Google Ads testuje narzędzie do pozyskiwania danych kontaktowych

Kategoria:

Nowe rozszerzenie formularzy kontaktowych służące do generowania lead’ów jest już dostępne na niektórych kontach Google Ads. Ma postać tekstowego rozszerzenia, zawiera wezwanie do działania i tekst rozszerzenia.

W sekcji wezwanie do działania mamy do wyboru:

  • Sprawdź cenę
  • Złóż wniosek
  • Zarejestruj się
  • Kontakt
  • Subskrybuj
  • Pobierz
  • Zarezerwuj teraz
  • Skorzystaj

Tekst rozszerzenia to opis, który znajduje się pod wezwaniem do działania. Może zawierać maksymalnie 30 znaków.

Po kliknięciu w rozszerzenie przechodzimy do formularz kontaktowego.

Formularz musi zawierać nagłówek, nazwę firmy oraz opis do 200 znaków. Tworząc formularz określamy jakie dane chcemy zbierać, dostępne są następujące pola:

  • nazwa
  • e-mail
  • numer telefonu
  • kod pocztowy

Kolejnym etapem tworzenia rozszerzenia formularzy kontaktowych jest dodanie linku do polityki prywatności i obrazu tła (zalecane wymiary to 1200 x 628, co odpowiada współczynnikowi proporcji 1,91:1).

Skonfigurowania wymaga jeszcze wiadomość wyświetlana po przesłaniu formularza. Google Ads daje nam możliwość napisania do 200 znaków opisu oraz wybrania wezwanie do działania. Mamy do wyboru trzy opcje:

– wejdź na stronę

– pobierz

– brak wezwania do działania

Wypełnione formularze będzie można pobrać bezpośrednio z panelu Google Ads w postaci pliku CSV lub zintegrować z CRM’em za pomocą mechanizmu webhook. W przypadku pobierania formularzy z panelu trzeba pamiętać, że kontakty będą dostępne jedynie przez 30 dni.

Bądź pierwszy i oceń ten post!