Topical Authority – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

Kategoria:
Czym jest Topical Authority

Zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej? Zapomnij o masowym zdobywaniu linków niskiej jakości i o sztucznym upychaniu słów kluczowych, w co drugim zdaniu publikowanym w serwisie. Te praktyki już jakiś czas temu odeszły do lamusa. Jeśli chcesz zwiększyć widoczność witryny w sieci, postaw na Topical Authority!

Topical Authority – co to takiego?

Przeglądając strony internetowe powiązane z interesującym Cię tematem, zapewne chcesz znaleźć odpowiedzi na konkretne pytania. Przyznaj, że nie raz ogarniała Cię frustracja, gdy odwiedzałeś kolejną witrynę znalezioną na pierwszej podstronie organicznych wyników wyszukiwania i prezentowane na niej treści, eufemistycznie rzecz ujmując, nie wyglądały, jakby ich tworzeniem zajmował się specjalista z danej dziedziny.

Owszem, content był nasycony (a momentami wręcz przesycony) słowami kluczowymi, jednak poziom merytoryczny pozostawiał wiele do życzenia. Znalezienie w nich eksperckiej wiedzy wyczerpującej temat graniczyło z cudem. Na pocieszenie – taka sytuacja nie zadowalała nie tylko Ciebie, lecz także specjalistów z Google, których celem jest dostarczenie użytkownikowi wartościowego contentu.

I tu dochodzimy do Topical Authority, czyli takiego podejścia do SEO, które bazuje na tworzeniu merytorycznych treści, w których czytelnik znajdzie wyczerpujące odpowiedzi na pytania powiązane z konkretną tematyką.

Panda i Koliber, czyli jak aktualizacje algorytmu Google wspierają Topical Authority

Rozróżnianie powiązań tematycznych i dokonywania analizy jakości contentu prezentowanego na stronie internetowej nie byłoby możliwe bez rozwoju sztucznej inteligencji. 

Chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat? Zajrzyj do wpisu: Jak sztuczna inteligencja (AI) wpłynie na SEO?

Kolejne aktualizacje algorytmu wyszukiwarki Google wyposażane były w coraz lepsze narzędzia umożliwiające im skuteczne odsiewanie ziarna od plew, a w tym przypadku – witryn z wartościowym contentem od stron pozbawionych merytorycznych treści. Szczególne zasługi w tym zakresie przypisać można dwóm, na pierwszy rzut oka przyjaznym zwierzątkom – Pandzie i Kolibrowi. Niech jednak nie zmylą Cię ich nazwy. Wspomniane aktualizacje algorytmu Google okazały się początkiem rewolucji w podejściu od optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych.

Chcesz zaprzyjaźnić się z Pandą i Kolibrem? Pamiętaj o kwestiach takich jak unikalność tworzonych artykułów, wysoki poziom merytoryczny, a także przystępna dla czytelnika forma. Zwróć uwagę, aby treści wyczerpywały temat – czytelnik powinien znaleźć w artykule odpowiedzi na wszelkie pytania, które przyjdą mu do głowy – oczywiście, powiązane z tematyką poruszaną w tekście. 

To jeszcze nie wszystko. Nie koncentruj się na tym, aby za wszelką cenę umieścić w tekście wszystkie słowa kluczowe. Keyword stufiing nie zadziała na Twoją korzyść. Miej na uwadze, że tekst powinien wyglądać naturalnie. 

Chcesz zdobyć wysokie pozycje w rankingu wyszukiwarki Google? Twórz wartościowy content!

No dobrze, ale jaki to jest ten osławiony już wartościowy content. Nieco informacji na ten temat znalazłeś już w poprzednim akapicie. Wartościowe treści to takie, które zaciekawią czytelnika. Aby tak się stało, nie mogą zamykać się w kilkuset znakach – to zdecydowanie zbyt mało, żeby wyczerpać temat. Czy zatem chodzi o to, aby lać przysłowiową wodę do oporu i zamieszczać słowa kluczowe gdzie popadnie? Nie. 

