I znów się spotykamy! Tym razem o dostarczenie treści z zakresu marketingu internetowego, a dokładniej reklam w mediach społecznościowych, postarał się nasz Social Ads Manager – Marcin.
Oto najważniejsze newsy:
Raport dotyczący Social Apps
Krótkie omówienie najnowszego raportu od App Annie dotyczącego Social Apps. Raport ukazuje dynamiczny wzrost używania tego typu aplikacji w ostatnich latach, a co z tym idzie – coraz większych wydatków użytkowników. Głównym motorem napędowym jest rynek azjatycki (przede wszystkim Indie), natomiast jeśli chodzi o kategorie – dominuje live streaming, który przez ostatnie 3 lata rósł średnio o 25% rdr, podczas gdy aplikacje photo&video i komunikatory o około 15%.
Pełny raport dostępny pod adresem: https://infogram.com/1pmrg199wrmd76s3gpw7gr9w5dbz91z2x9d?live
Reddit dodaje nową opcję umiejscowienia reklam
Platforma, która jeszcze do niedawna nie miała swojego własnego panelu reklamowego, teraz coraz dynamiczniej dodaje nowe możliwości dla reklamodawców. Reddit ze swoimi ponad 50 milionami dziennych użytkowników dodał nowe umiejscowienie reklam. Od teraz treści sponsorowane można wyświetlać nie tylko na stronie głównej, ale również w każdym wątku, w sekcji komentarzy. Wstępne testy wykazały wzrost CTR o 9% i zmniejszenie kosztów kliknięcia o 23% przy użyciu obu umiejscowień.
Nowy format reklamowy na IG – reklamy na karcie Sklep
Reklamy wyświetlają się jako kwadraciki na stronie głównej, po przejściu do zakładki Sklep na IG. Kliknięcie w reklamę przenosi do witryny. Możemy zapisać produkt na swojej „liście życzeń”, a nawet przesłać go do znajomego. Jest też opcja ukrycia lub zgłoszenia reklamy.
https://business.instagram.com/blog/introducing-ads-in-the-instagram-shop-tab