Jak optymalizować treści na stronie WWW, aby były poprawne, unikalne, ciekawe, a także dostosowane pod kątem SEO?

Kategoria:

Treści dodawane na stronach internetowych to często główne elementy, które przyciągają odbiorców. Zawsze mają spory wpływ na SEO strony internetowej, czyli jej pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Wiedząc to, możemy zadawać sobie pytanie, jak optymalizować treści, aby dawały nam maksimum profitów. W tym tekście podpowiadamy na, co zwrócić uwagę, aby maksymalnie wykorzystać potencjał treści, jakie umieszczamy na naszej stronie internetowej.

Dobór do grupy odbiorców

Jeśli chcemy zoptymalizować treści na naszej stronie internetowej, aby były ciekawe i dawały nam profity, przede wszystkim musimy dobrać je do odpowiedniej grupy odbiorców. Nawet najlepsze dostosowanie techniczne nie zapewni ciekawości treści. To właśnie głównie dla artykułów i wpisów blogowych użytkownicy wyszukują dane informacje w wyszukiwarce Google, a następnie przechodzą na konkretne strony internetowe. 

Jeśli zatem chcemy dobrze dobrać treści do naszych odbiorców, przede wszystkim powinniśmy zastanowić się jaka tematyka powinna być poruszana na naszej stronie internetowej. Ogólnie powinny być to treści związane z daną kategorią tematyczną, w której działamy. Tematy powinny być jednak dobrane w taki sposób, aby dawały jak najwięcej korzyści naszym czytelnikom. Z jednej strony powinny być one aktualne i poruszać aktualne problemy, a z drugiej strony powinny być ponadczasowe i uniwersalne. Dzięki temu nasza strona będzie atrakcyjna przez długi czas dla wielu odbiorców z naszej grupy docelowej. W tym przypadku najlepszym rozwiązaniem będzie znalezienie złotego środka. Możemy zatem dodawać część treści aktualnych, instruktażowych czy poradnikowych, a drugą część treści ponadczasowych związanych z daną tematyką. W niektórych przypadkach warto przechylić szalę na którąś ze stron i publikować więcej konkretnego rodzaju treści. Same tematy powinny również poruszać informacje, których użytkownicy nie znajdą na innych stronach internetowych, dzięki czemu nasza będzie wyjątkowa i będzie przyciągała dużo większą liczbę osób.

Treści, które publikujemy na naszej stronie internetowej, powinny być również dobrze dopasowane do naszego serwisu, a także grupy docelowej. Do wyboru mamy zarówno artykuły eksperckie, techniczne czy tematyczne, a także wpisy blogowe, poradniki, tutoriale czy wręcz krótkie posty. Przede wszystkim powinniśmy dobrać odpowiednią formę contentu do naszej grupy docelowej. Zależy ona od wieku, tematyki czy jej charakterystyki. Młode osoby dużo chętniej będą czytały krótkie treści blogowe i postowe, a osoby zainteresowane daną kategorią tematyczną w sposób zaawansowany, bardziej ucieszą się z długich eksperckich tekstów. Ważny jest również język treści, a także sposób przekazywania informacji, które również powinny być dobrane do osób, które chcemy przyciągnąć do naszego serwisu.

Są to wbrew pozorom bardzo ważne informacje, a typ treści który prezentujemy na naszej stronie internetowej, w dużym stopniu decyduje, jak szybko będzie rozwijał się nasz serwis. Możemy zatem przeprowadzić research przed rozpoczęciem regularnych publikacji, sprawdzić statystyki branżowe czy zapoznać się z konkurencyjnymi serwisami – np. najpopularniejszymi stronami w danej kategorii tematycznej. Dzięki temu będziemy potrafili określić, jaki rodzaj treści na naszej stronie internetowej sprawdzi się najlepiej.

Optymalizacja pod kątem SEO

Gdy wiemy już jakie treści zamierzamy publikować na naszej stronie internetowej, powinniśmy dołożyć wszelkich starań, aby były one zoptymalizowane pod kątem SEO w jak największym stopniu. Optymalizacja pod kątem SEO jest dostosowaniem treści do wyszukiwarki Google. To właśnie ona w największym stopniu decyduje czy Google uzna treści za ciekawe i przydatne oraz wyświetli naszą witrynę na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce. Content jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych, a więc musimy przyłożyć sporą uwagi do tego elementu. Dodatkowo Google regularnie zwiększa istotność contentu i ważność tego czynnika rankingowego. Z pewnością przeminęły już czasy publikowania nisko jakościowych treści, jedynie po to, aby przemycić w nich słowa kluczowe. Wyszukiwarka Google posiada obecnie zaawansowane algorytmy, które potrafią doskonale ocenić tekst pod różnymi kątami, a publikowanie nisko jakościowych i niedopasowanych pod kątem SEO treści mija się z celem.

Jeśli chcemy zoptymalizować treści pod kątem SEO, przede wszystkim powinniśmy skorzystać z dobrze dobranych słów kluczowych. Powinny one zostać wybrane na początku pozycjonowania strony internetowej, a jeśli ich nie posiadamy, powinniśmy zgłosić się do specjalisty SEO, który podpowie nam pod jakie frazy warto pozycjonować naszą stronę internetową. Następnie powinniśmy ustalić pewną taktykę dodawania słów kluczowych na naszej stronie internetowej. Czasem może być to nasycanie wszystkich słów kluczowych we wszystkich treściach, a czasem skupienie się na jednym słowie kluczowym w jednym tekście. To również zależy od ogólnej strategii pozycjonowania.

