Influencer marketing w 2021 na podstawie Influencer Marketing Hub

Kategoria:

W tegorocznym raporcie Influencer Marketing Benchmark przedstawiono szereg danych prognozujących dalszy rozwój influencer maketingu. Streścimy najważniejsze dowody na rosnącą popularność content marketingu.

Influencer marketing w czasach zarazy

W bieżącym rapocie Influencer Marketing Hub nie można było pominąć wpływu COVID-19 również na świat marketingu. Jak się okazało, obawy przedstawicieli branży nie miały przełożenia w rzeczywistości. Oczywiście, nie da się ukryć, że na niektórych polach gospodarki (jak np. turystyka) należało zrobić tzw. „cięcie kosztów”, jednak w ogólnym rozrachunku wydatki na marketing w dobie pandemii wzrastały na skutek dostosowania modeli biznesowych do aktualnej sytuacji na rynku.

Najpopularniejszym punktem strategii marketignowych firm było odświeżenie i aktualizacja swoich stron internetowych. Ten zabieg miał (i nadal ma) na celu sprostanie wymaganiom coraz większej liczbie Klientów online’owych.

Od zera do milionera

Amerykański sen Influencerów wciąż się spełnia ? Wg wspomnianego wcześniej raportu szacuje się, że z zaledwie 1,7 miliarda dolarów w 2016 roku influencer marketing osiągnął wielkość 9,7 miliarda dolarów w 2020 roku. Oczekuje się, że w 2021 roku wzrośnie aż do 13,8 miliarda dolarów!

Ale nie tylko na polu finansowym dostrzegamy zmiany. Influencer marketing na przestrzeni kilku lat stał się niejako oddzielną branżą marketingu, zrzeszającą nie tylko brandy, ale również Agencje zajmujące się tylko promocją Twórców czy startup’y platform oraz aplikacji. Przez ostatni rok „przybyło” na rynku 240 platform i agencji skupionych na marketingu wpływowym. Jak podają twórcy raportu Influencer Marketing Hub „to spadek w porównaniu z zeszłorocznym 380, ale może to po prostu wskazywać na nasycenie rynku, a marketing influencerów jest obecnie powszechny. Wciąż jest to jeden z największych wzrostów na przestrzeni lat i przenosi łączną liczbę agencji i platform influencerów do 1360.”

Sekret mikro-influencerów, czyli wysoki wskaźnik zaangażowania

Najnowsze dane Upfluence pokazują lepsze wskaźniki zaangażowania dla mniejszych influencerów
(<15 000 obserwujących) niż dla większych. Dla przykładu, wśród działań mikro-influencerów na Instagramie średni wskaźnik zaangażowania utrzymuje się na poziomie 3,86% (to bardzo dobry wynik). Natomiast wskaźnik ten spada na każdym, wyższym poziomie influencerów, osiągając najniższy poziom 1,21% dla mega-influencerów.

W tym miejscu warto również zwrócić uwagę, że to właśnie na Instagramie preferowani są (w 57,78%) mikro-influencerzy, a następnie w 23,57% zwykli influencerzy. Makroinfluencerzy stanowią zaledwie 1,40%. Taką tendencję zauważamy również na YouTubie oraz TikToku, przy czym jednak najbardziej popularnym typem influencerów TikTok wg Upfluence są osoby o średnim poziomie wpływu (32,55%), a mikroinfluencerzy stanowią zaledwie 10,81%.

Budżet na content marketing

Zdecydowana większość respondentów (aż 90%) uważa, że ​​marketing influencerów jest skuteczny.

Nic dziwnego więc, że coraz więcej firm planuje w mediaplanach oddzielny budżet na content marketing. 59% zapytanych marek przyznaje się do posiadania samodzielnego budżetu na takie działania. To więcej o 4% w porównaniu z zeszłorocznym badaniem.
Co więcej, 75% ankietowanych wskazało, że przeznaczyliby budżet na influencer marketing również w 2021 roku. Z czego 62% zamierza go zwiększyć w ciągu najbliższych 12 miesięcy. To kolejny dowód na to, że marketing influencerów odnosi sukcesy i nie wykazuje żadnych oznak zaniku.

Z jakimi influencerami współpracujemy?

Jak wynika z badania Influencer Marketing Hub, Firmy cenią współpracę z influencerami, których znają. 56% stwierdziło, że ponawiają działania z tymi samymi Twórcami, w porównaniu z 44%, które twierdziły, że używają różnych wpływowych osób w swoich kampaniach.

Z reguły kampanie z influencerami skupiają średnio 10 twórców przez ostatni rok (52%). Kolejne 22% pracowało z 10-50 influencerami, a 13% z 50-100 influencerami.

Zwrot z inwestycji w kampanii influencerów

Okazało się, że 67% naszych respondentów mierzy ROI z kampanii influencerów. W porównaniu z poprzednim rokiem, wartość ta wzrosła o 2%.

Chociaż organiczny marketing influencerów może być trudny do skalowania, ze względu na czas potrzebny na identyfikację i pozyskiwanie influencerów, obecnie istnieje prawie 1000 platform i agencji skupiających się na influencerach, które możemy wykorzystywać przy planowaniu działań z influencerami.

 

Cały raport możecie przeczytać tutaj: https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report-2021/

Bądź pierwszy i oceń ten post!