Social media w 2020 roku – czego możemy się spodziewać?

Kategoria:

Nowy Rok za pasem, a jak wiadomo, zawsze wiąże się to ze zmianami. Tak zapewne będzie i w przypadku marketingu internetowego oraz świata mediów społecznościowych. Jakie czekają nas zmiany?

Jeśli nie wiesz, o co chodzi – to chodzi o pieniądze

W tym roku zdecydowanie dużo się działo w mediach społecznościowych, szczególnie jeśli pod lupę weźmiemy giganta. Po skandalu z Cambridge Analytica oraz licznych awariach na Facebooku, czekamy w końcu na względną stabilizację. Ale to nie wszystko. Czekamy także na pewne dane co do kryptowaluty Libra, której zarys i dokumentację, po miesiącach spekulacji, opublikowano już w czerwcu 2019 roku. Czy wirtualna waluta Facebooka znajdzie akceptację rynku? Z założenia ma być nie tylko walutą dla Messengera, ale również i Whatsuppa. Przypomnijmy, że nie będzie służyć inwestowaniu jak bitcoin. Libra ma posiadać własną wartość. A całym procesem zarządzać ma niezależna organizacja partnerów, takich jak m.in. Mastercard, PayU czy PayPal. W celu ułatwienia posługiwania się kryptowalutą Facebook pracuje nad aplikacją Calibra, która to miałaby rozliczać transakcje. To właśnie za jej pomocą mielibyśmy korzystać z globalnego systemu płatności online.

YouTube ma się czego bać?

Oczywiście mowa o dodatkowych funkcjach wideo działających przy Facebooku oraz Instagramie. Facebook Watch, które pojawiło się już ponad rok temu oraz IGTV, która towarzyszy nam od 2018 roku. Zacznijmy od pierwszego z nich. Facebook Watch pomimo początkowych problemów, gigant zapewnia o inwestowaniu w dalszy rozwój usługi. Według danych Facebooka z czerwca 2019 roku, aż 720 milionów użytkowników korzysta z Facebook Watch w skali miesiąca. Natomiast dziennie mówimy o minimum 140 milionach osób, którzy poświęcają na oglądanie Watch minimum minutę. Ci wytrwalsi używają tej usługi nawet przez 26 minut dziennie. Czy okaże się groźnym konkurentem dla YouTube’a? Jeśli Facebook może sprawić, że Watch stanie się naprawdę istotnym elementem całego „systemu” to z pewnością zapewni mu całą gamę nowych opcji reklamowych i zwiększy potencjał przychodów. Już w tym momencie posiada wszystkie elementy składowe. Potrzebuje tylko kilku dużych hitów lub zmian funkcjonalnych, aby przenieść Facebook Watch na wyższy poziom i uczynić z niego bardziej niezbędną opcję rozrywki.
Biorąc pod uwagę zasięg i potencjał promocyjny IGTV możemy spodziewać się nowszego przekazu w 2020 roku. Póki co, właściciel nie zapowiada nowości, ale chcąc utrzymać poziom i zachęcać marketerów do korzystania z tej funkcji Instagrama, musi się coś zadziać. W końcu influencerzy czekają na kolejną dawkę przygód ?  My również czekamy!

Siła Stories

W 2020 roku na pewno będziemy obserwować dalszy wzrost popularności Instagrama, a w szczególności Stories, które z powodzeniem wykorzystywane są do działań marketingowych. Te krótkie filmiki mogą zaprezentować usługę lub produkt w naprawdę ciekawym świetle. Dzięki kolejnym urozmaiceniom, będziemy mogli tworzyć coraz bardziej atrakcyjne i angażujące przekazy. Czym nas zaskoczą?

Od Instagram Direct po Threads

Nie tak dawno, bo w październiku zeszłego roku światło dzienne ujrzała nowa funkcja Instagramu, czyli Threads. Niektórzy określają ją mianem Messengera dla Instagrama. Umożliwia udostępnianie swoim bliskim znajomym nie tylko zdjęć czy filmów, ale również informacji takich jak np. nasza lokalizacja czy aktualny status (oczywiście wszystko we współdziałaniu z Instagramem). Nie bez powodu producenci stworzyli Threads jako samodzielną aplikację – ma to sugerować o pełnym bezpieczeństwie.

W kupie raźniej, czyli kilkuosobowy streaming ma sens

Wieloosobowe streamingi to coraz bardziej popularna funkcja wykorzystywana przez media społecznościowe. Co prawda, Facebook niedawno zrezygnował z dodawania kolejnych osób do prowadzonych transmisji live, ale za to Instagram zaczął korzystać z tej opcji. Czy to celowy zabieg? Być może. W efekcie możemy dodać pojedynczych (póki co) znajomych do swoich transmisji na żywo za pomocą podzielonego ekranu (wideochat jest udostępniany za pośrednictwem Twojej historii na Instagramie, chyba że zdecydujesz się zachować prywatność) oraz prowadzić grupowe rozmowy w trybie bezpośrednim. Możliwości komunikacyjne i społeczne osiągnięte? W połowie! Nie zdziwimy się, jeśli w 2020 roku Instagram zaprezentuje wieloosobowy streaming na żywo.

Krocz z nami w 2020 roku! ?

Bądź pierwszy i oceń ten post!