Do tej pory, aby stworzyć reklamę dynamiczną (czyli klika wariantów tej samej reklamy, to jest: zawierającej różne teksty, obrazy, CTA i nagłówki) trzeba było tworzyć każdy wariant reklamy osobno w Menadżerze Reklam, bądź skorzystać z płatnego narzędzia, które tworzyło je automatycznie np. Hootsuite. Wkrótce się to zmieni.
Wraz z premierą nowego Menadżera Reklam, który zastąpi wysłużonego Power Editora (szerzej o tym pisałem w tym artykule) pojawi się nowe narzędzie, które zostało nazwane Dynamic Creative Tool.
Funkcjonalność tego narzędzia będzie polegać na automatycznym stworzeniu z kilku różnych opisów, CTA, obrazów, filmów, itp. dynamicznych wariantów tej samej reklamy.
Łącznie będzie można użyć maksymalnie do 30 elementów w kreacji, przykładowo: 1 format reklamy, 10 zdjęć albo wideo, 5 tytułów, 5 opisów, 5 CTA i 1 link da nam łącznie 27 elementów do wykorzystania.
Obsługiwane miejsca docelowe reklam dynamicznych to:
– Facebook newsfeed na desktop i mobile
– prawa kolumna na Facebooku
– reklamy w sieci Audience Network
– reklamy w newsfeedzie na Instagramie
Sam proces tworzenia nie będzie też odbiegał znacząco od tego, którego znamy przy tworzeniu zwykłych reklam. Po utworzeniu kampanii i przejściu do zestawu reklam, wystarczy sprawdzić, czy w ustawieniach dostępna jest kreacja dynamiczna. Po jej wybraniu będzie możliwość dodania różnych zasobów (obrazy, linki, CTA). Po ich dodaniu wystarczy kliknąć na „zobacz więcej wariantów”, zatwierdzić elementy i zatwierdzić reklamy.
Jeśli jeszcze nie macie tej funkcjonalności w swoim Menadżerze Reklam, spokojnie – powinna się ona w nim pojawić w ciągu miesiąca.
Bartek Przybysz, Social Media Manager, bartek@roial.pl
3-letni praktyk social media.
Współtworzył strategie i content dla najbardziej rozpoznawalnych fanpage w Polsce takich jak: Mordor na Domaniewskiej, ASZdziennik.pl (za co otrzymał nagrodę MISIE 2016/17) oraz Kwejk.pl.