Wracamy z gorącymi newsami z obszaru digital marketingu! Sprawdźcie, czy nic Wam nie umknęło w ostatnim czasie.
Analityka, UX, zarządzanie, optymalizacja pracy
Kolejna innowacja Inpost – paczki dla niewysokich
Inpost cały czas nas zaskakuje. Po tym jak w połowie września uruchomił własne Same Day Delivery w obrębie miasta, teraz wychodzi z nową inicjatywą poprawiającą poziom obsługi Klienta.
Jest to odpowiedź na liczne skargi na forach firmy, w których niższe osoby żaliły się na słabą dostępność wysoko położonych skrytek w paczkomacie. Teraz ulegnie to zmianie – osoby o niskim wzroście będą miały możliwość odbioru paczek z dolnych skrytek. Super wdrożenie z zakresu Customer experience.
źródło
Fajna, kreatywna oferta pracy od STS
Kto robi SEO ten zrozumie, kto nie robi… pewnie też ????
SEO
Aktualizacja algorytmu Google
W weekend 25-26 września 2021 r. mogła nastąpić kolejna aktualizacja algorytmu rankingu wyszukiwania Google. Są to wciąż niepotwierdzone informacje. Jednak wszystko wskazuje na to, że jest ona duża i poparta wskaźnikami w narzędziach śledzących.
źródło
Link do mapy witryny w pliku robots.txt nie jest wymagany
John Muller z Google obalił mit dotyczący umieszczania odnośnika do sitemap na dole pliku robots.txt, który krążył od wielu lat.
źródło
Nieuczciwe praktyki DuckDuckGo
DuckDuckGo: programista którego CV zostało odrzucone, aplikował na stanowisko ponownie. Jednak tym razem podszywając się pod czarną lesbijkę, która nie potrafi wysławiać się po angielsku. Pozwoliło mu to przejść do dalszego etapu.
źródło
Jak wykorzystać serwis WebArchive.org w swojej strategii SEO?
Wayback Machine (Archive.org) jest narzędziem, które pozwala na odczytanie archiwalnych, nieistniejących już wersji strony. Specjalistom SEO może posłużyć jako narzędzie diagnostyczne. Dostęp do starej wersji witryny pozwala również na sprawdzenie kodu HTML. W przypadku spadków widoczności możemy porównać zmiany archiwalnej i bieżącej wersji kodu. Dzięki temu można przeanalizować czy spadki są spowodowane zmianami na stronie. Web.archive.org można użyć również do weryfikacji błędów technicznych, pliku robots.txt, do optymalizacji konwersji czy też do odkrywania struktury adresów URL.
źródło
Jak rozpoznać toksyczne linki przychodzące?
Od czego uzależniona jest toksyczność linków? Każdy SEOwiec zapewne odpowie tak samo, to zależy. To co dla jednej strony będzie toksyczne, dla innej już niekoniecznie. Posłużyć można się teorią seedów, która prawdopodobnie działa w praktyce. Seed to dominująca strona w tematyce naszej strony. Im bliżej od naszego seeda, znajduję się backlink na grafie linków tym lepiej. Najlepiej obrazuje to graf linków w narzędziu Majestic. Analiza konkurencji pozwoli na odnalezienie drogi do takich backlinków. Należy pamiętać, że nie warto brać pod uwagę serwisów, które posiadają więcej domen wychodzących niż przychodzących. Są to strony spamowe, które mogą przynieść więcej szkody niż korzyści.
