Wyzwania marketingowe dla małych biznesów w 2018 roku

Kategoria:

Prowadzisz małą firmę i zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż swoich usług w nadchodzącym roku, ale nie jesteś dokładnie pewien, od czego zacząć? Zebraliśmy kilka porad dla małych biznesów jak przygotować się na wyzwania 2018 roku oraz z których trendów warto skorzystać.

1. Sukces marketingu cyfrowego pozostaje nieuchwytny dla większości właścicieli małych firm

Ponad 46% przedsiębiorców nie wie czy ich strategia marketingowa przynosi rezultaty. Najprostszym sposobem na wykazanie słabych i mocnych stron dotychczasowych działań jest ich analiza i wyciągnięcie wniosków. Warto więc przeznaczyć chwilę w miesiącu na zbieranie danych i solidny rachunek sumienia. Raportowanie wyników samemu sobie to niewątpliwie wyzwanie, ale przynosi korzyści.

2. 2018 to rok Social Media

W Polsce jest aktualnie 16 mln aktywnych kont na Facebooku. Dla przypomnienia, na terenie Polski żyje aktualnie 38 mln osób. Dodatkowo platforma skupia wokół siebie ludzi w wieku produkcyjnym, ze wszystkich części Polski. Tego nie wolno bagatelizować.

3. Inwestycja w najlepsze narzędzia marketingu cyfrowego

Social Media, SEO/SEM, analityka webowa.

Te trzy obszary zagwarantują sukces i widoczność marki w sieci.

Internet jest teraz odpowiedzią na wszystkie pytania oraz miejscem, w którym konsumenci spędzają najwięcej czasu. Zadbanie o to by dostrzegli markę czy produkt w przemyślany sposób powinno być priorytetem każdego przedsiębiorcy.

4. Optymalizacja działań

Tylko niewielki odsetek małych biznesów decyduję się nie powiększać budżetu na działania marketingowe. Zaledwie 20% małych przedsiębiorstw decyduje się na optymalizację swoich działań w ramach dotychczasowych budżetów lub wykorzystuje darmowe narzędzia.

5. Znalezienie czasu i środków na działania marketingowe

Co najmniej 1 na 5 przedsiębiorców ma problem ze znalezieniem czasu na efektywne zarządzanie swoją marką. To największe wyzwanie w 2018 roku. Przy natłoku narzędzi oraz obszernych działań konkurencji, warto poświęcić chwilę i przemyśleć strategię dla swojego brandu.

Anna Skatulska Social Media Manager

Bądź pierwszy i oceń ten post!