Choć nie ma jednego konkretnego najlepszego przepisu na optymalizację treści pod kątem SEO, istnieje kilka ogólnych wskazówek, które będą idealnym punktem wyjściowym do optymalizacji tekstu. Przede wszystkim powinniśmy zamieszczać w tekstach wspomniane już wcześniej słowa kluczowe. Nie powinny powtarzać się one jednak częściej niż jedna fraza na 1000 znaków. Tekst powinien być podzielony na sekcje, śródtytuły i nagłówki. Powinniśmy stosować w nim zatem nagłówki h2, h3, h4 itd. Warto również dokładnie sformatować treść, gdyż wyszukiwarka Google zwraca sporą uwagę na optymalizację pod kątem User Experience, czyli pod kątem użytkowników. Jest to również dbanie o SEO, dlatego że bezpośrednio wpływa na wysokość konkretnej podstrony w wyszukiwarce.

Optymalizując teksty i treści pod kątem SEO, nie powinniśmy zapominać również o linkowaniu wewnętrznym, a także wychodzącym. Zwłaszcza to drugie jest zapominane lub ignorowane, a nawet nieznane przez osoby posiadające własne witryny. Linkowanie wewnętrzne to dodawanie linku w tekście, który będzie kierował do innych podstron naszego serwisu. Linkowanie wychodzącej jest z kolei umieszczeniem linków do witryn tematycznych w sieci. Jeśli nie chcemy wspomagać linkowaniem naszych bezpośrednich konkurentów, możemy linkować do dużych globalnych portali takich jak np. Wikipedia.

Treści powinny być zatem dopracowane, a także regularnie dodawane. Im częściej i w im większej ilości będziemy to robili, tym większe korzyści uzyskamy. Content publikowany na naszej stronie internetowej nigdy nie powinien być również plagiatem, a także powinien być dopracowany, bezbłędny i solidny.

Jeśli chcemy sprawdzić optymalizację naszych treści możemy skorzystać z takich narzędzi jak Yoast. Jest ta wtyczka lub serwis zewnętrzny w którym możemy poddać ocenie nasz tekst, a także otrzymać wyniki sprawdzenia go. Możemy korzystać również z takich narzędzi jak Contadu, czyli asystentów pisania treści, które na bieżąco będą podpowiadały nam, na jakie elementy tekstu musimy zwrócić jeszcze uwagę, aby był odpowiedni dla wyszukiwarki Google.

Formatowanie treści

Formatowanie treści możemy rozpocząć od podzielenia tekstu na krótkie akapity. Nie powinny przekraczać one ok. 20 zdań, a same zdania powinny być również sformułowane prosto i jasno. Najważniejsze informacje w tekście możemy wyróżniać pogrubieniem lub podkreśleniem. Dobrym pomysłem jest stosowanie list punktowych, a także numerycznych. Jeśli chcemy przedstawić jakieś dane, możemy do tego celu wykorzystać np. urozmaicanie tekstu nawet kolorami czy innymi czcionkami, co z pewnością spodoba się wyszukiwarce Google. Tekst powinien być sformatowany w taki sposób, aby był różnorodny i łatwy w przyswajaniu. Możemy korzystać ze wszystkich form formatowania tak, aby treści nie były blokiem tekstu. Dobrym pomysłem jest zainspirowanie się artykułami na topowych portalach w naszej kategorii tematycznej. Dzięki temu będziemy mogli wypracować swój indywidualny styl formatowania, który będzie przydatny zarówno pod kątem użytkowników, jak i SEO strony internetowej.

Unikalność

Bardzo ważnym elementem dodawania treści na naszą stronę internetową jest jej unikalność. Obecnie wyszukiwarka Google walczy z całą stanowczością z duplikatami i plagiatami. Nigdy nie powinniśmy zatem dopuścić do pojawienia się takich treści na naszej stronie internetowej. Zawsze powinniśmy upewniać się, że treści, które kupiliśmy ze źródeł zewnętrznych, są unikalne. Powinniśmy też sprawdzić nasze własne pisane treści pod kątem duplikacji specyficznych sformułowań czy zdań, które mogliśmy splagiatować mimowolnie. Plagiatowanie to też duplikacja w obrębie naszej strony internetowej. Zdarza się ona zwłaszcza przy sklepach internetowych, które proponują podobne produkty, ale w różnej wersjach np. kolorystycznych posiadające ten sam opis. Zawsze powinniśmy ustalić wersję kardynalną podstrony, czyli wersję wiodącą. Dzięki temu Google pominie kolejne duplikaty opisów i podstron nie indeksując ich.

Dlaczego warto optymalizować content?

Optymalizacja contentu, który dodajemy na naszą stronę internetową, jest bardzo ważnym elementem. Istnieje wiele powodów dla których warto optymalizować treści. Przede wszystkim jest to wykorzystywanie pewnego potencjału, który posiadają artykuły. Jeśli poświęcamy już środki lub czas na ich napisanie, a także dodanie, dobrze byłoby czerpać pełne korzyści związane z tymi tekstami. Jeśli treści nie będą zoptymalizowane, nie będą dawały nam aż tak dużych profitów, jak dobrze dostosowane wpisy blogowe czy teksty tematyczne.

Jak już wiemy, optymalizacja contentu jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych, ale jest również istotna dla użytkowników. Jeśli dostaną oni treści, które będą łatwe w przyswajaniu i będą pomagały uzyskiwać informacje, użytkownicy będą częściej powracali na naszą stronę internetową i podwyższą statystyki naszej witryny. Samo optymalizowanie contentu nie jest trudne czy problematyczne. Możemy również do tego zadania zatrudnić agencje marketingowe, które zajmą się tworzeniem, dostosowywaniem i dodawaniem treści na naszej witrynie.

5/5 - (1 vote)