4. Prasówka ROIAL ze świata digital marketingu

Kategoria:

Działo się w świecie social media, oj działo! Zdecydowanie to Instagram ze swoimi nowościami zawładnął naszą prasówką. Nie przechodzimy obojętnie obok Reelsów dostępnych już w Polsce oraz swipe up’u dla wszystkich.

No i nie możemy zapomnieć o najhuczniejszym rebrandingu ubiegłego tygodnia, czyli META zamiast Facebooka! Ale o tym pisaliśmy w oddzielnym artykule.

Analityka, UX, zarządzanie, optymalizacja pracy

Zmiany w wyglądzie wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych

Na razie tylko w USA, ale kwestią otwartą pozostaje who’s next? Google rezygnuje ze stronnictwa na rzecz „Continuous scrolling” (jakby to napisać po polsku: kontynuacyjne scrollowanie???)

Bardzo ciekawe, zwłaszcza w kwestii tak popularnych systemów do badania pozycji w wynikach organicznych. Myślę, że rozwiązanie wzmocni wartość SERP na urządzeniach mobile oraz przełoży się na większe zasięgi i ruch.

źródło

SEO

Google wdraża Continous Scroll w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych

Google ogłosiło 15. października, że wprowadza rozwiązanie, które nazywa „ciągłym przewijaniem” wyników wyszukiwania mobilnego. Zmiana testowana jest póki co tylko w Stanach. Jeżeli zda egzamin, prawdopodobnie zostanie wprowadzona globalnie. Będzie to szansa na zwiększenie widoczności dla stron, które znajdują się tuż poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania.

źródło

Inwestowanie w poprawę Core Web Vitals nie wpływa na pozycje stron

„Nie znam nikogo, na kogo wpłynęłoby CWV. Nawet w przypadku tych, którzy mieli naprawdę złe wyniki… istotne ulepszenia nie przyniosły żadnych zmian” – napisał na Twitterze światowy ekspert SEO, Andy Drinkwater, odnosząc się do wpływu na wyniki wyszukiwania. Doświadczenie A. Drinkwater’a wydaje się powszechne — wielu innych specjalistów podziela jego zdanie, że inwestycja w poprawę CWV nie przyniosła jeszcze zysków w SERP.

źródło

Czy alt tekst jest czynnikiem rankingowym?

Nie od dziś wiadomo, że znaczniki alt dla plików graficznych są ważnym elementem optymalizacji. Sam John Muller z Google potwierdza, że alt teksty przy grafikach są silnym czynnikiem rankingowym. Nie tylko pozwala to zrozumieć robotom wyszukiwarki co znajduje się na obrazku, ale również o czym jest nasza strona.

źródło

Zmiany w sposobie oceniania stron przez Google

Google podejmuje decyzje o modyfikacji swoich algorytmów na podstawie tzw. Quality Raters, którzy są swoistymi kontrolerami jakości.

5 zmian, które pojawiły się w ostatnim czasie w dokumencie Google Quality Rater Guidelines to:

  • Reputacja strony a liczba opinii – jakość ma znaczenie.
  • Rozszerzenie definicji „grupy ludzi” w kategorii stron typu YMYL.
  • Strony o najniższej jakości – nowe przykłady.
  • Definicja Upsetting-Offensive (treści, które mogą urazić) – uproszczenie.
  • Drobne poprawki, takie jak np. literówki.
źródło

Google dopasuje egzekwowanie na poziomie produktów

Google dopasuje egzekwowanie na poziomie produktów w reklamach produktowych i bezpłatnych informacjach, rozszerzając egzekwowanie ograniczonej skuteczności na bezpłatne informacje.

Co się zmieni?

Dla produktów, którym brakuje unikalnych identyfikatorów, takich jak GTIN [gtin], MPN [mpn] i brand [brand]. Wcześniej, jeśli w produkcie nie było takich informacji, to produkt był natychmiast odrzucany i nie był wyświetlany w bezpłatnych informacjach. Wraz z wprowadzeniem ograniczonego egzekwowania, produkty, którym brakuje takich atrybutów, będą w stanie dalej kwalifikować się do wyświetlenia, lecz ich wydajność może być ograniczona.

źródło

Nowe wyróżnienie dla produktów przecenionych w Google Shopping?

Nie znaleźliśmy jeszcze potwierdzonej informacji, ale udało nam się znaleźć kilka razy to wyróżnienie.

