Nowe rozszerzenie formularzy kontaktowych służące do generowania lead’ów jest już dostępne na niektórych kontach Google Ads. Ma postać tekstowego rozszerzenia, zawiera wezwanie do działania i tekst rozszerzenia.
W sekcji wezwanie do działania mamy do wyboru:
- Sprawdź cenę
- Złóż wniosek
- Zarejestruj się
- Kontakt
- Subskrybuj
- Pobierz
- Zarezerwuj teraz
- Skorzystaj
Tekst rozszerzenia to opis, który znajduje się pod wezwaniem do działania. Może zawierać maksymalnie 30 znaków.
Po kliknięciu w rozszerzenie przechodzimy do formularz kontaktowego.
Formularz musi zawierać nagłówek, nazwę firmy oraz opis do 200 znaków. Tworząc formularz określamy jakie dane chcemy zbierać, dostępne są następujące pola:
- nazwa
- numer telefonu
- kod pocztowy
Kolejnym etapem tworzenia rozszerzenia formularzy kontaktowych jest dodanie linku do polityki prywatności i obrazu tła (zalecane wymiary to 1200 x 628, co odpowiada współczynnikowi proporcji 1,91:1).
Skonfigurowania wymaga jeszcze wiadomość wyświetlana po przesłaniu formularza. Google Ads daje nam możliwość napisania do 200 znaków opisu oraz wybrania wezwanie do działania. Mamy do wyboru trzy opcje:
– wejdź na stronę
– pobierz
– brak wezwania do działania
Wypełnione formularze będzie można pobrać bezpośrednio z panelu Google Ads w postaci pliku CSV lub zintegrować z CRM’em za pomocą mechanizmu webhook. W przypadku pobierania formularzy z panelu trzeba pamiętać, że kontakty będą dostępne jedynie przez 30 dni.