Obszerność artykułów publikowanych w ramach serwisu internetowego powinna iść w parze z ich wysokim poziomem merytorycznym. Zamieszczaj w artykułach konkretne informacje (jeśli to możliwe poparte podlinkowanymi badaniami naukowymi). Zadbaj o unikalność contentu oraz o aktualność treści. Zamiast wklejać nieodmienione frazy kluczowe gdzie bądź, zwróć uwagę, aby pojawiały się w tekstach w sposób naturalny.

Jest jeszcze jedna kwestia, o której warto pamiętać – intencje wyszukiwania, którymi kierują się użytkownicy sieci, wpisując w pole wyszukiwarki konkretne zapytanie. Prosty przykład: gdy ktoś wpisuje frazę jak zrobić watę cukrową w domu, to zapewne chce trafić na artykuł, w którym znajdzie konkretne porady na ten temat, a nie zostać przekierowanym do sklepu internetowego sprzedającego watę cukrową w kubeczkach. Kieruje się intencją informacyjną, a nie transakcyjną. Jeśli zależy Ci na tym, aby przyciągnąć do serwisu wartościowy ruch, czyli taki, który przełoży się na wzrost współczynnika konwersji, przy tworzeniu strategii content marketingowej uwzględnij search intent – intencję wyszukiwania.

Semantyczne słowa kluczowe

Tworząc merytoryczny content, nie koncentruj się tylko na głównej frazie kluczowej, lecz uwzględnij w treści także wszelkie słowa, które są z nią powiązane tematycznie, czyli semantyczne słowa kluczowe (LSI). Dlaczego jest to takie istotne?

To właśnie dzięki nim roboty Google zorientują się, o co chodzi w danym tekście. Niektóre słowa, tzw. homonimy, mają więcej niż jedno znacznie, choć ich zapis jest identyczny. W języku polskim można znaleźć sporo takich wyrażeń, są to np.:

  • zamek – średniowieczna budowla, zamek do drzwi, zamek błyskawiczny w bluzie;
  • golf – samochód, sweter, dyscyplina sportowa;
  • pokój – pomieszczenie w mieszkaniu, pokój jako stan bez wojny’;
  • wyspa – może być na środku jeziora, a może być też w kuchni.

Zastanów się, jakie semantyczne słowa kluczowe warto wykorzystać w konkretnym artykule. Stwórz ich listę i rozplanuj ich rozmieszczenie. Pamiętaj, aby znalazły się nie tylko w samej treści, lecz także w meta tagach, nagłówkach, jak również w opisach alternatywnych do grafik.

Czy warto działać zgodnie z ideą Topical Authority?

Nie da się ukryć, że tworzenie wysokiej jakości contentu to zadanie wymagające sporego zaangażowania, a przy tym także kosztowne. Czy zatem warto działać zgodnie z ideą Topical Authority? Podejdź do tej kwestii, dogłębnie analizując potencjalne zyski, a nie tylko ponoszone koszty.

Jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach w rankingu organicznych wyników wyszukiwania, chcesz zwiększyć widoczność strony w sieci i przyciągnąć wartościowy ruch na swoją witrynę, to wybór tej drogi wydaje się jedynym słusznym rozwiązaniem. Dzięki merytorycznym treściom wyczerpującym dany zakres tematyczny, nie tylko zaskarbisz sobie sympatię użytkowników trafiających do serwisu, lecz także zaplusujesz u robotów wyszukiwarki Google, które docenią Twoje wysiłki i nagrodzą Twoją stronę wyższą pozycją w SERP-ie.  

Szukasz agencji, która kompleksowo zaopiekuje się marketingiem Twojej firmy? Zapoznaj się z naszą ofertą – SEO, Google Ads i Facebook Ads.

5/5 - (2 votes)