5. Prasówka ROIAL ze świata digital marketingu

Kategoria:

Jak to mówią nowy tydzień, nowe możliwości. U nas nowy tydzień wiąże się z kolejną porcją świeżych newsów ze świata marketingu.

O czym warto dowiedzieć się tym razem?

SEO

Badanie korelacji między brandem, linkami i pozycjami

Bardzo ciekawą analizę przeprowadził Tom Capper (MOZ). Pokazuje w niej silną korelacje pomiędzy ilością wyszukiwania brandu w wyszukiwarce a pozycjami strony. Zatem, czy może to być czynnik rankingowy? Tego nie wiemy. Google ma olbrzymią ilość danych, które może wykorzystywać w swoich algorytmach, a także podczas ich aktualizacji. W badaniu pokazana jest również silna korelacja pomiędzy pozycjami a Domain Authority (DA). Czy warto poprzez linkowanie budować w pierwszej kolejności brand i odpowiednim linkowaniem wewnętrznym wzmacniać podstrony w swojej witrynie? W przyszłości być może właśnie na tym będą opierały się algorytmy, warto mieć to na uwadze.

źródło

Aktualizacja algorytmu Google Spam Update

Google zakończyło aktualizację wraz z dniem 10 listopada 2021. Danny Sullivan informuje, że aktualizacje spamu dotyczą treści, które są niezgodne z zasadami Google.

źródło

Typowy dzień SEOwca

Seostation opublikowało bardzo ciekawy PDF opisujący typowy dzień SEOwca. Każdy z ankietowanych przedstawia inną wizję swojego dnia. Grzegorz Strzelec, który swój dzień rozpoczyna od „spojrzenia na łąkę, kwiaty pachnące i świerzop zmierzwiony blaskiem jutrzenki”, wspomina, że SEO to taki niekończący się escape room, przez co ciągle jest zagadką. Piotr Michalak przyznaje, że do pracy dojeżdża kultowym Passatem w dieslu. Więcej błyskotliwych wypowiedzi naszych rodzimych SEOwców można poczytać pod linkiem.

źródło

SEM

Nowe dodawanie konwersji w Google Ads (konwersje Google Ads)

Podczas wdrażania konwersji możemy ‘poprosić’ system o przeskanowanie witryny w celu automatycznego wyszukania możliwych konwersji wewnątrz niej. Nie działa to jeszcze idealnie, jednakże można dać własny url i szybko utworzyć daną konwersje (np. jakiś thank you page).

Google wprowadza smart bidding dla zakupów w sklepach stacjonarnych

Reklamodawcy będą mogli dostarczyć dane 3rd party, aby system mógł optymalizować kampanie nie tylko pod sprzedaż online, ale również pod zakupy w sklepach stacjonarnych.

Ciekawe tylko kiedy to rozwiązanie będzie dostępne w Polsce?

źródło

SOCIAL MEDIA

Nowe certyfikowane kursy od Facebooka

Facebook dodał dwa nowe certyfikowane kursy do swojej platformy. Marketing Analytics skierowany jest do osób chcących specjalizować się w analizie i sortowaniu danych oraz wyciąganiu wniosków zwiększających efektywność reklam. Z kolei Spark AR Creator został uszyty pod zaawansowanych twórców AR, którzy chcą wyróżnić swoje umiejętności na rynku.

źródło

Modyfikacja celów reklamowych na Facebooku

W menadżerze reklam ma nastąpić redukcja celów reklamowych z dotychczasowych 11 do 6. Wg Facebooka ta zmiana ułatwi określenie właściwego celu dla naszych kampanii. Te 6 celów to:

  • rozpoznawalność,
  • ruch,
  • aktywność,
  • promocja aplikacji,
  • kontakty,
  • sprzedaż.

Nie wiadomo jeszcze, jak te „nowe” cele będą się rozgałęziać dalej.

Wydłużenie IG Stories do 60 sekund

Zaczynaliśmy od 15 sekund, później wydłużono je do 30 sek. Aktualnie mają miejsce testy nad kolejną zmianą, która umożliwi publikowanie Insta Stories trwające nawet 60 sekund.

