Poznaliście już nowe metody tworzenia niestandardowych grup odbiorców?

Kategoria:

Korzyści jakie płyną z tworzenia grup docelowych

Najistotniejszą zaletą korzystania z dopasowania odbiorców jest to, że reklamodawcy łatwiej docierają do klientów, z którymi mają już ustaloną relację. Mogą to być osoby z biuletynów, programów lojalnościowych, list mailowych czy osoby, które dokonały zakupu. Dzięki temu sprzedawcy są w stanie dotrzeć do tych osób najlepiej odpowiadając ich potrzebom i zwyczajom. Dopasowanie klientów najlepiej sprawdza się w:

  • Zwiększenie sprzedaży up-selling i cross-selling, na podstawie wcześniejszych transakcji.
  • Zwiększenia lojalności wobec marki,
  • Kierowanie za pomocą reklam i GMC na osoby porzucające koszyki,
  • Ponowne angażowanie lojalnych klientów,

Tworzenie niestandardowych grup docelowych ułatwia reklamodawcom docieranie do najbardziej wartościowych klientów o największym potencjale. W rzeczywistości reklamodawcy Google mogą dopasować stawki i produkty dla odpowiednich klientów.

Google po raz kolejny na przestrzeni kilku ostatnich lat postanawia pomóc reklamodawcom ukierunkować swoje kampanie. W 2015 roku pojawiła się możliwość dopasowania klientów za pomocą adresów e-mail w celu stworzenia niestandardowych grup odbiorców. Mogli być oni retargetowani na wszystkich dostępnych platformach Google, a także w YouTube, Gmailu i Adwords. Od 2016 roku możliwość ta pojawiła się w Google Merchant Center, dzięki czemu reklamodawcy z większa dokładnością mogą prezentować swoje reklamy potencjalnym klientom. Od kilku tygodni testowana jest opcja z dodaniem numeru telefonu oraz adresów klientów.

Aby stworzyć niestandardową grupę odbiorców, reklamodawcy przesyłają numery telefonów i adresów klientów do Adwords lub za pomocą interfejsu API Adwords. Przewodnik do formatowania tych danych znajdziecie tutaj, dodatkowo szyfrować go można za pomocą algorytmu SHA256 w celu dodatkowego zabezpieczenia danych naszych klientów. Google automatycznie porówna wasze ciągi numerów telefonów i adresów ze swoimi z bazami danych. W przypadku gdy Twój wpis okaże się zgodny z bazami danych Google, ten klient zostanie automatycznie dodany do Twojej niestandardowej grupy docelowej. Natomiast adresy i telefony, które nie znalazły swojego odpowiednika nie będą używane.

Czy dopasowanie klientów przez adres i telefon jest lepsze?

Nie jest lepsze samo w sobie, jedna na pewno zwiększa potencjalny zasięg reklamodawcy. We wcześniejszych latach stosować można było tylko podstawowe listy mailowe, by tworzyć niestandardowe grupy odbiorców w kampaniach Google. Teraz natomiast można pobierać dane klientów z wielu źródeł:

  • Kampanii SMS,
  • Bezpośrednich list mailowych,
  • Programów lojalnościowych i nagród;
  • Bezpośrednio z transakcji przeprowadzanych w sklepach,
  • Rozszerzenia wiadomości,

Reasumując nowe rozszerzenie pozwala reklamodawcom w jeszcze lepszy i dokładniejszy sposób docierać do klientów o wysokiej wartości, zapewniając jednocześnie bardziej trafne miejsce docelowe adekwatne do potrzeb naszych klientów.

Biorąc pod uwagę, że duża ilość klientów robiących zakupy online twierdzi, że jakość, czas i trafność przekazu reklamowego wpływa na ich świadomość marki, może to mieć wielki wpływ na tworzenie przyszłych kampanii reklamowych.

Piotr Zwierz, SEM Specialist

Bądź pierwszy i oceń ten post!