Kiedy warto postawić na komunikację na Twitterze?

Kategoria:

Przyjęło się w polskim internecie, że nie opłaca się inwestować w komunikację marki na Twitterze, gdyż na tej platformie obecni są tylko politycy i osoby poniżej 18 roku życia, które publikują treści w momencie, gdy nie działa Facebook, Instagram albo Snapchat. Ale nie jest to do końca prawda.

Twitter to ponad 100 milionów aktywnych użytkowników dziennie – z czego na Polskę przypada ich obecnie ponad 4 miliony. 80% z nich konsumuje treści za pomocą kanału mobilnego. Warto zauważyć, że blisko 37% użytkowników portalu stanowią osoby w przedziale wieku 18-29 lat, tak zwana „Generacja Z”, która powoli zajmuje miejsce Millenialsów. Warto zatem pomyśleć o obecności marki na tym kanale pod kątem komunikacji do właśnie tej grupy docelowej użytkowników.

Jednak aby skutecznie prowadzić komunikację na tym kanale, nie wystarczy zalogować się raz lub dwa dziennie na tę platformę i okazjonalnie napisać tweeta, bądź połączyć konto na Twitterze z kontem na Facebooku.

Kluczem do sukcesu komunikacji marki jest tak naprawdę ciągła obecność online, szybki czas reakcji na wzmianki i wiadomości prywatne od użytkowników, a także treści RTM, które „ogrywają” bieżące trendy w sposób nie tylko humorystyczny, ale również merytoryczny. Warto przy tym pamiętać, że mając do dyspozycji ledwie 140 znaków nasi odbiorcy muszą otrzymywać konkretne treści, które będą ich angażować. Jeśli dana marka postawi na „suchą komunikację”, bez podpinania się do trendów w hasztagach, ani bez angażującego kontentu, nie ma szans, żeby ten kanał wzrastał z każdym kolejnym miesiącem.

Twitter to również potężne narzędzie do social sellingu. Korzystając z odpowiedniego oprogramowania monitorującego wzmianki jak na przykład Brand24 czy też SentiOne, możemy zachęcać użytkowników konkurencji do przetestowania naszych usług – oczywiście o ile konkurencja „śpi” i nie odpisuje na tweety swoich własnych użytkowników 😉

Jeśli szukacie inspiracji do tego, jak skutecznie wypromować swoją markę na Twitterze, zachęcam Was do odwiedzenia profili takich marek jak: Gruby Benek Pizza, T-Mobile Polska, czy też Tymbark, które to w ciągu kliku lat obecności na Twitterze zbudowali potężną bazę odbiorców swojej komunikacji.

Bartek Przybysz, Social Media Manager
bartek@roial.pl

Bądź pierwszy i oceń ten post!