Wiele osób wydaje pieniądze na reklamy Google AdWords, ale nie wszyscy wiedzą, jak wycisnąć maksymalny zysk z tych kampanii.
Kilka miesięcy temu zacząłem pracować z firmą eCommerce, która reklamuje się za pomocą reklam Google. Na początku sami zarządzali swoimi kampaniami, a następnie zatrudnili mnie, aby uzyskać lepszy zwrot z inwestycji.
Zalogowałem się na ich konta i zacząłem przełączać niektóre rzeczy. W rezultacie, w ciągu kilku tygodni udało mi się obniżyć koszt kliknięcia (CPC) na AdWords o 30%; niemal podwoiłem liczbę kliknięć przy takim samym budżecie.
Jak można się domyślić, dwukrotne zwiększenie ilości kliknięć przy tych samych wydatkach na reklamę to zdecydowanie krok we właściwym kierunku.
Co więc zrobiłem? Jaka magia doprowadziła do znacznie lepszych wyników w ciągu zaledwie kilku tygodni? Co wiedziałem, a pracownicy firmy nie?
Cóż, nie udostępnię wszystkich wprowadzonych zmian, ale mogę podzielić się trzema prostymi sposobami, dzięki którym możesz wycisnąć więcej z kampanii eCommerce AdWords.
Uruchomienie reklamy produktowej Google
Jest to dość oczywiste, jeśli próbujesz sprzedawać produkty, a nie masz jeszcze reklam Google zakupy, to tracisz potencjał.
Reklamy produktowe Google to reklamy wyświetlane ze zdjęciami produktów i cenami. Często zdarza się, że reklamy zakupowe Google generują 50% lub więcej przychodów z kampanii eCommerce, co oznacza, że jeśli jeszcze ich nie używasz, zdecydowanie powinieneś.
Aby skonfigurować kampanię reklamową w Zakupach Google, musisz wykonać następujące czynności:
Skonfiguruj konto sprzedawcy Google (GMC).
Utwórz feed produktowy.
Skonfiguruj kampanię zakupową Google.
Dodanie wykluczających słów kluczowych
W przeciwieństwie do kampanii w sieci wyszukiwania w kampaniach zakupowych nie wybierasz słów kluczowych, na które chcesz wyświetlać reklamy; zamiast tego Google decyduje, na jakie słowa będzie pokazywać Twoje produkty na podstawie haseł używanych na stronie i w feedzie produktowym. Nie możesz wybrać słów kluczowych, ale możesz określić ‘negatywne słowa kluczowe’, czyli słowa na które nie będziesz się wyświetlać. Jest to bardzo ważne, ponieważ nie chcesz marnować budżetu na słowa, które nie konwertują lub konwertują zbyt drogo.
Aby zidentyfikować słowa kluczowe do dodania jako wykluczające, przejdź do kampanii produktowej, kliknij „słowa kluczowe”, a następnie kliknij „Wyszukiwane hasła”. Kiedy już tam będziesz, zwróć uwagę na hasła, które mają niski współczynnik konwersji lub wysoki koszt pozyskania. Eliminując te hasła, wydasz mniej pieniędzy na kliknięcia, które nie są skuteczne.
Dostosowanie stawki mobilnej i stacjonarnej
Następną rzeczą, na którą chcesz spojrzeć, jest stawka na urządzenia mobilne i na komputery. Prawdopodobnie płacisz tyle samo za kliknięcie w przypadku urządzeń mobilnych i stacjonarnych, a jeden z tych typów urządzeń ma wyższy współczynnik konwersji.
Załóżmy na przykład, że współczynnik konwersji wynosi 3% na urządzeniach mobilnych i 6% na komputerach. (tak wielka różnica jest całkowicie możliwa). W powyższym scenariuszu powinieneś płacić 50% mniej za kliknięcia na urządzenia mobilne lub 100% więcej za kliknięcia na komputerze. Niezależnie od tego, co postanowisz zrobić, dobrze jest płacić mniej za kliknięcie na urządzeniach, które mają niższy współczynnik konwersji.
Aby dostosować stawki mobilne i stacjonarne, musisz przejść do „Ustawień”, a następnie „Urządzeń”. Tam możesz dostosować swoje stawki według urządzenia zgodnie z potrzebami.
Innym sposobem osiągnięcia tego samego jest utworzenie osobnych kampanii zakupowych na urządzenia mobilne i stacjonarne, ułatwia to zarządzanie poszczególnymi segmentami użytkowników.
Jak mogłeś zauważyć, AdWords jest bardziej skomplikowany, niż się wydaje. Rozpoczęcie jest łatwe, ale znacznie trudniej jest uzyskać dobre wyniki i maksymalizować zyski z kampanii. Jeśli masz pytania dotyczące tych wskazówek lub potrzebujesz pomocy w prowadzeniu opłacalnej kampanii PPC, możesz wysłać do mnie e-mail na adres maciek@roial.pl
Maciej Chętnik, SEM Specialist