10 sposobów na zwiększenie ROAS-u

Kategoria:
Sposoby na zwiększenie ROASu

Od dłuższego czasu inwestujesz spore środki w promocję swojego biznesu, jednak rzeczywisty przychód z kampanii reklamowych jest daleki od zadowalającego? Sprawdź 10 skutecznych sposobów na zwiększenie ROAS-u! 

ROAS – a co to takiego?

Odpowiedź na to pytanie powinien znać każdy, kto dąży do optymalizacji budżetu marketingowego i chce w pełni wykorzystać potencjał drzemiący w internetowych kanałach dotarcia do potencjalnych klientów. ROAS to skrót od angielskiego wyrażenia Return On Ad Spend, czyli wskaźnik, który informuje Cię, na jakim poziomie kształtuje się zwrot z wydatków na kampanie reklamowe.

Obliczając ROAS dowiesz się, jaki zwrot otrzymałeś z każdej zainwestowanej w reklamę złotówki. Sam wzór na obliczenie tego wskaźnika wydaje się być prosty, wystarczy, że osiągnięty z reklamy przychód podzielisz przez wydatki, które poniosłeś na reklamę. 

Jak zawsze, warto mieć na uwadze kwestie, które w pierwszej chwili mogą umknąć. Pamiętaj o tym, aby jako wydatki na kampanię nie traktować jedynie kosztów samej emisji reklamy, lecz wlicz do nich wszystkie wydatki, które poniosłeś w związku z realizacją konkretnego działania marketingowego. Jeśli promujesz markę przy pomocy Google Ads w sieci wyszukiwania, takim dodatkowym wydatkiem będzie np. wynagrodzenie dla osoby, która stworzyła teksty reklam.

Jak zwiększyć ROAS? Poznaj 10 sprawdzonych sposobów!

Zależy Ci na tym, aby zwiększyć przychód z reklam emitowanych m.in. w Google Ads albo Facebook Ads? Jest kilka elementów, które możesz zoptymalizować, aby osiągnąć pożądany zwrot z wydatków na reklamę. Zastanów się m.in. nad tym, co możesz zrobić, aby zwiększyć skuteczność reklam i osiągać z nich wyższe przychody. Rozważ także kilka pomysłów na obniżenie kosztów emisji reklam.

Właściwie określ grupę docelową, do której kierujesz przekaz reklamowy

Reklama może być skuteczna tylko wtedy, gdy trafi do osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Możesz mieć najlepsze produkty na świecie, jednak jeśli prowadzisz sprzedaż stacjonarną, nie licz na to, że klient wybierze się w kilkugodzinną podróż, aby kupić coś, co bez problemu dostanie także w swoim mieście.

Podobnie rzecz ma się z usługami. Prowadzisz salon fryzjerski w Krakowie? Kieruj reklamy tylko na użytkowników z tego miasta. Nie oferujesz strzyżenia mężczyzn? Ustaw poprawne kierowanie reklam na płeć.

Zadbaj o przejrzystą stronę docelową

Potencjalny klient kliknął w reklamę i znalazł się na Twojej stronie internetowej? Jest to osoba, która faktycznie może być zainteresowana produktem lub usługą z Twojej oferty? To świetnie, jednak jeszcze się wstrzymaj z otwieraniem szampana. To dopiero połowa sukcesu – o jego pełni będzie można mówić, dopiero gdy dojdzie do konwersji. A ta będzie możliwa, jeśli użytkownik trafi na właściwą stronę docelową, na której w mgnieniu oka znajdzie to, co go interesuje.

Zweryfikuj harmonogram reklam

Chcesz z przekazem reklamowym trafić do jak największej liczby klientów i Twoje reklamy mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania przez całą dobę, 7 dni w tygodniu? Taka strategia może okazać się zabójcza dla osiągnięcia zamierzonych przychodów z kampanii. Sprawdź, w jakich godzinach klienci najczęściej dokonują zakupów w Twoim sklepie internetowym i stwórz odpowiedni harmonogram wyświetlania reklam.

Stosuj wykluczające słowa kluczowe

Zadbaj o to, aby słowa kluczowe pokrywały się z Twoją ofertą. W przeciwnym razie przepalisz budżet na nieskuteczne działania marketingowe. Przykład? Jeśli sprzedajesz zamki do drzwi wejściowych, to raczej nie zależy Ci na tym, aby Twoją stronę internetową odwiedzały osoby poszukujące zamków błyskawicznych.

Zajrzyj do wpisu 6 błędów Google Ads, których nie wolno Ci popełnić – nieużywanie słów wykluczających, to tylko jeden z nich! 

Sprawdź, jak Twoja witryna wyświetla się użytkownikom korzystającym z urządzeń mobilnych

Coraz więcej osób przegląda zasoby dostępne w sieci, korzystając z urządzeń mobilnych. Jeśli Twoja strona internetowa nie będzie mobile friendly, stracisz wielu potencjalnych klientów. Koniecznie sprawdź, czy serwis poprawnie wyświetla się na urządzeniach tego typu.

Włącz remarketing do swojej strategii promocyjnej

Docieraj z przekazem reklamowym do tych osób, które już zapoznały się z Twoją ofertą. Przypominaj im produkty, które wcześniej oglądali. Wykorzystaj remarketing do odzyskania klientów, którzy z jakichś przyczyn porzucili koszyk zakupowy.

Weź pod uwagę intencje potencjalnych klientów

Nie każdy internauta wpisujący zapytanie w pole wyszukiwarki jest zdecydowany na zakup produktu. Czasem zdarza się, że na zakup jeszcze nie jest gotowy i dopiero poszukuje informacji na temat konkretnego produktu. Chcesz uzyskać wyższy ROAS? Stosuj słowa kluczowe z długiego ogona – to właśnie takie frazy najczęściej są wyszukiwane przez potencjalnych klientów wykazujących intencję zakupową.

Wyeliminuj słowa kluczowe o niskiej skuteczności

Nie tylko uwzględnienie słów kluczowych jest istotne dla osiągnięcia pożądanego ROAS-u, lecz także ważnym elementem jest eliminacja słów o niskiej skuteczności. Przejrzyj dostępne raporty i przekonaj się, które słowa nie generują zysku, jaki oczekujesz.

Sprawdź, czy Twoja witryna nie ładuje się zbyt długo

Twoje reklamy mają wysoki współczynnik klikalności, lecz w żaden sposób wyniki te nie przekładają się na konwersję? Poszukaj błędów, które utrudniają klientom przejście przez ścieżkę zakupową. Jednym z nich może okazać się zbyt wolne ładowanie się witryny. 

Zastanów się, jak obniżyć koszty kampanii reklamowych

Jak już to zostało wspomniane na samym wstępie, wydatki na reklamę to nie tylko suma kosztów kliknięć (w przypadku reklam rozliczanych w modelu CPC), lecz także opłaty związane z pozyskaniem grafik czy tekstów wykorzystywanych w reklamach. Być może, w którymś z tych obszarów jesteś w stanie poszukać oszczędności?

Chcesz optymalnie wykorzystać potencjał, jaki drzemie w wyszukiwarce i narzędziach sprzedażowych Google? Sprawdź naszą ofertę na Google Ads!

5/5 - (2 votes)