SEM prasówka – wrzesień 2021

Kategoria:

W kolejnym wydaniu naszej prasówki przeczytacie o zmianach w kampaniach Google Ads, których krótki spis przygotowali nasi SEM managerowie – Maciek i Michał. Jak zwykle wykazali się wiedzą z zakresu Google Ads i Google Analytics oraz doskonałą znajomością trendów marketingowych. 

Zatem co we wrześniu w Google’u piszczy?

Z końcem czerwca 2022 roku rozszerzone reklamy tekstowe przestaną istnieć

Od lipca 2022 reklamodawcy nie będą mogli zarówno tworzyć nowych, jak i edytować istniejących reklam rozszerzonych w panelu Google Ads. To nie oznacza, że reklamy wcześniej utworzone zostaną usunięte. Dalej będzie można z nich korzystać – będzie można je wstrzymywać lub aktywować, jednakże zapomnijmy o edycji lub stworzeniu nowej reklamy. Co warto zrobić przed tym terminem? Zalecenie Google`a jest takie, aby w każdej grupie reklam mieć przynajmniej jedną reklamę elastyczną.

https://searchengineland.com/google-to-sunset-expanded-text-ads-etas-in-june-2022-374153

Google zacznie udostępniać reklamodawcom więcej danych dotyczących wyszukiwanych haseł

Kiedy ostatnio przeglądałeś/aś raport wyszukiwanych haseł dla kampanii w wyszukiwarce? Ile razy frustracja sięgała zenitu kiedy to 60% wykorzystanego budżetu był ukryty w słowach kluczowych nieuwzględnionych w raporcie wyszukiwanych haseł? Nadeszła zmiana – Google zaczął udostępniać więcej danych. Oczywiście wszystko z zachowaniem jak najwyższych standardów poufności i ochrony danych osobowych, jednakże według informacji, które udało nam się uzyskać Google ma udostępniać nawet 6.5 razy więcej danych niż poprzednio. Czy jest jakiś haczyk? Mały, mianowicie dane sprzed 1 września 2020 r., kiedy to wprowadzono początkowe ograniczenia prywatności.

https://www.searchenginejournal.com/google-to-begin-sharing-more-search-term-data-with-advertisers/419065/#close

Zmiany w kampaniach lokalnych Google

Póki co, jeszcze nie są dostępne w Polsce i nie udało nam się dowiedzieć, kiedy wejdą w życie. Niemniej jednak, jest to extra nowa funkcjonalność, która pokazuje szacunkową wartość usługi na lokalnym rynku. W momencie, gdy chcemy zamówić sobie elektryka, montera telewizji, czy hydraulika Google poda nam jakie powinny być szacunkowe stawki za daną usługę. Nic tylko czekać aż nowa funkcjonalność wejdzie do Polski.

http://www.thesempost.com/google-local-service-ads-display-pricing-estimates-specific-locations/

Kierowanie na lokalizację – jak działa, dlaczego reklamy pojawiają się w innych lokalizacjach niż te, które wybraliśmy oraz czy warto coś z tym robić?

W kampaniach mamy dwa rodzaje sposobu nakierowania na lokalizację:

  1. znajdujący się w danej lokalizacji,
  2. znajdujący się w danej lokalizacji rozszerzony o osoby zainteresowane daną lokalizacją.

Dla niektórych biznesów np. travel czy deweloperka, zainteresowani lokalizacją to bardzo dobry target. O ile w kampaniach zarządzanych ręcznie możemy dostosowywać stawki w zależności od lokalizacji użytkownika, w kampaniach smart (CPA, ROAS) takiej możliwości nie mamy. W kampaniach smart jedyne co możemy zrobić, to wykluczać słabiej performujące regiony.

https://adalysis.com/blog/understanding-optimizing-google-location-targeting-settings

Bezpłatne wyświetlanie produktów dostępnych lokalnie w Google

Produkty będą mogły wyświetlać się w bezpłatnych informacjach w różnych usługach Google, takich jak wyszukiwarka Google, Grafika Google, karta Zakupy, Mapy Google i Obiektyw Google – niestety tych darmowych kliknięć jest tyle, co kot napłakał. News fajny, nowe miejsca powinny zwiększyć ilość darmowych kliknięć.

https://support.google.com/merchants/answer/9825611?hl=pl

5/5 - (1 vote)