Jest to zdecydowanie odpowiedź na wyniki TikToka, który wydłuża swoje treści do 3 minut.

źródło

Nowa naklejka na IG „Twoja kolej”

To jest takie Stories w Stories – publiczne wątki w relacjach. Chodzi o zachęcenie użytkowników, żeby pokazali nam „coś”. Może to być zdjęcie lub stories. Bardzo ważne jest to, że każdy może wejść w tę naklejkę i sprawdzić, co dodały inne osoby. Wszystkie te odpowiedzi możemy później odtworzyć jako jedno wielkie Stories.

Fajna opcja dla marek, które dzięki temu mogą zaangażować swoich użytkowników, np. do pochwalenia się, co kupili ostatnio w ich sklepie.

źródło

Widzowie Stories pod lupą

Instagram pracuje nad włączeniem do listy widzów InstaStories, osób pochodzących z Facebooka (gdy również tam udostępniasz historię).

YouTube rozciąga testy polegające na włączaniu zakładki Shorts od razu po uruchomieniu aplikacji mobilnej

Wygląda na to, że krótka forma pełnoekranowych wideo staje się głównym focusem również dla giganta od Google. Do tej pory testy odbywały się tylko na użytkownikach iOS, a od teraz trafią również na Androida.

Można się spodziewać podobnych reakcji na Instagramie w niedalekiej przyszłości.

źródło

Live shopping na YT

15 listopada YT ma wystartować z formatem live’ów sprzedażowych. Taki live ma trwać 7 dni! YT dba, żebyśmy nie wypadli z newsowego kołowrotka i tym samym mieli szansę na poznanie produktu i zastanowienie się, czy go potrzebujemy.

Jak informuje platforma: „Fani, którzy dołączą, będą mogli oceniać nowe produkty, odblokowywać oferty ograniczone czasowo i uzyskiwać odpowiedzi na pytania dotyczące produktów za pośrednictwem‚ pytań i odpowiedzi’ na żywo oraz ankiet z twórcami i innymi widzami.”

źródło

Nowa funkcja na Facebooku – Spotlight

Ta opcja umożliwia tworzenie wątku w wątku, czyli jeśli w komentarzach nawiąże się dyskusja (podwątek) możemy go wyróżnić i oddzielić.

źródło

PinterestTV – stricte sprzedażowa funkcjonalność

Pinterest dąży, by być najlepszą i największą platformą e-commerce. Dlatego 8 listopada wprowadził PinterestTV. Będą odbywać się na nim również live’y zakupowe (co piątek). Będą podczas nich prezentowane produkty możliwe do zakupienia tylko podczas tego live’u i tylko na platformie. Mają to być produkty udostępniane przez Twórców, niekomercyjne, różne produkty DIY. Pinterest chce dać szansę markom, których nie znajdziemy w sieciówkach. Jednak póki co nie każdy będzie mógł z tego korzystać. Więcej na: https://pl.pinterest.com/tv/

źródło

LinkedIn – rozwinięcie zakładki dla freelancerów

Już jakiś czas temu pojawiła się zakładka dla freelancerów na LinkedIn. Teraz jest rozbudowana o możliwość filtrowania właścicieli firm, przeszukiwania branży, którą jesteśmy zainteresowani oraz nawiązywania bezpośrednio współpracy.

Za pomocą jednego kliknięcia możemy się skontaktować jako firma z freelancerem lub jako freelancer z firmą, bez konieczności dodawania się do sieci kontaktów.

Pojawi się również pulpit nawigacyjny w zakładce dla freelancerów – tutaj będą personalizowane zakładki z pytaniami od użytkowników, na które może on od razu odpowiadać. Zakładka ma być widoczna dla ogółu, więc to takie freelancerskie Q&A. Można do niej zajrzeć i przeczytać, jakie pytania dotychczas się pojawiły, żeby ich nie powielać.

źródło

A może jakiś inny news zwrócił Waszą uwagę w ostatnim czasie i chcecie się nim pochwalić? Dajcie znać w komentarzu pod artykułem lub na naszym FP. 🙂

5/5 - (2 votes)