W ostatnim tygodniu środowisko marketerów internetowych obiegła informacja jakoby zaawansowane targetowanie na podstawie zachowań, zainteresowań oraz zawodów zostało wyłączone w Business Managerze. Okazuje się, że to tylko półprawda.
O ile faktycznie usunięcie opcji targetowania miało miejsce, o tyle dotyczy ono tylko narzędzia Power Editor, które niebawem zostanie wyłączone, a jego zadania przejmie zaktualizowany Menadżer Reklam. Powodów jak zwykle jest kilka, a główne z nich to:
➡ rozbieżność w wynikach kampanii między Power Editorem a Menadżerem Reklam
➡ brak dostępu do kilku opcji targetowania w Power Editorze
➡ konsolidacja i unifikacja narzędzi reklamowych (tak samo jak w przypadku nowego widoku Piksela).
W nowym Menadżerze Reklam będziemy mogli wybrać sposób tworzenia reklam, na którym będziemy mogli pracować (czyli albo Kreator, albo szybki konspekt znany z Power Editora). Zachowane zostaną automatyczne wersje robocze kampanii z Power Editora, a o tych, których nie przejrzymy i nie zaakceptujemy Menadżer przypomni nam się sam, żeby podjąć działanie. Co więcej, raporty zostaną umieszczone w jednym miejscu – znikną więc rozbieżności między starym Menadżerem Reklam, a Power Editorem.
Co to oznacza dla marketerów? Większą ergonomię pracy, koniec z tłumaczeniem różnic w wynikach kampanii (MR vs PE), a także wiele mniejszych usprawnień. Nowy Menadżer Reklam pojawi się pod koniec września – wtedy będziemy mogli ocenić zmiany, jakie zostaną w nim wprowadzone po usunięciu Power Editora.
Bartek Przybysz, Social Media Manager, bartek@roial.pl
3-letni praktyk social media.
Współtworzył strategie i content dla najbardziej rozpoznawalnych fanpage w Polsce takich jak: Mordor na Domaniewskiej, ASZdziennik.pl (za co otrzymał nagrodę MISIE 2016/17) oraz Kwejk.pl.