Jak widać na załączniku, dla produktu przecenionego, kolor fontu z ceną został zmieniony na zielono. Możliwe, że to tylko testy, niemniej jednak – rzuca się w oczy, prawda? Nie dowiemy się, jakie wyniki mają produkty, przy których wyświetliła się „zielona cena”, ponieważ nie jesteśmy w stanie prześledzić każdego wyświetlenia. Jednak wychodzimy z założenia, że taki zabieg na pewno wpłynie na osiągany CTR reklamy, a tym samym może i na generowanie sprzedaży.

Nowy widok podsumowania konwersji

Co nowego?

Tylko na niektórych kontach pojawiło się nowe podsumowanie działań powodujących konwersję. Nowy design zaprojektowano tak, że konwersje zostały pogrupowane na kategorie, m in. przesłanie formularzy kontaktowych, połączenia telefoniczne czy pobrania.

Źródło: panel Google Ads

SOCIAL MEDIA

Facebook zapowiedział nowe funkcje dla małych i średnich przedsiębiorstw

Firmy będą mogły włączyć możliwość dzwonienia do nich (zarówno za pomocą audio-, jak i videocalli) bezpośrednio przez Messengera. Dodatkowo, każdy będzie mógł zaimplementować na fanpage’u narzędzie pozwalające użytkownikom na zaplanowanie wizyty. Integracja z Google Calendar oraz innymi popularnymi kalendarzami.

źródło

Instagram testuje nowe narzędzia dla twórców

Na Instagramie mamy testy rozbudowy nowych funkcjonalności dla twórców (content creators). Poza osobną zakładką w wiadomościach, przeznaczoną tylko do rozmów o współpracę, mamy również informacje o nowych umiejscowieniach reklamowych (Branded Content Ads w Rolkach) oraz rozwiązaniach pozwalających twórcom na łatwe tworzenie sponsorowanej treści, z którą mogą w atrakcyjny sposób docierać do nowych użytkowników.

źródło

Zaproś współtwórcę na IG

Nowa funkcja na Instagramie pozwalająca na publikowanie postów oraz Reels w duecie. Po przyjęciu zaproszenia do edycji danego posta, nazwa konta każdej osoby będzie widniała przy publikacji. Oprócz tego, na obu profilach będzie widoczna ta sama liczba polubień pod postem oraz te same komentarze. Jak to zrobić? Od teraz, podczas wrzucania nowego zdjęcia na IG pojawią się dwie opcje: „dodaj znacznik” oraz „zaproś współtwórcę”. Wybieramy oczywiście drugą opcję i czekamy na potwierdzenie drugiej osoby.

Testowanie „Montażu” na IG

Instagram chce jeszcze bardziej rozwijać swoje „Rolki” i wyjść naprzeciw TikTokowi. W tym celu trwają wewnętrzne testy nad opracowaniem opcji „montażu” na poziomie IG oraz konwertowanie poszczególnych Stories w całość na krótkie klipy w Reelsach.

źródło

Swipe Up na Instagramie dla wszystkich

Opcja „swipe up”, czyli linkowanie do zewnętrznych stron bezpośrednio z Instagrama jest dostępny dla wszystkich. Już przy przejściu z typowego swipe up’u na naklejki było wspomniane, że twórcy zastanawiają się nad tym, aby opcja była ogólnodostępna. I tak się w końcu stało. Oczywiście proces trwa i na niektórych kontach jeszcze ich nie zobaczymy, ale globalnie wyszła już informacja, że naklejki „link” będą u wszystkich.

Bardzo duży krok rozwojowy dla początkujących Influencerów oraz małych firm, prowadzących konta na IG.

Reels w Polsce

Dostępne już od dziś. ???? Tak jak ze wszystkimi zmianami, Instagram dostosuje zmiany do profilu, nie do apki. Tak więc niektórzy już mogą sobie je podglądać, a inni nie.

Ważne! Reels to nie Stories, dlatego publikowane treści powinny się różnić. To duża zmiana komunikacyjna.

O czym warto pamiętać?

  • Reels nie lubi „gadanych” materiałów.
  • Mogą trwać do 60 sekund, ale na ten moment jest jeszcze problem z dodawaniem aż tak długich wideo.
  • To rozbudowane narzędzie do publikacji filmów.
  • Możliwość pauzowania podczas nagrywania Reels.
  • Szybkie ujęcia.
  • Zostają zapisane na naszym profilu na stałe.
  • Możliwość udostępniania Reels na Stories.
  • Podobno mają cechować się innymi algorytmami, więc będziemy mogli szybciej dotrzeć do nowych obserwujących.
Bądź pierwszy i oceń ten post!