źródło
Wpływ hostingu na SEO
Nie od dziś wiadomo, że szybkość ładowania strony ma wpływ na SEO. Podczas oceny jakości strony, Google uwzględnia tzw. podstawowe wskaźniki internetowe, czyli Core Web Vitals. 2 z 3 wskaźników (FID, LCP) zależą głównie od hostingu. Przy wyborze hostingu warto zwrócić również uwagę na dysk. SSD czy SSD NVMe potrafią ładować dane nawet kilkanaście razy szybciej niż standardowe HDD. Procesor i pamięć również mogą powodować opóźnienia strony, zaleca się przynajmniej 1 GB pamięci RAM oraz 1 GHz (lub 1 rdzeń) CPU. Kolejnymi czynnikami, które mają znaczenie są: lokalizacja serwera, firewalle, odpowiednie zabezpieczenia, dostępność serwera czy też stosowanie nowych technologii. Wybór hostingu o dobrych parametrach może dać nam przewagę już na samym starcie.
źródło
SEM
Google Ads łączy standardowe i inteligentne kampanie display w jedną całość
Proces łączenia tych typów kampanii będzie postępował w czasie – ciężko diagnozować kiedy dotknie naszych kont.
Cały proces ma na celu ułatwienie zarządzania kampaniami display z panelu Google Ads. Od teraz marketerzy będą mogli wybierać poziom zautomatyzowania kampanii dla różnych elementów kampanii (stawki, kreacje, grupy odbiorców). Zmiana pozwoli również płynniej przechodzić pomiędzy kampaniami standardowymi (ręcznymi), a tymi zarządzanymi w jakimś stopniu przez Machine Learning.
źródło
Google Ads dodaje więcej niestandardowych kolumn do raportowania
Pojawiły się nowe metryki do wykorzystania w kolumnach niestandardowych takie jak:
- udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania,
- udział w wyświetleniach w sieci reklamowej,
- udział w kliknięciach,
- szczegóły połączeń.
Uwzględnienie tych kolumn pomoże określić jaką maksymalną widoczność reklamodawca mógłby uzyskać (wyświetlenia / udział w wyświetleniach) lub ile wyświetleń utracił ((wyświetlenia / udział w wyświetleniach) – wyświetlenia)
Może też pomóc w oszacowaniu jakie maksymalne CPC pozwoli uzyskać 100% udziału w wyświetleniach (średnie cpc / udział w wyświetleniach) – ta formuł zakłada, że 1% wzrostu cpc spowoduje wzrost udziału o 1%. Nie zawsze tak będzie, ale pozwoli to w przybliżeniu oszacować stawkę za maksymalny udział w wyświetleniach.
Udział w wyświetleniach w kolumnach niestandardowych pozwoli w szybki sposób określić też wiele innych parametrów, które do tej pory były niedostępne.
źródło
Przewodnik po Google Shopping Ad Extensions
Bardzo przydatny artykuł zawierający wszystkie rozszerzenia, które mogą pojawiać się w reklamach produktowych wraz z wymaganiami. Są to:
- rozszerzenia promocji,
- reklamy lokalnego asortymentu produktów,
- oceny produktów,
- ceny promocyjne.
źródło
Aktualizacja zasad Google Ads
Aktualizacja zasad Google Ads dotyczących treści o charakterze jednoznacznie seksualnym
- Co się zmienia? Naruszenia zasad Google Ads dotyczące treści o charakterze jednoznacznie seksualnym zostaną zmienione na rażące naruszenia zasad.
- Konsekwencje? Jeśli konto Google Ads naruszy powyższą zasadę, zostanie bez ostrzeżenia zawieszone, bez możliwości ponownego odblokowania.
- Kiedy? Egzekwowanie aktualizacji rozpocznie się 1 grudnia 2021 r., a pełne egzekwowanie zajmie około 4 tygodni.
źródło
Połączenie wydajności i prywatności dzięki Server-Side Tagging
Server Side Tagging w Google Tag Managerze pozwala na przeniesienie tagów pomiarowych i reklamowych z witryny do bezpiecznego kontenera na serwerze. Pomaga to chronić klientów ograniczając dostęp informacji na ich temat i zwiększając współczynniki konwersji na stronie poprzez skrócenie czasu wczytywania strony.
