Pinterest Ads. Jak reklamować się na Pintereście?

Kategoria:
pinterest ads

Chcesz efektywnie wykorzystywać budżet na działania marketingowe w Twojej firmie? Masz odwagę, aby wyjść poza utarte schematy reklamowe, z których korzystają Twoi konkurenci? Przekonaj się jak reklamować się na Pintereście. Poznaj i w pełni wykorzystaj potencjał Pinterest Ads!

Dlaczego warto reklamować firmę w mediach społecznościowych

Jak wynika z raportu Digital 2022: Poland na początku 2022 roku dostęp do internetu miało w Polsce 32,86 mln osób, co stanowi 87% z całej, blisko 38 mln populacji. To wartości, obok których nie przejdzie obojętnie żaden przedsiębiorca. Wykorzystaj możliwości, jakie daje Ci nowoczesny marketing internetowy. Stwórz kompleksową strategię marketingową, zawierającą zarówno kampanię linków sponsorowanych Google Ads, jak i reklamę w mediach społecznościowych.

Co zyskasz, reklamując firmę w social media?

Promocja firmy w mediach społecznościowych to nie tylko efektywny sposób na dotarcie z ofertą do nowych odbiorców. To także sposób na budowanie świadomości marki wśród internautów. Poza tym, jeśli Twoja firma będzie posiadała aktywne konta w mediach społecznościowych, może dzięki regularnym publikacjom branżowym kształtować ekspercki wizerunek marki. 

Zalety kampanii reklamowych w mediach społecznościowych to m.in.:

  • ogromny zasięg;
  • elastyczny budżet;
  • targetowanie reklam;
  • rozbudowana analityka.

Z jakich social mediów warto korzystać, reklamując firmę w sieci? Przekonaj się, że Facebook i Instagram, to niejedyny oręż

Social media to nie tylko Facebook i Instagram

Jeśli mowa o kampaniach reklamowych realizowanych w mediach społecznościowych, to zapewne jako pierwsza myśl, do głowy przychodzą Ci takie kanały dotarcia do potencjalnych klientów jak Facebook Ads lub Instagram Ads. To dwa najpopularniejsze social media, z których korzystają internauci w różnych przedziałach wiekowych. 

Na tym jednak nie kończy się oferta nowoczesnego marketingu internetowego, nastawionego na maksymalizację zysków i jak największy zwrot z inwestycji. Pamiętaj, że masz o wiele większe możliwości promowania swojej firmy w sieci. Znaczące kanały social media, które warto włączyć do kompleksowej strategii marketingowej firmy, to oprócz Facebooka i Instagrama także:

  • YouTube;
  • Twitter;
  • LinkedIn;
  • TikTok;
  • Pinterest.

Nie ograniczaj się tylko do opcji, z których korzystają inne przedsiębiorstwa z Twojej branży. Jeśli chcesz być liderem, wyjdź poza utarte schematy i przekonaj się, jak i dlaczego warto reklamować się na Pintereście!

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skocz do wpisu: Jak wykorzystać Pinteresta w biznesie online?

Jak reklamować się na Pintereście?

Mimo że Pinterest istnieje już od ponad dekady (na rynku amerykańskim zadebiutował w 2010 roku – polska wersja językowa pojawiła się trzy lata później), to nie cieszy się on aż taką popularnością jak Facebook czy Instagram. Nie oznacza to jednak, że ten kanał social media można pominąć podczas projektowania strategii marketingowej. 

Z danych opublikowanych w raporcie Digital 2022: Poland wynika, że na początku 2022 roku z Pinteresta korzystało w Polsce 4,23 mln aktywnych użytkowników! Warto mieć na uwadze, że ponad 80% użytkowników tej platformy społecznościowej to kobiety. Jeśli odbiorcami Twoich produktów lub usług są przedstawicielki płci pięknej, to reklama na Pintereście powinna na stałe zagościć w Twojej strategii marketingowej. 

Sprawdź, jakie są formaty reklam na Pintereście oraz jak wykorzystać potencjał tego kanału reklamowego, aby efektywnie osiągać wyznaczone cele biznesowe. Pamiętaj, że Pinterest to doskonała okazja do tego, aby dotrzeć z ofertą firmową do klientów na etapie poszukiwania przez nich inspiracji. Aktywną promocję swojej firmy na Pintereście możesz prowadzić, realizując zaplanowane działania organiczne, a także korzystając z różnych formatów reklam.

