Optymalizacja landing page – jak stworzyć skuteczną stronę docelową dla kampanii Google Ads.

Kategoria:
optymalizacja landing page

Uruchomiłeś swoją pierwszą kampanię Google Ads, ale nie przynosi ona spodziewanych efektów? Brakuje kontaktów od potencjalnych klientów, telefonów, a sprzedaż produktów nie jest na najwyższym poziomie? Problem może leżeć w stronie internetowej, na którą kierujesz użytkowników. Przeniesienie ich na wysokiej jakości stronę docelową może przynieść zdecydowanie większy zwrot z inwestycji. Czym jest landing page stworzony pod Google Ads? Dowiesz się poniżej.

Co to jest strona docelowa Google Ads?

Strona docelowa ma ogromne znaczenie dla udanej kampanii Google Ads. Po kliknięciu  w reklamę użytkownik zostanie przeniesiony właśnie na nią i powinien znaleźć tam wszelkie potrzebne informacje odpowiadające na jego zapytanie wpisane w wyszukiwarkę. W tym miejscu stanie się również klientem, dlatego ważne jest, żeby strona docelowa zawierała wszystkie niezbędne elementy. 

Co powinien zawierać landing page?

Na stronie docelowej powinny znajdować się wyraźne wezwania do działania, czyli Call to Action, treści adekwatne do wyświetlanych reklam oraz informacje zgodne z prawdopodobnymi potrzebami użytkownika. Ponadto, nie powinno na niej zabraknąć wysokiej jakości zdjęć. Strona docelowa zoptymalizowana pod tekst reklamy uzyskuje wyższy wynik jakości, co przekłada się na lepszą pozycję na liście wyszukiwania oraz niższy koszt CPC. 

Utworzenie stron docelowych, które odnoszą się bezpośrednio do zapytania użytkownika wpłynie pozytywnie na całe konto Google Ads, zwiększając tym samym liczbę konwersji. Warto więc poświęcić czas na optymalizację landing page’a. Jak to zrobić? Przeczytajcie poniżej!

Jak stworzyć wysokiej jakości stronę docelową pod reklamy Google Ads? 

Co powinna zawierać dobra strona docelowa Google Ads i na czym się skupić? Oto podstawy. 

Treść na stronie docelowej

Przygotuj treści, które zaprezentują korzyści Twojej oferty. Wskaż, dlaczego użytkownicy powinni wybrać właśnie Ciebie i co zyskają dzięki tej współpracy. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek odnośnie treści jakie powinny znaleźć się na stronie docelowej. 

  • Zwróć uwagę na nagłówki – nagłówki stron to najważniejsza część tekstu, ponieważ rzuca się w oczy jako pierwsza. Wielu użytkowników tylko na nie zwróci uwagę, a resztę treści pominie. Z uwagi na to, postaraj się zatrzymać ich na stronie tworząc merytoryczne, a zarazem chwytliwe nagłówki. Wpływa to na Quality Score słów kluczowych stosowanych w kampanii Google Ads. Przy projektowaniu strony zgodnie z SEO stosuj zasadę tytuł strony + jeden nagłówek H1 na każdej podstronie. Więcej o tym piszemy w artykule “Czy warto robić SEM i SEO?”
  • Pokaż kluczowe zalety Twojej oferty – skup się na tym co wyróżnia Cię na tle konkurencji, co użytkownik uzyska wybierając Twoją ofertę i w jaki sposób możesz rozwiązać jego problemy.
  • Wejdź w skórę użytkownika – skup się na jego emocjach i postaraj się wczuć w jego potrzeby. Po pierwsze, łatwiej będzie Ci stworzyć treści na stronę, a po drugie, użytkownicy będą na nie lepiej reagować, ponieważ z większym prawdopodobieństwem wzbudzą one w nich konkretne odczucia. 
  • Wybieraj zdjęcia wysokiej jakości – jeśli sprzedajesz produkty, skup się na dodaniu na stronie zdjęć wysokiej jakości, które pokazują ich zastosowanie w życiu codziennym.
  • Stosuj punktowe listy, pogrubienia i inne elementy wizualne – dzięki temu pokażesz użytkownikom, która część tekstu jest najważniejsza. Pamiętaj, aby wybierać teksty, które z wysokim prawdopodobieństwem przekonają użytkownika do dokonania konwersji, na której Ci zależy.

