Roial na SEO Poland 2022 – relacja z konferencji

Kategoria:
SEO Poland

16 września 2022 roku odbyła się pierwsza edycja konferencji SEO Poland – branżowego eventu organizowanego przez Linkhouse i PapaSEO. Z wielką ciekawością na konferencję wybrał się nasz dział SEO w postaci Daniela Badowskiego i Adriana Tokarskiego. Czy warto było wziąć udział w SEO Poland? Przedstawimy wnioski i naszą ocenę.

16 edycji Barcamp SEO zwieńczone eventem SEO Poland

Organizatorzy przez ostatnie miesiące przygotowywali eventy w 16 największych miastach Polski o nazwie Barcamp SEO, na których uczestnicy mieli okazję wysłuchać ciekawych prelekcji z zakresu SEO oraz wymienić się doświadczeniami z najlepszymi specjalistami w kraju. Po zakończonej „trasie barcampowej” przyszedł czas na finalną konferencję w Krakowie pod nazwą SEO Poland. Wydarzenie odbyło się na terenie Centrum Kongresowego ICE Kraków. Miejsce adekwatne do skali eventu, doskonale przygotowane pod imprezę SEO Poland.

14 inspirujących prelekcji

Pomimo tego, że formuła konferencji była dosyć luźna i między prelekcjami mogliśmy sączyć piwo lub drinka, to jednak wszyscy skupili się nad tym co najważniejsze… czyli zdobywaniu wiedzy.

W wydarzeniu mieliśmy przyjemność wysłuchać 10 głównych prelekcji o długości ok. 20 min oraz 4 krótkich, 5-minutowych prezentacji specjalistów SEO, którzy pierwszy raz mieli okazję wystąpić przez publicznością. Każde wystąpienie było ciekawe na swój sposób – jedno przekazywało techniczne aspekty SEO, inne dotykały problemu całej branży lub inspirowały do zmian w podejściu do codziennej pracy specjalisty SEO.

SEO Poland Prelekcje

Najciekawsze prelekcje SEO Poland

Nasi wysłannicy zgodnie twierdzą, że 4 spośród wszystkich prelekcji wydały się ciekawe i zdecydowanie zapadły w pamięć.

Szymon Słowik – Google, zindeksuj mnie proszę (na zawsze)

Szymon przygotował dla nas trudny temat indeksacji linków zewnętrznych prowadzących do pozycjonowanej domeny. Wg jego analiz, zaledwie 34% wszystkich linków jest indeksowane przez roboty Google. Poruszył również ciekawy aspekt usuwania z indeksu linków po jakimś czasie. Zainspirował nas do sprawdzania na bieżąco linków czy wciąż są w indeksie Google.

Naszym zdaniem bardzo dużo w tym prawdy, co wynika z własnych obserwacji. Z roku na rok Google coraz bardziej utrudnia nam pracę, jednak na bieżąco szukamy rozwiązań, które pozwalają nam się uporać z problemem. Indeksowanie linków wewnętrznych możliwe jest przez Index API – na chwilę obecną ta metoda sprawdza się świetnie. Większe problemy pojawiają się z linkami zewnętrznymi (backlinkami), jednak odpowiedni indexer potrafi zwiększyć efektywność pracy.

Robert Niechciał – Czym jest i będzie content w świecie Google?

Robert dał nam do zrozumienia, że nie jesteśmy w stanie przewidzieć dynamicznego rozwoju technologii i to, że content w niedalekiej przyszłości będzie generowany w znacznej części przez sztuczną inteligencję. Już teraz sztuczna inteligencja potrafi wygrywać konkursy na najlepsze zdjęcia, czy też filmy krótkometrażowe! To co dla jednych wydaje się przerażające, dla innych może być szansą. Takiej właśnie szansy szukamy, wykorzystując AI we własnych projektach. Trzeba przygotować się na to, że rozwój sztucznej inteligencji będzie nadal bardzo dynamiczny – wystarczy się do tego przystosować.

Sebastian Heymann – Link Planner

Sebastian przedstawił nowe narzędzie Link Planner od Linkhouse, które umożliwia efektywne pozyskiwanie nowych, wartościowych linków oraz analizowanie efektów linkbuildingu.

Naszym zdaniem pomoże to niedoświadczonym specjalistom uporać się w znacznej części ze znalezieniem „miejscówek” do pozyskiwania linków. Jednak trzeba mieć na uwadze, że to tylko narzędzie. Narzędzie, które może się mylić. Ręczna analiza i ludzkie oko jest nieocenione. To na co zwraca uwagę narzędzie, niekoniecznie musi się pokrywać z wiedzą doświadczonego specjalisty, który potrafi ocenić jakość domeny.

Jest jeszcze druga strona medalu – skoro narzędzie potrafi zrobić za nas robotę, to po co przedsiębiorcom specjaliści SEO? Nie jest to takie proste jak się wydaje. Specjalista w odróżnieniu do przedsiębiorcy, który o SEO tylko słyszał, jest w stanie zweryfikować wyniki, które zaproponuje nam Link Planner. Według nas rozwój takich narzędzi jest w stanie skutecznie odsiać z rynku „specjalistów”, którzy się przedstawiają w ten sposób. Nam to nie straszne.

Krzysztof Marzec – Jak wiedzę z Google Ads zastosować do SEO?

Prelegent przedstawił najważniejsze czynniki, które są mierzone w Google Ads i warto wziąć je pod uwagę przy tworzeniu strategii SEO: przewidywany CTR, trafność reklamy oraz jakość strony docelowej.

Według nas synergia tych dwóch kanałów daje najlepsze rezultaty. Zarówno we wstępnej analizie potencjału serwisu, jak i w wynikach kampanii. Współpraca zespołu SEO i SEM daje owoce w postaci wymiany pomysłami, wspólnych refleksji i pomysłów na dalszy rozwój.

Afterparty – czyli integracja i networking

Po zakończonych prelekcjach organizatorzy przygotowali dla wszystkich integrację oraz networking. Zespół muzyczny i symulatory rajdowe to tylko część atrakcji. My postawiliśmy na nowe znajomości i wymianę wiedzy SEO z innymi specjalistami. Jak powszechnie wiadomo, w kuluarach najczęściej można przemycić tzw. smaczki. Był to niezapomniany wieczór, który zostanie na długo w naszej pamięci. Wymiana zdań z innymi specjalistami SEO dała nam dużo inspiracji i motywacji do rozwoju!

Podsumowanie

Wydarzenie SEO Poland było idealnym miejscem, by posłuchać ciekawych prelekcji oraz okazją do rozmowy i podzielania się doświadczeniami w SEO. Udział wzięli zarówno początkujący, jak i doświadczeni specjaliści SEO. Gratulacje dla organizatorów wydarzenia i czekamy na kolejną edycję.

4.4/5 - (7 votes)