Firma Google wprowadziła w Merchant Center aktualizację, pomagające reklamodawcom w Zakupach Google.
Karta Możliwości
Najcenniejszą aktualizacją okazać się może nowa karta „możliwości”. Podobnie jak w panelu AdWords pojawią się tutaj wskazówki i podpowiedzi pomagające zwiększyć liczbę kliknięć i konwersji.
Wskazówki jakie pojawią się w tym miejscu obejmować mogą wszystko od niewielkich korekt do dużych i ważnych poprawek. Jak na razie nowe podpowiedzi obejmować będą głównie poprawę jakości danych o produkcie.
Z czasem firma Google obiecuje więcej typów wskazówek i zaleca regularne kontrolowanie tej zakładki w celu uzyskania nowych podpowiedzi. Istnieje możliwość wysłania wiadomości e-mail z informacją o dostępnych nowych wskazówkach.
Inne aktualizacje
Jednak to nie jedyne aktualizację jakie wprowadzono w Google Merchant Center.
Nowością jest możliwość przesyłania danych o produktach za pomocą wielu kanałów. Za ich pomocą można przesyłać dane, które dodają lub zastępują wartości w podstawowym pliku danych.
Kolejną nowością jest dodanie kanałów wielu krajów. Pomagają one targetować reklamy na wiele krajów o tym samym języku. Ceny w tych krajach będą automatycznie wyświetlanie w odpowiedniej walucie klienta.
Ostatnią zmianą wprowadzoną przez Google jest możliwość dodania wielu członków zespołu jako administratora lub standardowego członka konta Google Merchant Center.
Piotr Zwierz, SEM Specialist