3. Prasówka ROIAL ze świata digital marketingu

Kategoria:

Początek października znów gorący w marketingu online! W tej prasówce m.in. o nowych praktykach Google dotyczących pisania tytułów stron, aktualizacji certyfikatu WordPressa, dodatkowych metrykach w planerze słów kluczowych, zmianach dotyczące liczenia kont użytkowników na potrzeby reklamowe Facebooka oraz o końcu IGTV.

Sprawdźcie, co dla Was przygotowaliśmy!

Analityka, UX, zarządzanie, optymalizacja pracy

IAB o POLSKI ŁAD – zaburzy konkurencyjność branży

IAB w swoim oficjalnym stanowisku odniósł się do założeń Nowego Ładu. Nadchodzące zmiany w systemie podatkowym ocenia… negatywnie. IAB wykazuje, że POLSKI ŁAD nie wpłynie dobrze na konkurencyjność w branży reklamy online. Podkreśla, że w czasach COVID, kiedy tak ważne jest odbudowanie kondycji finansowej firm sprzed pandemii, nowe obciążenia fiskalne doprowadzą do zahamowania innowacyjności, redukcji zatrudnienia, a nawet upadku niektórych podmiotów.

źródło

Najnowszy raport UseMe.com nt. freelancingu

W Polsce jest już 270 tys. Freelancerów, a wartość tego rynku szacuje się na 15 mld zł, co stanowi wzrost rok do roku aż o 27 %. Co czwarty freelancer pracuje w social mediach i/lub zajmuje się copywritingiem.

źródło

SEO

Nowe praktyki Google dotyczące pisania tytułów stron

Google opublikowało zaktualizowane, sprawdzone metody pisania tytułów stron, które zawierają wskazówki dotyczące zapobiegania zastępowaniu tytułów w wynikach wyszukiwania.

źródło

Stosunek kodu do tekstu: czy jest to czynnik rankingowy Google?

Czy stosunek kodu do tekstu naprawdę ma znaczenie dla wyszukiwarki Google? Czy to czynnik rankingowy? John Mueller z Google twierdzi, że nie, natomiast wpływa na Core Web Vitals.

źródło

Aktualizacja narzędzi do testowania AMP, optymalizacji mobile i wyników rozszerzonych

Narzędzia do testowania stron AMP, optymalizacji mobilnej i wyników z elementami rozszerzonymi w Google Search Console są teraz zgodne z narzędziem do sprawdzania adresów URL w GSC.

źródło

Ważna informacja dla użytkowników WordPress/Joomla

30 września 2021 wygasł certyfikat DST Root CA X3 oferowany przez Let’s Encrypt. Użytkownicy WordPressa i Joomli powinni zainstalować aktualizację swoich CMS-ów. Jeżeli z jakiegoś powodu jest to niemożliwe, niezbędna będzie aktualizacja pliku ca-bundle.crt (dla WordPress) lub cacert.pem (dla Joomla). Nieaktualny certyfikat może powodować nawet brak możliwości zalogowania się do panelu administracyjnego.

źródło

Nowości w ostatniej wersji narzędzia Screaming Frog SEO Spider

Najnowsza aktualizacja popularnego narzędzia pozwoli na sprawną analizę kodu JS i wykrycie ewentualnych problemów utrudniających SEO. Możliwa jest również automatyzacja raportów Google Data Studio, co dla niektórych może być świetną wiadomością.

źródło

Nauka programowania poprzez grę

Czy można łączyć przyjemne z pożytecznym? Jak najbardziej! Gra codecombat jest tak zaimplementowana, by jej rozgrywka mogła się dziać tylko za pomocą napisanego przez nas kodu. W grze można posługiwać się dwoma językami: JavaScript oraz Python. Gra jest zupełnie darmowa, bez konieczności rejestracji. Gralibyście? 🙂

źródło

SEM

Aktualizacja zasad dotycząca informacji o zmianach klimatycznych w treściach reklam

Co się zmienia?

Reklamy zawierające treści dotyczące zmian klimatycznych, które są sprzeczne z konsensusem naukowym zostają zabronione.

źródło

Zbiorcza weryfikacja kont reklamodawcy

Co nowego?

