Listy remarketingowe dla reklam w wyszukiwarce (RLSA) weszły do AdWords w 2013 r. Od tego czasu stały się jedną z najpotężniejszych funkcji retargetowania. Jest to funkcja, która pozwala dostosowywać stawki w kampanii w sieci wyszukiwania i zakupowej dla osób, które wcześniej odwiedzały Twoją witrynę.
Nasi eksperci w zakresie płatnych wyszukiwań wykorzystują RLSA do generowania konwersji i maksymalnego wykorzystania kampanii AdWords. Jest to możliwe ponieważ współczynnik konwersji jest znacznie wyższy dla odbiorców znających Twoją markę w porównaniu do pozostałych użytkowników. Jeśli chcesz skupić się na użytkownikach, a nie tylko na samych słowach kluczowych, powinieneś używać RLSA.
Najpierw musisz utworzyć listy odbiorców w AdWords lub Google Analytics, a następnie uwzględnić je w kampaniach w sieci wyszukiwania i zakupowej, aby gromadzić dane. Gdy masz już dane, możesz dostosowywać stawki zgodnie z celem kampanii.
Niezależnie od tego, czy planujesz używać RLSA do modyfikowania stawek czy nie, zawsze dobrze jest uwzględnić je w swoich kampaniach w celu gromadzenia cennych danych o odbiorcach.
Pamiętaj, że w Analytics możesz tworzyć listy odbiorców w oparciu o określone zdarzenia lub zachowania w witrynie, na przykład odwiedzających stronę konkretnego produktu lub rejestrujących się w newsletterze. Ktoś, kto odwiedził pięć różnych stron produktów w Twojej witrynie powinien mieć wyższy modyfikator stawek niż ktoś, kto odwiedził stronę główną i wyszedł. Wielopoziomowa strategia ustalania stawek na podstawie RLSA pozwala maksymalizować zwrot z inwestycji.
Możesz użyć RLSA w kampaniach na konkurencję. Jeśli ktoś wcześniej odwiedził Twoją witrynę i szuka Twojego konkurenta, prawdopodobnie porównuje oferty. Możesz utworzyć dedykowaną reklamę, która mówi bezpośrednio do kogoś, kto rozważa zakup u konkurenta, być może uda Ci się go przekonać.
Maciej Chętnik, SEM Specialist