. Oto 10 podstawowych sposobów:
- Nawiąż autentyczne połączenia z członkami przez wykorzystanie opinii swoich pracowników.
- Udostępniaj artykuły, które piszą Twoi pracownicy na LinkedIn.
- Zaprezentuj to, co najlepsze w Twojej firmie.
- Kiedy ktoś wspomina o Twojej marce na LinkedIn, natychmiast ponownie udostępnij najlepsze wzmianki.
- Publikuj bogate treści – korzystasz z funkcji „Sugestie dotyczące treści”.
- Dodaj przycisk do Twojego profilu, który może wysyłać ruch do Twojej witryny.
- Odpowiadaj na komentarze.
- Używaj hashtagów – na LinkedIn hashtagi można przeszukiwać, a członkowie klikają w wybrane przez siebie #wyrazy, aby znaleźć podobne posty. Za ich pomocą członkowie LinkedIn odkrywają i dołączają do odpowiednich rozmów.
- Dziel się swoją wiedzą.
- Wykorzystaj moc swojej kreatywności ?
Nie zapomnij o marce osobistej
To od niej zaczynasz tworzenie Company Page. LinkedIn to idealne miejsce, za pośrednictwem której wykreujesz swoją markę osobistą. To tutaj możesz zaprezentować się z każdej zawodowej strony, napisać czym się zajmowałeś do tej pory oraz pozyskać przydatne referencje od klientów lub poprzednich pracodawców. Dzięki temu zapewnisz innych o swoim doświadczeniu oraz umiejętnościach. Dlaczego to tak istotne? Firmy i headhunterzy nie tylko prowadzą bezpośrednio rekrutacje na tych portalach, ale również często weryfikują profile swoich kandydatów. Warto zatem poświęcić chwilę na to, by zbudować tu swój profil i być dobrze przygotowanym na ewentualny research i… ciekawe propozycje zawodowe.
Pamiętaj, codziennie na LinkedIn publikowanych jest mnóstwo ofert, a dzięki uzupełnionym danym, profil dopasuje te najlepsze dla Ciebie.
Profil na LinkedIn można uzupełnić przeróżnymi informacjami. Oto jakie kategorie znajdziesz:
- wykształcenie
- doświadczenie zawodowe
- wolontariat i członkostwo w organizacjach
- kursy, wyróżnienia i nagrody
- wyniki testów
- projekty
- publikacje
- certyfikaty
- zainteresowania
- ważne dla mnie akcje
- podsumowanie
- wskazówki dotyczące nawiązania kontaktu.
Pamiętaj! To Ty jesteś głosem swojej marki w świecie mediów społecznościowych, więc upewnij się, że dobrze ją reprezentujesz. ?