Pozycjonowanie lokalne – sprawdź czym jest

Kategoria:
Pozycjonowanie lokalne - sprawdź czym jest

Pozycjonowanie lokalne to zaraz po pozycjonowaniu standardowym jeden z najpopularniejszych trendów SEO. Jest to doskonały sposób na zwiększenie widoczności i pojawienie się w sieci na lokalnym rynku. Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu możemy osiągać wysoką pozycję witryny w Google i promować swoją markę wśród mieszkańców w danej lokalizacji. Czym zatem jest pozycjonowanie lokalne? Jak pozycjonować swoją witrynę oraz firmę lokalnie? Odpowiedzi na wszystkie pytania znajdują się poniżej.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to działania SEO, które mają przynieść wysoką pozycję witryny i firmy, ale w kontekście lokalnym. Pozycjonowanie takie przebiega w podobny sposób co pozycjonowanie ogólne, ale niektóre czynności wykonuje się pod nieco innym kątem. Do czynności tych możemy zaliczyć zarówno działania Onsite i Offsite — czyli na samej stronie internetowej oraz poza nią. Celem pozycjonowania lokalnego jest sprawienie, że będziemy pojawiali się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, gdy dana osoba będzie wyszukiwała konkretne usługi lokalnie – w danym mieście. Pozycjonowanie takie przeznaczone jest głównie dla lokalnych firm i marek, które działają jedynie stacjonarnie i liczą na klientów z danego miasta. Obecnie coraz więcej firm oraz witryn pozycjonowanych jest lokalnie. Jest to też szansa na “przebicie się” i zaistnienie na lokalnym rynku. Wysoka pozycja w kontekście danej miejscowości naszej witryny jest dużo prostsza do osiągnięcia niż w ogólnej kategorii pozycjonowania tradycyjnego. Dzieje się tak za sprawą dużo mniejszej konkurencji. Z pozycjonowania lokalnego nie korzysta w dalszym ciągu sporo firm, więc decydując się na nie mamy szanse znaleźć się na czołowych miejscach w wyszukiwaniu lokalnym Google i być często polecanymi. Google stawia również na personalizację wyników wyszukiwania i przedstawia użytkownikom wyniki lokalnie.

Dlaczego warto wykonywać pozycjonowanie lokalne witryny i firmy?

Powodów, dla których warto pozycjonować witrynę lokalnie, jest kilka. Pierwszym z nich jest popularność wyszukiwania w Google lokalnych usług oraz firm przez użytkowników. Bardzo często mieszkańcy danego miasta właśnie w Google szukają fryzjera, sklepu czy serwisu dopisując do usługi nazwę miasta. Będąc na wysokich pozycjach w Google czy na mapie Google, możemy pozyskiwać w ten sposób bardzo wielu klientów. Pozycjonowanie takie jest dużo prostsze niż te standardowe. Możemy również skorzystać z oferty wielu agencji SEO i po prostu zlecać pozycjonowanie lokalne. Warto też wziąć pod uwagę fakt, że będąc na wysokich pozycjach Google, możemy pozyskiwać więcej klientów od konkurencyjnych firm, a co za tym idzie wyprzedzić ich w bezpośredniej rywalizacji i np. szybciej się rozwijać czy osiągać większe zyski.

Strona www — pozycjonowanie onsite i offsite

Pozycjonowanie lokalne powinniśmy rozpocząć od działań onsite, czyli na naszej stronie internetowej. Tak jak w przypadku pozycjonowania ogólnego musimy odpowiednio zoptymalizować naszą witrynę. W tym celu warto ustawić odpowiedni tytuł strony i opis, który będzie zawierał nazwy miasta oraz naszej firmy i branżę. Dobrym posunięciem jest używanie nazw lokalnych w metadanych – title, description. Adres naszej firmy powinien znajdować się w zakładce “kontakt” oraz w stopce strony, co ułatwi Google indeksowanie witryny.

Jednym z najniższych elementów porcjowania lokalnego jest pisanie i umieszczenie tekstów stricte pod SEO. Są to teksty, które zawierają odpowiednie frazy — słowa kluczowe. Są one przeznaczone nie tylko dla czytelników, ale przede wszystkim dla wyszukiwarki Google – aby “dowiedziała się”, o czym jest nasza strona i kiedy powinna ją wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Teksty SEO muszą łączyć frazy z naszej kategorii oraz te lokalne. Warto teksty takie tworzyć zgodnie z zasadami SEO copywritingu, aby były odpowiednio zoptymalizowane. Teksty SEO możemy zamawiać też u copywriterów lub w agencjach SEO. Poprawnie, dobrze zoptymalizowane i regularnie dodane teksty SEO w pozycjonowaniu lokalnym to bardzo istotna kwestia.

Kolejnym krokiem w pozycjonowaniu lokalnym — tym razem offsite, czyli poza stroną internetową jest lokalny link building. Ogólnie link building jest umieszczeniem w Internecie linków do naszej witryny, na forach i innych stronach internetowych, aby Google uznało naszą stronę za wartościową i często polecaną. Link building w wersji lokalnej wykonywany jest na lokalnych forach internetowych, blogach i stronach związanych z danym miastem czy regionem. Jest to ważne powiązanie, które po raz kolejny daje znać Google, że nasza witryna i firma działają lokalnie.

Jeśli zależy nam na pozycjonowaniu lokalnym, powinniśmy również dodawać w sieci wizytówki NAP (Name Address Phone). Są to krótkie wizytówki tekstowe wraz z adresem naszej firmy, numerem telefonu i adresem strony internetowej. Wizytówki dodawane w zaufanych katalogach z pewnością będą pomocne przy pozycjonowaniu lokalnym. Należy pamiętać, aby dane na stronie oraz w wizytówkach były identyczne.

Google Maps — Wizytówki Google Moja Firma

Bardzo ważnym elementem, który wpływa na wiarygodność naszej witryny oraz jej związanie z daną lokalizacją jest Wizytówka Google Moja Firma. Jej adres musi zostać potwierdzony listownie pod adresem lokalnym, więc Google traktuje znacznie poważnej witryny oraz wizytówki danej firmy. Wizytówki Google są po prostu czerwonymi pinezkami na Google Maps. Można zakładać je za darmo oraz bardzo prosto i szybko. Wizytówki takie wyświetlane są też jako rekomendacje firmy na stronie tradycyjnego wyszukiwania Google, co również pozwala pozyskiwać klientów z wyszukiwarki. Tworząc takie wizytówki, musimy podać identyczne dane, co te na witrynie, adres strony internetowej, uzupełnić w 100% dane wizytówki oraz dodawać wartościowy content. Powiązać wizytówkę ze stroną internetową można podając naprzemiennie adresy strony na wizytówce i link wizytówki na stronie internetowej. Jeśli zatem chcemy, aby nasza witryna i firma były pozycjonowane lokalnie, warto wykorzystać ten element.

Bądź pierwszy i oceń ten post!