Ale co nowego? Server side-tagging wychodzi z fazy beta. Stworzono dodatkowe możliwości integracji. Aktualnie obsługuje usługi Google Ads i Google Marketing Platform, w tym Campaign Manager 360, Display & Video 360 I Search Ads 360. Wcześniej trzeba było używać tagu po stronie klienta dla każdego używanego produktu marketingowego i przechowywać je bezpośrednio w witrynie podczas działania.
źródło
SOCIAL MEDIA ADS
Lista rekomendacji Facebooka dla reklamodawców
Facebook podzielił się listą rekomendacji dla reklamodawców, w związku ze zmianami w polityce prywatności wprowadzonych w kwietniu (Apple Tracking Transparency).
Estymują, że na chwilę obecną ich raporty przedstawiają około 15% mniejszą liczbę konwersji niż w rzeczywistości. Aby nadal móc wyciągać odpowiednie wnioski z prowadzonych działań reklamowych wskazane jest między innymi:
- czekanie dłużej niż do tej pory na zebranie danych i analizowanie wyników w sposób kompleksowy (na poziomie kampanii, nie tylko reklam lub zestawów reklam), zalecane minimum 72 godziny;
- korzystanie z zagregowanego pomiaru zdarzeń, czyli wskazanie Pixelowi FB, które zdarzenia są najbardziej istotne biznesowo i nadanie im priorytetu w ustawieniach mierzenia konwersji;
- korzystanie z innych narzędzi analitycznych, nie tylko dostarczanych przez Facebooka (do czego sami zachęcają!), aby prawidłowo oceniać skutki prowadzonych kampanii i wprowadzanych zmian.
źródło
SOCIAL MEDIA
Muzyka w IS w końcu w Polsce
Chyba największe WOW z ostatniego tygodnia w świecie SoMe.
Choć minęły 3 lata od światowej premiery tej funkcji i nadal jesteśmy za murzynami, to nadal zmiana na plus. Na razie dostępna dla systemów IOS i nie wiadomo, kiedy będzie ogólnodostępna.
źródło
Nowe urządzenia (inteligentne ekrany) do wideorozmów na FB: Portal GO i Portal +
Portal to seria urządzeń Facebooka służąca głównie do prowadzenia wideorozmów. Portal+ ma odchylany ekran HD o przekątnej 14 cali. Portal Go to 10-calowe urządzenie mobilne zasilane bateriami. Choć główną atrakcją Portal Go są rozmowy wideo, to ma też inne funkcje. Wśród nich jest słuchanie muzyki i innych treści audio (urządzenie obsługuje aplikacje Spotify, Pandora, iHeartRadio) czy wyświetlanie zdjęć (z telefonu, z Facebooka i Instagrama).
źródło
Facebook testuje ograniczenie w sprawdzaniu widzów naszych relacji
Według informacji od Twórcy, nowa funkcja miałaby ograniczyć wgląd w to, kto oglądał naszą relację na Facebooku. Będziemy wiedzieć tylko jeśli, ktoś zareagował lub zostawił komentarz.
źródło
TikTok osiąga miliard aktywnych użytkowników
Pomimo wszelkich przeciwności losu, TikTok przebił barierę miliarda miesięcznie aktywnych użytkowników na świecie. W styczniu 2018, czyli 45 miesięcy temu, było to jeszcze 54 mln, podczas gdy Instagram potrzebował 65 miesięcy na wzrost z 100 mln to 1 mld (luty 2013 – czerwiec 2018). Wiadomo, że czasy są zupełnie inne, ale rekord ten został wręcz zmiażdżony przez TikToka.
Następnym krokiem będzie niewątpliwie zrobienie użytku z takiej bazy użytkowników i wprowadzanie kolejnych form monetyzacji, poprzez chociażby rozwiązania eCommerce i bezpośrednią sprzedaż. Spółka-siostra, aplikacja Douyin (dostępna tylko w Chinach), która ma na koncie 600 mln MAU generuje większość zysków właśnie za pomocą takich rozwiązań. Na TikToku zobaczymy je raczej prędzej niż później.