Cele kampanii reklamowej na Pintereście, czyli jaki efekt chcesz uzyskać?

Ustawiając kampanie reklamowe na Pintereście, masz do wyboru różne cele. Są to: kreowanie świadomości marki (opcja świadomość marki lub wyświetlenia filmu), nakłanianie do rozważenia zakupu (tu jest tylko jedna opcja – rozważenie zakupu), uzyskiwanie konwersji (opcje: konwersje oraz sprzedaż katalogowa).

Formaty reklam na Pintereście

Pinterest daje Ci szerokie możliwości reklamowe. To, na jaki rodzaj reklam się zdecydujesz, zależy wyłącznie od Ciebie. Jednak nie kieruj się przy wyborze wyłącznie swoimi preferencjami, lecz preferencjami grupy docelowej, do której ma być skierowana reklama. I oczywiście rodzajem przekazu reklamowego. Szczególną uwagę zwróć na to, aby stworzona reklama poprawnie wyświetlała się na urządzeniach mobilnych!

Możesz zdecydować się m.in. na:

  • Pin promowany – to pionowa lub kwadratowa grafika (max. 10 MB), gdy użytkownik Pinteresta kliknie w niego, zostanie przekierowany na Twoją stronę internetową.
  • Pin wideo – dostępny w formacie standardowym lub rozszerzonym (wówczas osiągają maksymalną dostępną szerokość), podobnie jak zwykły Pin promowany może być kwadratowy lub prostokątny. Maksymalna długość filmu to 15 min.
  • Karuzelę Pinów – promocja jednego Pinu to za mało? Chcesz za jednym razem dostarczyć użytkownikowi więcej materiałów? Zdecyduj się na karuzelę Pinów. W ten sposób możesz promować od 2 do 5 kart z grafikami lub wideo.
  • Piny zakupowe – idealne rozwiązanie dla e-commerce. Jedna grafika wystarczy do tego, aby zaprezentować użytkownikowi kilka produktów z Twojej oferty. Wystarczy, że oznaczysz je przy pomocy białych kropek! Gdy użytkownik kliknie w kropkę, zobaczy szczegóły na temat wskazanego produktu.
  • Pin promujący aplikację – jeśli chcesz zachęcić użytkowników Pinteresta do tego, aby zainstalowali Twoją aplikację, to ten format reklamy będzie w Twoim przypadku najlepszy. Odbiorcy reklamy wyświetli się grafika zawierająca opis – po kliknięciu, użytkownik zostanie przekierowany do sklepu z aplikacjami.

Nie wiesz, na który rodzaj reklamy się zdecydować? Zastanów się, jakie są Twoje cele biznesowe. Weź też pod uwagę to, w jaki sposób efektywnie dotrzeć z ofertą do przedstawicieli grupy docelowej.

Targetowanie reklam na Pintereście, czyli jak dotrzeć do użytkowników, którzy faktycznie są zainteresowani ofertą

Jedną z charakterystycznych zalet kampanii reklamowych realizowanych za pośrednictwem mediów społecznościowych jest możliwość personalizacji przekazu reklamowego i targetowania kampanii. Poprawne ustawienie kampanii sprawi, że już więcej nie będziesz przepalać budżetu marketingowego na nieskuteczne działania promocyjne. Reklama będzie się wyświetlała tylko tym użytkownikom, którzy mogą być zainteresowani Twoją ofertą.

Masz wiele możliwości kierowania reklam na Pintereście. Oprócz takich opcji jak kierowanie na konkretną płeć, przedział wiekowy czy lokalizację użytkownika, możesz skorzystać z opcji kierowania uwzględniających także zainteresowania oraz słowa kluczowe. 

Pamiętaj, aby ustawić odpowiednie dopasowanie słów kluczowych – może to być dopasowanie dokładne, przybliżone, do wyrażenia oraz dopasowanie wykluczające. Zdecyduj także o umiejscowieniu reklam. Określ, czy mają one pojawiać się w aktualnościach i powiązanych Pinach, czy w wynikach wyszukiwania.

Szukasz ekspertów, którzy kompleksowo zajmą się promocją Twojej firmy w mediach społecznościowych? Skontaktuj się z nami!

Bądź pierwszy i oceń ten post!