O Kliencie
Future Collars to innowacyjny dostawca rozwiązań z zakresu nauczania zdalnego i kursów online, celujący w edukację nowych technologii i zdobywanie kompetencji, które w najbliższych lat będą najbardziej pożądane przez pracodawców. Future Collars to jeden z najszybciej rozwijających się przedstawicieli edu-tech, który w swojej ofercie posiada już 12 specjalistycznych kursów, gwarantujących szybką i skuteczną ścieżkę rozwoju w branży IT oraz ponad 10 000 zadowolonych absolwentów. Future Collars angażuje się w wiele projektów społecznych, co zostało zauważone m.in. przez międzynarodową organizację NESsT.
Problemy i cele
Future Collars prowadziło intensywne działania pro-sprzedażowe w kanale Facebook Ads, który z punktu widzenia możliwości targetowania, wydawał się idealny do celu i rodzaju działalności Klienta. Klient nie był do końca zadowolony z ilości generowanych potencjalnych Klientów oraz ich jakości.
Naszym zadaniem było poprawić wskaźniki ilościowe oraz jakościowe generowanych leadów z kanału Facebook Ads. W działaniach koncentrowaliśmy się na 2 typach celów: bezpośrednim zbieraniu jakościowych leadów i generowaniu wypełnionych testów predyspozycji zawodowej.
Podjęte działania
Przed faktycznym rozpoczęciem współpracy wykonaliśmy całościowy audyt konta reklamowego, który ujawnił spory potencjał do optymalizacji prowadzonych działań w Facebook Ads. Na przestrzeni 5 miesięcy (okres marzec – lipiec 2021) usystematyzowaliśmy działania, które wcześniej były bardzo chaotyczne. Przetestowaliśmy wiele grup docelowych, w celu znalezienia optymalnych rozwiązań dla poszczególnych kampanii – głównie Lead Ads oraz Traffic. Na prośbę Klienta przerobiliśmy również całkowicie analitykę webową, dzięki czemu wyniki były bardziej przejrzyste i ułatwiły podejmowanie decyzji biznesowych.
Jak nasze działania przełożyły się na wyniki?
We wspomnianym okresie (marzec – lipiec 2021) udało nam się obniżyć średni koszt pozyskania leada o 31,14% w porównaniu do poprzedniego roku (marzec – lipiec 2020), jednocześnie zwiększając skalę wydatków o 54,47%. Oznacza to, że dzięki naszym działaniom wygenerowaliśmy sumarycznie 2,24 razy więcej konwersji. Pod koniec lipca otrzymaliśmy wręcz prośbę o wstrzymanie działań, gdyż dział sprzedaży Klienta nie był w stanie obsłużyć dostarczanej liczby leadów.
Dzięki uzyskanym rezultatom, Klient powierzył nam również opiekę mediową nad jego innymi, pobocznymi projektami.
- obniżenie średniego kosztu leada o 31,14%
- zwiększenie potencjału generowanych leadów o 224%
- poprawa jakości generowanych leadów