Aby uprościć proces weryfikacji reklamodawców można teraz zgłosić kilka kont jednocześnie, dzięki czemu cały proces będzie szybszy.

źródło: mailing Google Ads

Dostępne są nowe metryki w planerze słów kluczowych!

Co nowego?

W planerze słów kluczowych dostępna jest nowa metryka dotycząca trendów w ostatnich 3 miesiącach. Ciekawe jak przydatne będą te metryki, ale już dzisiaj wiemy, że sprawdzimy te kolumny po Black Friday ????

Facebook Ads

Facebook wprowadza zmiany dotyczące liczenia kont użytkowników, na potrzeby reklamowe

Od teraz, jeśli dany użytkownik nie ma połączonego (zsynchronizowanego) konta FB i IG, w kampaniach reklamowych będzie liczony jako 2 osoby.

Ponadto, po ostatnich zmianach w zakresie wyświetlania potencjalnego zasięgu przy ustawianiu kampanii (większa dokładność, a nie zaokrąglanie do dziesiątek tysięcy), teraz pojawiają się pierwsze sygnały o przestawieniu się na wyświetlanie przedziałów, zamiast dokładnych liczb – np. jeśli obecnie grupa liczy 264.500 użytkowników, to możliwe, że w niedalekiej przyszłości zobaczymy 200 – 300 tys.

Czemu? Nie do końca wiadomo. Ale tak zadecydowali, i już.

źródło

Rozwinięcie tematu: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-will-now-count-unconnected-facebook-and-instagram-accounts-separat/608089/

Social media

Instagram wycofuje IGTV

Instagram rezygnuje z oddzielnej sekcji IGTV, wcielając ją do nowego tworu ‘Instagram Video’. Wszystkie udostępnione do tej pory materiały video trafią do jednej karty widocznej na profilu pod ikonką ‘play buttona’.

Zmiana ta nie jest wielkim zaskoczeniem, gdyż po wprowadzeniu Reelsów (Rolek) Instagram miał już trochę za dużo (niepotrzebnie) oddzielnych kategorii do wyświetlania filmów.

Dodatkowo wprowadzono nowe opcje edycji i tworzenia zapowiedzi. Wszystko najpewniej po to, żeby powstrzymać migrację użytkowników do TikToka. ????

źródło

Instagram testuje możliwość zaznaczenia swoich ulubionych profili

Ulubione profile będą wyświetlać się nam jako pierwsze w aktualnościach na feedzie. Funkcja daje użytkownikom większą kontrolę nad treściami, które wolą oglądać i pomaga algorytmowi platformy lepiej zrozumieć ich zainteresowania. Oprócz ręcznego wprowadzania takich kont, platforma zasugeruje także inne, które możesz umieścić na swojej ulubionej liście.

Z tego, co pamiętam, podobna opcja była możliwa X lat temu, kiedy Instagram jeszcze nie był aż tak popularny. Później zniknęło, żeby priorytetyzować twórców i marki. Mega spoko, że ta opcja jest w fazie testów.

źródło

Możliwość sprawdzenia potencjału postów organicznych na Facebooku przed publikacją

Facebook umożliwia testowanie postów organicznych przed publikacją w Creatorze Studio. Możemy sprawdzić różne formaty postów, w tym posty tekstowe, linki i obrazy, zapewniając więcej możliwości eksperymentów z odbiorcami. Dla każdego testu możemy wybrać kluczowe dane do pomiaru – komentarze, udostępnienia, reakcje, osoby, do których dotarły lub kliknięcia linków. Później, na tej podstawie, formułujemy test z każdym wariantem postu wyświetlanym próbnej grupie odbiorców, aby zmierzyć, jak reagują.

Fajna opcja dla dużych fanpage’y.

źródło

Pinterest testuje możliwość udostępniania Pinów na Facebook Stories oraz InstaStories

Jak widać, popularność Pinteresta wzrasta. To duża szansa dla marek działających na Pintereście, które chcą zwiększyć świadomość, dzięki możliwości share’ów na bardziej powszechnych kanałach SoMe.

źródło

 

Bądź pierwszy i oceń ten post!