Formularze na stronach docelowych Google Ads

Formularz kontaktowy w przypadku działań nastawionych na zbieranie leadów to podstawowy element strony internetowej. Dzięki niemu, zbierzesz kontakty od swoich potencjalnych klientów. Dobrze zoptymalizowany i umieszczony w widocznym miejscu formularz kontaktowy ma ogromny wpływ na współczynnik konwersji. Poniżej kilka wskazówek jak prawidłowo go stworzyć: 

  • Pola formularza – nie umieszczaj zbyt wielu obowiązkowych pól w formularzu. Dodaj jedynie te, które umożliwią Ci kontakt z klientem (mail czy nr telefonu). Zbyt duża liczba miejsc do zaznaczenia lub wypełnienia może zniechęcić użytkownika do wysłania zgłoszenia. 
  • Przycisk wezwania do działania, czyli Call to Action – użyj jasnego ale jednocześnie kreatywnego wezwania do działania, które zachęci użytkowników do wypełnienia formularza.
  • Strona z podziękowaniami pamiętaj o uzupełnieniu strony z podziękowaniami, na którą użytkownik zostanie przeniesiony po wysłaniu wypełnionego formularza. 

Na co jeszcze zwrócić uwagę w trakcie budowania landing page pod Google Ads? 

Co jeszcze warto wziąć pod uwagę w trakcie przygotowywania strony docelowej pod kampanię Google Ads? Nie zapomnij o poniższych punktach: 

  • Above the Fold – zgodnie z definicją jest to pierwszy widoczny element po załadowaniu na stronie bez scrollowania. Warto, żeby w tym elemencie umieścić interesujący content, który zainteresuje użytkownika. Warto w nim umieścić logo firmy, Call to Action, nagłówek H1, początek artykułu, oferty czy innej treści informacyjnej. Element ten wpływa na UX odczucia użytkowników. Błędnie zaprojektowany obszar Above the Fold wpływa na wysoki współczynnik odrzuceń oraz niski współczynnik konwersji.
  • Optymalizacja pod urządzenia mobilne – zadbaj o szybkość ładowania strony na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj, żeby była ona łatwa w nawigacji oraz zawierała wszelkie potrzebne informacje. Jeśli strona będzie ładowała się zbyt długo lub użytkownik będzie miał problem z wypełnieniem formularza, może zrezygnować z dokonania konwersji. 
  • Testuj strony docelowe to jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie współczynnika konwersji. Testuj na stronie nagłówki, układ czy wezwania do działania. Przeprowadź testy A/B, próbuj krótszych i dłuższych nagłówków, a także sprawdzaj różne wersje formularzy kontaktowych.
  • Śledzenie konwersji tylko prawidłowo skonfigurowane konwersje na stronie pozwolą Ci sprawdzić skąd masz największy zwrot z inwestycji, co generuje największą sprzedaż oraz skąd pochodzą wypełnione formularze od potencjalnych klientów. 

Przykładem dobrze zaprojektowanej strony docelowej jest strona warszawskiego projektanta wnętrz firmy Moovin Interiors. Na stronie głównej znadują się wszystkie ważne elementy, o których pisaliśmy powyżej. W sekcji Above the Fold znajduje się nagłówek H1, Call to Action, logo firmy oraz początek oferty. Strona zachęca użytkowników do poznania unikatowego modelu Concierge stosowanego przez Moovin Interiors. 

Po kliknięciu przycisku Poznaj unikatowy model Concierge Moovin Interiors przeniesieni zostajemy na podstronę opisującą tę usługę. Ponownie zastosowany jest nagłówek H1 oraz opis zalet stosowania modelu Concierge. 

Podsumowanie 

Optymalizacja wydajności strony docelowej pod kampanię Google Ads jest niezbędna. To jeden z kluczowych czynników wpływających na pozyskanie konwersji.  Z uwagi na to, staraj się poprawiać wynik jakości i minimalizować współczynnik odrzuceń tym samym zwiększając liczbę konwersji. Najważniejszym aspektem jest umieszczenie w widocznym miejscu atrakcyjnego i zachęcającego do działania Call to Action. Dzięki temu łatwiej będzie Ci pozyskać konwersję. Prosty formularz kontaktowy wymagający od użytkownika podania tylko niezbędnych danych również wpłynie na ich zwiększenie. Optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych oraz poprawnie zainstalowane śledzenie konwersji pomogą zmaksymalizować szanse na sukces Twojej kampanii. 

5/5 - (1 vote)